EnolaGay Skrevet 22. juni 2011 Skrevet 22. juni 2011 Jeg fikk ånden i dag og vasket rundt kjøkkenet mitt. Og så var det så klamt og varmt så jeg tappet kaldt vann i bøtta. Vanligvis har jeg sverget til 70 grader og gummihansker i tro på at det nok tar livet av en basilusk eller ti. *himler* Det aner meg at det ikke stemmer. Ganske behagelig med kaldt vann og salmiakk, det var like møkkete som det pleier og jeg liker å innbilde meg at det ble renere (!) med kaldt vann... Så, godtfolk, kaldt eller varmt vann? Hva funker best? Er det ingen forskjell? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 22. juni 2011 Skrevet 22. juni 2011 '' Hva funker best?'' Å la sambo gjøre jobben. Evnt hanke inn svigermor som har fagbrev som renholder. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. juni 2011 Skrevet 22. juni 2011 Kaldt vann løser ikke opp fett da. Med salmiakk løser det vel opp noe fett, men varmt vann med salmiakk er nok best. Jeg hadde i alle fall ikke følt at det ble rent om jeg vasket med kaldt vann. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Skrevet 22. juni 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1308758804' post='4603283] '' Hva funker best?'' Å la sambo gjøre jobben. Evnt hanke inn svigermor som har fagbrev som renholder. LOOOL Nå er han mannen som bor her aldri hjemme, og mora hans har vi gudsjelov ikke sett på noen år.. ;0) 0 Siter
EnolaGay Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Skrevet 22. juni 2011 Kaldt vann løser ikke opp fett da. Med salmiakk løser det vel opp noe fett, men varmt vann med salmiakk er nok best. Jeg hadde i alle fall ikke følt at det ble rent om jeg vasket med kaldt vann. Noterer en for varmt vann. Jeg hadde ikke følelsen av at det "hang igjen" noe. Men du kan jo ha rett.. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 22. juni 2011 Skrevet 22. juni 2011 LOOOL Nå er han mannen som bor her aldri hjemme, og mora hans har vi gudsjelov ikke sett på noen år.. ;0) Lite hjemme min mann også, men når han er her så må han vaske *knegg* Han har grei mamma da, hun bor i nabohuset, og hadde hun ikke vært grei hadde ikke jeg bodd her. (hun vasker dog ikke til oss). Jeg har lært at microklut og rent vann er tingen, da skal det bli rent og pent, men nå skal jeg tusle ut av hele tråden for vasking har jeg lite peiling på. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 22. juni 2011 Skrevet 22. juni 2011 Det er forskjell. Varmt vann tar bedre flekker enn kaldt vann. Men om det bare er støv og løst bøss hos deg, så har du sikkert fått med det meste. Men jeg skjønner ikke hvorfor du mener at kaldt vann skal være BEDRE? 0 Siter
EnolaGay Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Skrevet 22. juni 2011 Det er forskjell. Varmt vann tar bedre flekker enn kaldt vann. Men om det bare er støv og løst bøss hos deg, så har du sikkert fått med det meste. Men jeg skjønner ikke hvorfor du mener at kaldt vann skal være BEDRE? Fordi jeg sikker har fått det for meg av en eller annen grunn. Det er jo så moderne å IKKE ha såpe i vannet. Så da deduserer man at det sikkert er greit å spare på strømmen med kaldt vann og.. hehehehe... Kjerringlogikk! ;0) 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. juni 2011 Skrevet 22. juni 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1308759104' post='4603290] Lite hjemme min mann også, men når han er her så må han vaske *knegg* Han har grei mamma da, hun bor i nabohuset, og hadde hun ikke vært grei hadde ikke jeg bodd her. (hun vasker dog ikke til oss). Jeg har lært at microklut og rent vann er tingen, da skal det bli rent og pent, men nå skal jeg tusle ut av hele tråden for vasking har jeg lite peiling på. Det har ikke jeg noe greie på heller så du er ikke den eneste ;o) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 22. juni 2011 Skrevet 22. juni 2011 Det har ikke jeg noe greie på heller så du er ikke den eneste ;o) Vi får holde sammen vi! ) 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 22. juni 2011 Skrevet 22. juni 2011 Jeg bruker varmt vann, riktignok ikke så varmt som 70 grader da. Et barn i bygda her ble stygt forbrent da h*n fikk veltet vaskebøtta over seg, jeg regner med at den mora vasket med mye kaldere vann etterpå. Jeg vasker med vann som er passe varmt, slik at jeg fint kan holde fingrene nede i det en lang stund uten å brenne meg. 0 Siter
-ssi Skrevet 22. juni 2011 Skrevet 22. juni 2011 Kaldt vann og mikrofibermopper og mikrofiberkluter. Ikke såpe. Og ja, det blir rent. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.