Gå til innhold

feirer dere St.hansfeiring?

vici

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke nå nei

Er du fra Bærum? Vi gjør gjerne det samme: Feirer i Middagsbukta.

Det er ikke få som feirer i middagsbukta nei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

16

• Lillemus

2

• mariaflyfly

2

• trollemor;o)

2

Mest aktive i denne tråden

Vi har ikke noen tradisjon for st Hans-feiring.

På sånne fellesgriller pleier vi å greie oss med pølser, evt sånne mini-hamburgere. Avansert grilling tar vi hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Den var skikkelig bra da jeg var barn og så forsvant alt og som flere andre sier også, det skjer ingenting annet enn at folk tar med seg en engangsgrill og en sixpack til nærmeste park. Og det tror jeg nesten at jeg har blitt litt for gammel til og minstemann litt for liten til ;o)

Skjønner det ;) Vi dro alltid på HUK-stranda med øl og engangsgriller ;) Særdeles lite koselig.... Deilig og stemningsfylt med store bål ved stranda, rømmegrøt og grilling osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

St.Hans aften i barndommen står for meg som noe av de fineste sommerminnene.... Jeg husker stort bål, svidde pølser, godteri, brus, bading, båt, vannski og at de voksne var med på leken.

mmmmmmm, håper vi greier å videreføre dette til våre unger!

''St.Hans aften i barndommen står for meg som noe av de fineste sommerminnene.''

Samme her. Jeg har mange gode minner.

I hjembygda mi har de fortsatt holdt bra på tradisjonen, dessverre er jeg sjelden der akkurat på disse tider.

Det har vært OK her også før, så dabbet det av, men sambo har tatt initativ i år til å få i gang noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Er vokst opp med stort bål og pølsegrilling på St.Hans, og skulle gjerne ført tradisjonen videre, men dessverre har det ikke blitt helt slik.

Blir imidlertid en viss markering i morgen - i båt hvis fint vær, ellers på et lokalt arrangement med stort bål og barneaktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fra Bærum

Det er ikke få som feirer i middagsbukta nei :-)

Men de fleste her inne har nok ikke hørt om Middagsbukta ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest regnbow

Jupp. Bosatt i Vestfold og her er det feiring mange steder. Blir nok sommerkoteletter, potetsalat og salat i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det ;) Vi dro alltid på HUK-stranda med øl og engangsgriller ;) Særdeles lite koselig.... Deilig og stemningsfylt med store bål ved stranda, rømmegrøt og grilling osv :)

Det er noe helt annet. De to virkelig oppskrytte dagen i Oslo er St Hans og 17.mai. Det skjer ingenting. 17.mai er toget - og når ungene er små så går man på skolen etterpå, og så hjem og så skjer det ingenting mer.

Nå kommer jo de dagene til å bli annerledes hvert øyeblikk siden minstemann blir 15 nå og begynner å feste snart antagelig. Og da kan jeg gå ut å ta en utepils også. Jeg tok en pils med Alana i år. Det gjorde vi i fjor også og da kom kongen og dronninga ned gata så vi var borte å ropte litt til dem, bare hyggelig altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da hørt om Middagsbukta og jeg er ikke fra Bærum og kjenner ikke et menneske som har båt heller ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fra Bærum

Jeg har da hørt om Middagsbukta og jeg er ikke fra Bærum og kjenner ikke et menneske som har båt heller ;o)

Jeg hadde ikke hørt om Middagsbukten før vi skaffet oss båt. Men det er mulig det var jeg som var uvitende. Jeg syns bare det er like festlig hver gang det virker om om folk fra Stor-Oslo tror at hele landet skal kjenne til lokale forhold. Du finner ikke den holdningen andre steder i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hørt om Middagsbukten før vi skaffet oss båt. Men det er mulig det var jeg som var uvitende. Jeg syns bare det er like festlig hver gang det virker om om folk fra Stor-Oslo tror at hele landet skal kjenne til lokale forhold. Du finner ikke den holdningen andre steder i landet.

Jeg har feiret St Hans i telt på Langåra noen år da jeg var ung :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mossalossa

Og hvordan tenkte du jeg skulle komme meg dit da? Er det asfalt helt fram?

I gamle dager så var det da både bål og dans på Youngtorget og i Torshovdalen og det husker jeg var hyggelig. Sikkert flere steder også, men det husker ikke jeg.

Du skrev: ''Det skjer jo egentlig ingenting denne kvelden annet enn at folk stiller med en engangsgrill og øl i parkene rundt i Oslo.''

Det stemmer ikke og det var det jeg kommenterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke nå nei

Alle har hørt om middagsbukta ;o) Ihvertfall alle fra Oslo og Bærum :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Det er noe helt annet. De to virkelig oppskrytte dagen i Oslo er St Hans og 17.mai. Det skjer ingenting. 17.mai er toget - og når ungene er små så går man på skolen etterpå, og så hjem og så skjer det ingenting mer.

Nå kommer jo de dagene til å bli annerledes hvert øyeblikk siden minstemann blir 15 nå og begynner å feste snart antagelig. Og da kan jeg gå ut å ta en utepils også. Jeg tok en pils med Alana i år. Det gjorde vi i fjor også og da kom kongen og dronninga ned gata så vi var borte å ropte litt til dem, bare hyggelig altså.

Enig! Lengta alltid hjem 17.mai også - selv om det var stas å se kongefamilien live :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev: ''Det skjer jo egentlig ingenting denne kvelden annet enn at folk stiller med en engangsgrill og øl i parkene rundt i Oslo.''

Det stemmer ikke og det var det jeg kommenterte.

Du snakker jo om utenfor Oslo, du snakker om båt, fjorden og Middagsbukta, det er ikke i Oslo, det er i Bærum. Det er ikke asfalt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Lengta alltid hjem 17.mai også - selv om det var stas å se kongefamilien live :P

Bare oppskrytte dager.

Men moro da kongen og dronninga kom spaserende nedover Thv Meyers gate, men så flaut egentlig, ingen gadd å se på dem så vi gikk bort og sa ha en fin dag osv og de smilte og svarte oss.

Og en utepils i sola er jo alltid godt når man har barnefri ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke nå nei

Du snakker jo om utenfor Oslo, du snakker om båt, fjorden og Middagsbukta, det er ikke i Oslo, det er i Bærum. Det er ikke asfalt der.

Hun snakket om øyene i Oslofjorden.

Vi kjører båt fra Oslo til Middagsbukta. Det går fint det. Det er ikke lange turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun snakket om øyene i Oslofjorden.

Vi kjører båt fra Oslo til Middagsbukta. Det går fint det. Det er ikke lange turen.

Men jeg får ikke være med på de båtene så da kan jeg ikke dra heller. Og det er bare langøyene som har asfalt som jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke nå nei

Men jeg får ikke være med på de båtene så da kan jeg ikke dra heller. Og det er bare langøyene som har asfalt som jeg vet om.

Ja,vi brukte egen båt, men grilling i en park med gode venner tror jeg er like så koselig. Spiller ingen rolle hvor man befinner seg, bare man har trivelig selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,vi brukte egen båt, men grilling i en park med gode venner tror jeg er like så koselig. Spiller ingen rolle hvor man befinner seg, bare man har trivelig selskap.

Ja, selskapet er det viktigste, det er jeg enig i så hvis noen hadde spurt om jeg ville være med å grille i morgen og jeg hadde hatt barnefri så hadde jeg nok sagt ja. Men jeg slår ikke ut med håret med en 15-åring, jeg liker ikke at han ser meg bedugget annet enn på vår egen veranda hvis jeg har besøk og han stort sett er på rommet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...