vici Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hvordan pleier dere å feire st.hans? Vi skal på et fellesarrangement ii bygda for første gang. Har aldri "feiret" før, men nå har ungene hørt om dette store bålet!!! tenker det kun bli pølser på grillen. Vi er ikke så fantasifulle der. Hva griller dere når dere er på steder med fellesgrill? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Veldig opp og ned om grenda her arrangerer noe. Noen ganger har vi vært hos gode venner som har større nabolag med dertil større feiring. I morgen er det felles grill her, bål er litt uvisst pga sterk vind og regn som meldt. Sambo sa akkurat at han hadde en flatbiff han ville grille. Da regner jeg med at det blir noe marinade eller noe på. Sikkert maiskolber ved siden av som jeg har kryddersmør på. Pluss at vi har mye potetsalat igjen etter noe feiring vi hadde her for noen dager siden. Kanskje, dersom jeg gidder blir det en foliepakke med noe grønnsaker i, men jeg kommer typsik på slikt 5 min før vi skal dra, he he. Lørdag var vi også på fellesgrilling, da hadde vi svinefilet, noe ferdig marinerte greier fra Rema, smakte godt. Pølser er jo supert det! Noen ganger er det kun det vi tar med. Vi er glade i pølser med smak, så vi har gjerne chilipølser, bratwurst ++ i tillegg til vanlige grillpølser. Trenger ikke gjøre det så avansert, de mer avanserte grillmiddagene har vi hjemme hvor vi har god tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hos oss Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Barna er glad i standard grillpølse av kylling, jeg er ikke så pølseglad, særlig ikke etter x antall avslutninger med pølser.. Ofte lager jeg en salat med mye godt i, mann og barn spiser dette i tillegg til pølsene. Skal jeg grille til meg selv er jeg glad i grillspyd. Eller jeg lager pakker med fisk og grønnsaker i aluminiumsfolie. Potetgull er godt ( og usunt) til lettvint grillmat. Vi feirer st hans, på hytta tennes det bål i fjæra, er vi hjemme med ok vær, deltar vi på fellesarrangement i nabolaget, med stort bål ved et lite vann vi har her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Det blir mye pølser på grillen, mest fordi det er det ungene spiser. Noen ganger lager jeg grillspyd på forhånd. Her i bygda er det tradisjon med et åpent arrangement for alle som vil, der man tar med sin egen mat riktignok, det er natursti for barna og litt musikk utover kvelden. Noen ganger er vi der, andre ganger gidder vi ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 I min barndom pleide vi å dra ned i fjæra og grille pølser på bål, var det dårlig vær trakk vi pølsene på komfyren hjemme. ) Nå har jeg ikke feiret St. Hans på mange år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Jøss.. jeg ble overrasket nå.. Trodde "alle" med barn feira St.Hansaften jeg Ungene går i fantetog først, så blir det salg av rømmegrøt, opptenning av griller og stort St.Hansbål 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Ingen av oss har spesielle tradsjoner ifm sankthans, så det hender dagen går oss hus forbi. Vi griller vel litt hvis vi husker på det:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 På fellesgrill synes jeg det er greit å grille noe som ikke tar så stor plass, og som blir fort ferdig. Pølser eller hamburgere er greit. Det varierer hva vi gjør St. Hansaften. I år skal jeg ha kveldsvakt, så jeg feiere på sykehuset Ungene drar til svigermor. Der serveres rømmegrøt før man går ut og tenne bål, griller og koser seg i det som forhåpentligvis er et fint vær... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Nei, jeg har ikke feiret på mange år. Det skjer jo egentlig ingenting denne kvelden annet enn at folk stiller med en engangsgrill og øl i parkene rundt i Oslo. De jeg var liten så tente de jo bål og da var det spennende, men gjør de ikke lenger, i hvert fall ikke her jeg bor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mossalossa Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Nei, jeg har ikke feiret på mange år. Det skjer jo egentlig ingenting denne kvelden annet enn at folk stiller med en engangsgrill og øl i parkene rundt i Oslo. De jeg var liten så tente de jo bål og da var det spennende, men gjør de ikke lenger, i hvert fall ikke her jeg bor. Det er rikelig med St.Hansbål langs fjorden og på øyene utover, og fjorden er ofte så pakket med båter at man kan gå tørrskodd gjennom Middagsbukta. At det ikke tennes bål i Oslo sentrum er vel ikke så rart. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacoba Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Vi har ingen tradisjon for det her. Trist i grunn, der jeg kommer fra er det rømmegrøt, bålbrenning og musikk til langt på kveld. Det var ganske magisk da jeg var mindre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mossalossa Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Vi pleier å ligge i båt med litt god mat og god drikke og sirkle rundt det offentlige St.Hansbålet like ved hytta. Forutsatt at vi har fri og at det er bra vær naturligvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Freisat Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Ja i år skal vi ut i båt og se på alle bålene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Som barn husker jeg det var et kjempebål, som vi ungene hadde samla plankebiter og treverk til i lange tider. Så ble det satt fyr på, og etter som kvleden gikk sin gang var det pølsegrilling på ordentlige småbål, gammelkara med trekkspill. Noen dansa, andre satt og prata, vi unger sprang rundt og hadde det gøy. Ca kl tolv gikk de fleste hjem, med dødtrøtte unger med røyklukt i både hår og klær. Det er faktisk den eneste gangen jeg kan huske å ha sett min far beruset, etter en st.hansfeiring. Ikke full men i veldig godt humør. Nå skjer det ingenting. Kanskje vi griller på egen veranda hvis det er fint vær, ellers ingenting. Savner de gode gamle dagene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Det er rikelig med St.Hansbål langs fjorden og på øyene utover, og fjorden er ofte så pakket med båter at man kan gå tørrskodd gjennom Middagsbukta. At det ikke tennes bål i Oslo sentrum er vel ikke så rart. ) Og hvordan tenkte du jeg skulle komme meg dit da? Er det asfalt helt fram? I gamle dager så var det da både bål og dans på Youngtorget og i Torshovdalen og det husker jeg var hyggelig. Sikkert flere steder også, men det husker ikke jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Nei, jeg har ikke feiret på mange år. Det skjer jo egentlig ingenting denne kvelden annet enn at folk stiller med en engangsgrill og øl i parkene rundt i Oslo. De jeg var liten så tente de jo bål og da var det spennende, men gjør de ikke lenger, i hvert fall ikke her jeg bor. Husker jeg syntes St.hansaften var nitrist de årene jeg bodde i Oslo... Lengta alltid hjem den kvelden 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Husker jeg syntes St.hansaften var nitrist de årene jeg bodde i Oslo... Lengta alltid hjem den kvelden Den var skikkelig bra da jeg var barn og så forsvant alt og som flere andre sier også, det skjer ingenting annet enn at folk tar med seg en engangsgrill og en sixpack til nærmeste park. Og det tror jeg nesten at jeg har blitt litt for gammel til og minstemann litt for liten til ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 St.Hans aften i barndommen står for meg som noe av de fineste sommerminnene.... Jeg husker stort bål, svidde pølser, godteri, brus, bading, båt, vannski og at de voksne var med på leken. mmmmmmm, håper vi greier å videreføre dette til våre unger! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke nå nei Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Vi har pleid å møte andre venner som også har båt i middagsbukta, spist reker og drukket vin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fra Bærum? Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Vi har pleid å møte andre venner som også har båt i middagsbukta, spist reker og drukket vin. Er du fra Bærum? Vi gjør gjerne det samme: Feirer i Middagsbukta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.