Gå til innhold

Hvor sent er det greit å klippe gresset i et....

Anbefalte innlegg

Fram til ca. kl. 22 er greit for meg, men sannsynligvis ikke for naboen med 3 unger på 3, 5 og 7 år...

I mitt borettslag er det ikke egne regler for plenklipping, men de generelle reglene om ro gjelder selvfølgelig.

Synes egentlig naboen til foreldrene mine var best det året jeg var russ. Han var selv rektor på en anne vgs og visste når det var eksamen. Likevel presterer han å klippe ørten kvadratmeter plen med håndklipper hele ettermiddagen mens jeg prøver å lese fysikk...

Fortsetter under...

Gjest Sommer er lik støy!

Nei du er ikke sær!! Jeg er fly forbanna på alle som må vente til langt på natt med å klippe gresset! Drit irriterende å ha barn som ikke får sove pga høy støy som det er fra disse klipperne, særlig når de skal tidlig på skolen dagen etter. Kan ikke fatte og begripe hvorfor de ikke klarer å klippe f.eks lørdager på dagen. Jeg har selv hatt lang arbeidsdag, mange barn, masse gjøremål men jeg klarte da å klippe gresset i normal tid for det.. Det er kun snakk om PRIORITERING !!! Vil man så kan man! Alt annet er bare dårlig unnskyldninger.... Så til dere som ikke klarer å klippe gresset i normal tid FØR kl.21.00 SKJERP DERE!!! Alle naboene her er fullt enige og respekterer hverandre fullt ut og det er jeg glad for. Det er ikke lett å ha f.eks et lite kolikkbarn som ikke får sove pga av unødvendig støy fra gresslippere, plentrimmere og alt annet av moderne maskin-støy som har kommer i vår tid.... Var ikke slik da vi var små og ingen klippte gresset med gamle gressklippere etter kl.20.00 på kvelden da vi var små. Var ikke et problem i det hele tatt fordi folk tenkte på hverandre og ikke bare på seg selv, som de gjør i dag.....

Gjest Elextra

Nei du er ikke sær!! Jeg er fly forbanna på alle som må vente til langt på natt med å klippe gresset! Drit irriterende å ha barn som ikke får sove pga høy støy som det er fra disse klipperne, særlig når de skal tidlig på skolen dagen etter. Kan ikke fatte og begripe hvorfor de ikke klarer å klippe f.eks lørdager på dagen. Jeg har selv hatt lang arbeidsdag, mange barn, masse gjøremål men jeg klarte da å klippe gresset i normal tid for det.. Det er kun snakk om PRIORITERING !!! Vil man så kan man! Alt annet er bare dårlig unnskyldninger.... Så til dere som ikke klarer å klippe gresset i normal tid FØR kl.21.00 SKJERP DERE!!! Alle naboene her er fullt enige og respekterer hverandre fullt ut og det er jeg glad for. Det er ikke lett å ha f.eks et lite kolikkbarn som ikke får sove pga av unødvendig støy fra gresslippere, plentrimmere og alt annet av moderne maskin-støy som har kommer i vår tid.... Var ikke slik da vi var små og ingen klippte gresset med gamle gressklippere etter kl.20.00 på kvelden da vi var små. Var ikke et problem i det hele tatt fordi folk tenkte på hverandre og ikke bare på seg selv, som de gjør i dag.....

Det var da voldsomt til roping og bruk av utropstegn.

Vi er blant dem som sjelden klipper gresset i helgene - rett og slett fordi vi da sjelden er hjemme om sommeren.

Hverdagsettermiddagene før skolen slutter er gjerne travle med måltider (og rydding deretter), lekser, bringing til fritidsaktiveter etc. etc., og ofte er det ikke tid til plenklipp og sånt før et godt stykke ut på kvelden. Kan legge til at vi er to foreldre, men travle, og svært ofte er bare en av oss hjemme.

Men nå bor vi heldigvis ikke i et trangt borettslag og har ikke naboer veldig tett innpå. Likevel er det klart man hører naboens gressklipper, vi tar absolutt visse hensyn, og forutsetter at naboene gjør det samme.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...