Gå til innhold

Hva er bra lønn?

Anbefalte innlegg

petter smart

Du hadde 12 års erfaring?

Hvor lang utdannelse har du? Er dette i privat eller offentlig sektor?

Siden gjennomsnittet for alle er ca 440 000 så høres ikke 520 000 så veldig mye ut for en med 12 års erfaring, ingen overtidsbetaling og mye stress på jobben. Det kan virke som relativt gjennomsnittlig.

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

Gjennomsnittet for alle lønnsmotakere er jo lite interessant. Det tallet tar ikke høyde for verken alder, utdanning, erfaring, ansvar eller arbeidstid.

''Det tallet tar ikke høyde for verken alder, utdanning, erfaring, ansvar eller arbeidstid.''

Da trådstarter ikke ga slike opplysninger, er gjennomsnittet i befolkningen forøvrig, det eneste en kan sammenligne med.

Gjest ambrose

Du hadde 12 års erfaring?

Hvor lang utdannelse har du? Er dette i privat eller offentlig sektor?

Siden gjennomsnittet for alle er ca 440 000 så høres ikke 520 000 så veldig mye ut for en med 12 års erfaring, ingen overtidsbetaling og mye stress på jobben. Det kan virke som relativt gjennomsnittlig.

Er gjennomsnittslønna for en person 440 000,-? Er høy utdannelse medregnet i dette?

Vet av flere som har det til sammen (for to personer)

Gjest segunda

DU har rett. Jeg klarer meg greit. Har 29.000 netto i mnd. Men som enslig, boliglån på nesten 2 mill og et barn å forsørge så er det ikke fett nei. Jeg blir bare litt oppgitt når folk antyder at jeg burde klare meg SÅÅÅ greit med min HØYE?? lønn.

Glem de som snakker om din høye lønn. Det er mye dyrere å leve som enslig enn som to eller flere. Det er bare slik det er.

petter smart

Er gjennomsnittslønna for en person 440 000,-? Er høy utdannelse medregnet i dette?

Det er ifølge SSB gjennomsnittslønnen i Norge, for alle arbeidstakere (beregnet for 100% stilling). Det er ikke tatt hensyn til utdannelse, erfaring eller noe annet.

Dersom 2 personer kun tjener 220 000 tilsammen og de er i full jobb så er de vel under minstelønnen i Norge. Leste bl.a. nylig at renholdere skal tjene minst 151,56 kr/time. Dette tilsvarer en årslønn på ca. 300 000.

Gjest segunda

At det er mange i full jobb med 220 000 kr. i året som har samboere med så lite også tviler jeg veldig på. Når man snakker om 440 000 gjennomsnittslønn så er er det lønn for fulltids arbeid, ikke noe annet.

Annonse

Gjest ambrose

Det er ifølge SSB gjennomsnittslønnen i Norge, for alle arbeidstakere (beregnet for 100% stilling). Det er ikke tatt hensyn til utdannelse, erfaring eller noe annet.

Dersom 2 personer kun tjener 220 000 tilsammen og de er i full jobb så er de vel under minstelønnen i Norge. Leste bl.a. nylig at renholdere skal tjene minst 151,56 kr/time. Dette tilsvarer en årslønn på ca. 300 000.

Og så har man de som går ned i lønn fordi de dessverre blir syke og havner helt eller delvis utenfor arbeidslivet.. Snakker her spesielt om de som _vil_ jobbe :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...