Gå til innhold

Kaldt eller varmt vaskevann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ånden i dag og vasket rundt kjøkkenet mitt. Og så var det så klamt og varmt så jeg tappet kaldt vann i bøtta. Vanligvis har jeg sverget til 70 grader og gummihansker i tro på at det nok tar livet av en basilusk eller ti. *himler*

Det aner meg at det ikke stemmer. Ganske behagelig med kaldt vann og salmiakk, det var like møkkete som det pleier og jeg liker å innbilde meg at det ble renere (!) med kaldt vann...

Så, godtfolk, kaldt eller varmt vann? Hva funker best? Er det ingen forskjell?

Videoannonse
Annonse
Gjest Shira :o)
Skrevet

'' Hva funker best?''

Å la sambo gjøre jobben. Evnt hanke inn svigermor som har fagbrev som renholder.

Skrevet

Kaldt vann løser ikke opp fett da. Med salmiakk løser det vel opp noe fett, men varmt vann med salmiakk er nok best. Jeg hadde i alle fall ikke følt at det ble rent om jeg vasket med kaldt vann.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1308758804' post='4603283]

'' Hva funker best?''

Å la sambo gjøre jobben. Evnt hanke inn svigermor som har fagbrev som renholder.

LOOOL

Nå er han mannen som bor her aldri hjemme, og mora hans har vi gudsjelov ikke sett på noen år.. ;0)

Skrevet

Kaldt vann løser ikke opp fett da. Med salmiakk løser det vel opp noe fett, men varmt vann med salmiakk er nok best. Jeg hadde i alle fall ikke følt at det ble rent om jeg vasket med kaldt vann.

Noterer en for varmt vann. Jeg hadde ikke følelsen av at det "hang igjen" noe. Men du kan jo ha rett..

Skrevet

LOOOL

Nå er han mannen som bor her aldri hjemme, og mora hans har vi gudsjelov ikke sett på noen år.. ;0)

Lite hjemme min mann også, men når han er her så må han vaske *knegg*

Han har grei mamma da, hun bor i nabohuset, og hadde hun ikke vært grei hadde ikke jeg bodd her. (hun vasker dog ikke til oss).

Jeg har lært at microklut og rent vann er tingen, da skal det bli rent og pent, men nå skal jeg tusle ut av hele tråden for vasking har jeg lite peiling på.

Gjest Hulderen
Skrevet

Det er forskjell. Varmt vann tar bedre flekker enn kaldt vann. Men om det bare er støv og løst bøss hos deg, så har du sikkert fått med det meste.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du mener at kaldt vann skal være BEDRE?

Skrevet

Det er forskjell. Varmt vann tar bedre flekker enn kaldt vann. Men om det bare er støv og løst bøss hos deg, så har du sikkert fått med det meste.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du mener at kaldt vann skal være BEDRE?

Fordi jeg sikker har fått det for meg av en eller annen grunn. Det er jo så moderne å IKKE ha såpe i vannet. Så da deduserer man at det sikkert er greit å spare på strømmen med kaldt vann og.. hehehehe... Kjerringlogikk!

;0)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1308759104' post='4603290]

Lite hjemme min mann også, men når han er her så må han vaske *knegg*

Han har grei mamma da, hun bor i nabohuset, og hadde hun ikke vært grei hadde ikke jeg bodd her. (hun vasker dog ikke til oss).

Jeg har lært at microklut og rent vann er tingen, da skal det bli rent og pent, men nå skal jeg tusle ut av hele tråden for vasking har jeg lite peiling på.

Det har ikke jeg noe greie på heller så du er ikke den eneste ;o)

Skrevet

Det har ikke jeg noe greie på heller så du er ikke den eneste ;o)

Vi får holde sammen vi! :o)

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg bruker varmt vann, riktignok ikke så varmt som 70 grader da. Et barn i bygda her ble stygt forbrent da h*n fikk veltet vaskebøtta over seg, jeg regner med at den mora vasket med mye kaldere vann etterpå. Jeg vasker med vann som er passe varmt, slik at jeg fint kan holde fingrene nede i det en lang stund uten å brenne meg.

Skrevet

Kaldt vann og mikrofibermopper og mikrofiberkluter. Ikke såpe. Og ja, det blir rent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...