Gå til innhold

feirer dere St.hansfeiring?

vici

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke nå nei

Ja, selskapet er det viktigste, det er jeg enig i så hvis noen hadde spurt om jeg ville være med å grille i morgen og jeg hadde hatt barnefri så hadde jeg nok sagt ja. Men jeg slår ikke ut med håret med en 15-åring, jeg liker ikke at han ser meg bedugget annet enn på vår egen veranda hvis jeg har besøk og han stort sett er på rommet sitt.

St.hansaften er familiedag, så da kunne du jo tatt han med sammen andre i samme situasjon. men er er vel såpass stor nå at han har egne plander og litt vin må da gå bra. Trenger ikke bli bedugget.

Vi hadde med ungene i middagsbukta vi. De badet og vi pratet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

16

• Lillemus

2

• mariaflyfly

2

• trollemor;o)

2

Mest aktive i denne tråden

St.hansaften er familiedag, så da kunne du jo tatt han med sammen andre i samme situasjon. men er er vel såpass stor nå at han har egne plander og litt vin må da gå bra. Trenger ikke bli bedugget.

Vi hadde med ungene i middagsbukta vi. De badet og vi pratet.

Men jeg har ikke noen familie å dra med og alle vennene mine har planer jeg ikke kan være med på, passe barnebarn og besøk av gamle mødre og ingen har så liten unge som min 15-åring. Det er bare jeg som har unge boende hjemme. Dattera mi jobber og hun hadde uansett hatt sine egne planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sporadisk feiring her de siste åra. Sist var vi ute og spiste middag - grillbuffet med svigers. Et år eller to før det var jeg hjemme hos noen venner på middag/fest.

Vi snakket om det i dag, men har ingen planer for dagen i år. Litt synd, jeg kunne egentlig tenkt meg å grille og drikke litt vin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Den var skikkelig bra da jeg var barn og så forsvant alt og som flere andre sier også, det skjer ingenting annet enn at folk tar med seg en engangsgrill og en sixpack til nærmeste park. Og det tror jeg nesten at jeg har blitt litt for gammel til og minstemann litt for liten til ;o)

Var stor feiring på St.Hanshaugen i dag, tror jeg? Dessuten brennes det bål en rekke steder i Oslo, de må bare være avklart med brann- og redningsetaten i forkant.

Forresten spiller Hot Club de Norvége på St Hanshaugen i morra, og dit kan du dra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Var stor feiring på St.Hanshaugen i dag, tror jeg? Dessuten brennes det bål en rekke steder i Oslo, de må bare være avklart med brann- og redningsetaten i forkant.

Forresten spiller Hot Club de Norvége på St Hanshaugen i morra, og dit kan du dra :)

Fredag, var det visst. Ikke i morra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orker ikke St,Hanshaugen, stolen min har gått i stykker og jeg har bare en som er vond å trille og uten bremser og det er for bratt der. Minstemann er sånn en gærn alder også. Han har ikke helt skjønt det med å drikke enda, jeg vet ikke om det er heldigvis eller kjipt, jeg vil jo helst at han skal vente litt til da og da må jeg fremdeles stå fram som et godt eksempel ;o) Og han kom hjem i dag og skal på sommerleir til lørdag så jeg kan ikke la ham være alene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fra Bærum

Alle har hørt om middagsbukta ;o) Ihvertfall alle fra Oslo og Bærum :-)

My point exactly.

Hvor mange tror du det er på dol som IKKE kommer fra Oslo og Bærum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har hørt om middagsbukta ;o) Ihvertfall alle fra Oslo og Bærum :-)

Jeg aner ikke hva Middagsbukta er. :o) Men så er jeg ikke i nærheten av å være fra Bærum eller Oslo heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke nå nei

Jeg aner ikke hva Middagsbukta er. :o) Men så er jeg ikke i nærheten av å være fra Bærum eller Oslo heller da.

Jeg sa ikke at du burde vite det. Jeg visste det heller ikke før jeg flyttet til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stor feiring med alle i gata, og mange griller og stort bål. Kjempetrivelig! Men vi feirer ikke nødvendigvis akkurat den 23., da, i år blir det eksempelvis den 24. siden det da er fridag etterpå.

På grillen kan vi legge så mangt, og nå tror jeg det blir spearribs. Eller beinfri kotelett. Mmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Bare oppskrytte dager.

Men moro da kongen og dronninga kom spaserende nedover Thv Meyers gate, men så flaut egentlig, ingen gadd å se på dem så vi gikk bort og sa ha en fin dag osv og de smilte og svarte oss.

Og en utepils i sola er jo alltid godt når man har barnefri ;o)

Sånne ting er hyggelig :)

Jeg er litt sånn at jeg unngår å få øyekontakt med kjendiser eller funksjonshemmede i redsel for å bli tatt for å være påtrengende ;) Ganske trasig hvis disse menneskene opplever at de aldri får øyekontakt med folk, at ingen ser på dem etc.. Føler ikke du det iblant? Du sitter i rullestol og merker kanskje at folk unnviker blikket ditt? Dette har jeg grubla litt på skjønner du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Jeg er litt sånn at jeg unngår å få øyekontakt med kjendiser eller funksjonshemmede i redsel for å bli tatt for å være påtrengende ;) Ganske trasig hvis disse menneskene opplever at de aldri får øyekontakt med folk, at ingen ser på dem etc.. Føler ikke du det iblant? Du sitter i rullestol og merker kanskje at folk unnviker blikket ditt? Dette har jeg grubla litt på skjønner du ;)

''Du sitter i rullestol og merker kanskje at folk unnviker blikket ditt? ''

Det merker ikke jeg. Når jeg ikke er for opptatt av å styre rullestolen unna folks bein og føtter, så søker jeg øyekontakt med folk, smiler og nikker, de fleste smiler tilbake, de som ikke gjør det ville ikke ha smilt til meg om jeg hadde gått på to bein heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Det merker ikke jeg. Når jeg ikke er for opptatt av å styre rullestolen unna folks bein og føtter, så søker jeg øyekontakt med folk, smiler og nikker, de fleste smiler tilbake, de som ikke gjør det ville ikke ha smilt til meg om jeg hadde gått på to bein heller.

Det høres bra ut:)

Nå er jo ikke døvheten min synlig annet enn når jeg prater med døve venner, og da opplever jeg ofte at folk prøver å unngå å stirre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Det høres bra ut:)

Nå er jo ikke døvheten min synlig annet enn når jeg prater med døve venner, og da opplever jeg ofte at folk prøver å unngå å stirre ;)

Det er forskjell på å stirre på folk og å oppnå blikkontakt.

Voksne folk stirrer ikke på en rullestolbruker, eller det er i hvert fall veldig sjeldent at jeg merker det. Barn stirrer fordi de er nysgjerrige på hvordan en elektrisk rullestol fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det er forskjell på å stirre på folk og å oppnå blikkontakt.

Voksne folk stirrer ikke på en rullestolbruker, eller det er i hvert fall veldig sjeldent at jeg merker det. Barn stirrer fordi de er nysgjerrige på hvordan en elektrisk rullestol fungerer.

Sant det, men så er det jo ofte slik at jeg kan gå forbi menneske på gata og "studere" dem nærmere (uten å stirre) - men jeg merker at jeg prøver å unngå dette når jeg ser noen som er "annerledes" (kjendis, funksjonshemma etc) - er vel redd de skal tro jeg stirrer eller er nysgjerrig? Synd det skal være sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er verre med folk som ikke ser. Men jeg ser jo alltid ned når jeg triller for å passe på hull og sprekker i asfalten og fortauskanter så da må folk snakke til meg for jeg ser ikke dem ;o)

Men hvis jeg sitter stille så er det ofte sånn at folk ser på meg og smiler og det er bare hyggelig. Og her jeg bor er det mange som hilser på meg og snakker til meg som jeg ikke aner hvem er for jeg synes tydelig i terrenget og jeg prater i vei uten å ane hvem det er :o)

Da er det verre med folk som kjefter på meg fordi jeg er i veien eller synes jeg er storforlangende som vil inn i butikker eller dytter meg vekk i butikker når jeg sitter stille for å ta ned varen jeg skal ha.

Men det er nok litt sånn at folk helst vil slippe å ha meg med noen steder, det blir alltid litt ekstra pes, så jeg er nok mere alene nå enn jeg var før så jeg sliter med å finne folk som vil dra på ferie med meg, være sammen med meg på St.Hansaften og slike dager og nå har jeg blitt litt sånn at jeg orker ikke å spørre om å få være med heller for det er drit kjipt når folk sier nei. Og jeg ser ikke egentlig det ekstra peset heller så jeg klarer ikke helt å ha forståelse for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Nei, det er verre med folk som ikke ser. Men jeg ser jo alltid ned når jeg triller for å passe på hull og sprekker i asfalten og fortauskanter så da må folk snakke til meg for jeg ser ikke dem ;o)

Men hvis jeg sitter stille så er det ofte sånn at folk ser på meg og smiler og det er bare hyggelig. Og her jeg bor er det mange som hilser på meg og snakker til meg som jeg ikke aner hvem er for jeg synes tydelig i terrenget og jeg prater i vei uten å ane hvem det er :o)

Da er det verre med folk som kjefter på meg fordi jeg er i veien eller synes jeg er storforlangende som vil inn i butikker eller dytter meg vekk i butikker når jeg sitter stille for å ta ned varen jeg skal ha.

Men det er nok litt sånn at folk helst vil slippe å ha meg med noen steder, det blir alltid litt ekstra pes, så jeg er nok mere alene nå enn jeg var før så jeg sliter med å finne folk som vil dra på ferie med meg, være sammen med meg på St.Hansaften og slike dager og nå har jeg blitt litt sånn at jeg orker ikke å spørre om å få være med heller for det er drit kjipt når folk sier nei. Og jeg ser ikke egentlig det ekstra peset heller så jeg klarer ikke helt å ha forståelse for det.

Det skal ikke være enkelt ....

Jeg er nok litt sånn at jeg tror folk vil være venner med meg fordi de synes synd på meg eller fordi de synes jeg er "spennende" fordi jeg er litt annerledes ;) Innser at jeg må legge fra meg de tankene og tenke at folk faktisk kan like meg kun fordi jeg er "togli" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være enkelt ....

Jeg er nok litt sånn at jeg tror folk vil være venner med meg fordi de synes synd på meg eller fordi de synes jeg er "spennende" fordi jeg er litt annerledes ;) Innser at jeg må legge fra meg de tankene og tenke at folk faktisk kan like meg kun fordi jeg er "togli" ;)

Jeg tror ikke noen synes synd på meg, jeg opplever det ikke slik, jeg føler heller at folk synes jeg er i veien. Men dattera mi sier at folk synes synd på henne fordi mora hennes sitter i rullestol så hun unngår å fortelle det til noen og jeg tror folk synes synd på minstemann også bl.a så fikk han være 10 dager på sommerleir isteden for 5 som de andre, det er to perioder. Men jeg er ikke sikker på den altså, de sier på skolen at han er veldig inkluderende og at han er den som tar kontakt øyeblikkelig når det kommer nye elever og elevene som skal starte til høsten kan også være med på denne turen så det kan være det også. Men nå ser jeg at jeg tenker litt som deg og blir litt forvirra for jeg tror jeg vet grunnen og så er det antagelig grunn nr 2 som stemmer :o)

Men dette burde vi egentlig diskuterert på en annen arena enn dol, pm hadde vært fint, jeg kan sende deg en pm seinere i dag. Egentlig et vanskelig og spennende tema som jeg tror andre ikke gidder å høre om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du har helt rett i. Jeg også opplever folk som ganske blide og at de sure hadde garantert vært sure uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...