Gjest togli Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg tror ikke noen synes synd på meg, jeg opplever det ikke slik, jeg føler heller at folk synes jeg er i veien. Men dattera mi sier at folk synes synd på henne fordi mora hennes sitter i rullestol så hun unngår å fortelle det til noen og jeg tror folk synes synd på minstemann også bl.a så fikk han være 10 dager på sommerleir isteden for 5 som de andre, det er to perioder. Men jeg er ikke sikker på den altså, de sier på skolen at han er veldig inkluderende og at han er den som tar kontakt øyeblikkelig når det kommer nye elever og elevene som skal starte til høsten kan også være med på denne turen så det kan være det også. Men nå ser jeg at jeg tenker litt som deg og blir litt forvirra for jeg tror jeg vet grunnen og så er det antagelig grunn nr 2 som stemmer ) Men dette burde vi egentlig diskuterert på en annen arena enn dol, pm hadde vært fint, jeg kan sende deg en pm seinere i dag. Egentlig et vanskelig og spennende tema som jeg tror andre ikke gidder å høre om Spennende tema dette her, ja Forskning har bevist at søsken av døve i langt større grad enn andre utdanner seg innen omsorgsyrker - og det sier jo endel... Jeg tror at barn som vokser opp med foreldre med en manglende sans eller en nesatt funksjon, ofte blir mye flinkere til å inkludere andre barn. De _ser_ når andre føler seg utenfor, og får dem med seg. Mine barn synes det er kult med døve foreldre, for de blir straks litt mer "interessante" hos vennene sine ;P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Spennende tema dette her, ja Forskning har bevist at søsken av døve i langt større grad enn andre utdanner seg innen omsorgsyrker - og det sier jo endel... Jeg tror at barn som vokser opp med foreldre med en manglende sans eller en nesatt funksjon, ofte blir mye flinkere til å inkludere andre barn. De _ser_ når andre føler seg utenfor, og får dem med seg. Mine barn synes det er kult med døve foreldre, for de blir straks litt mer "interessante" hos vennene sine ;P Ja, nå har jeg en som har master i spes.ped og en som er sykepleier så den forskningen ser jo ut til å stemme. Minstemann er veldig omsorgsfull og på skolen er han den første som tar kontakt med nye elever og viser dem rundt og er grei med dem. Men det spørs om han kommer inn i noe omsorgsyrke. I dag er han forresten igjen på skolen og hjelper den pensjonerte vaktmesteren med noe arbeid som skulle gjøres og det er frivillig og han får ikke noe betaling for det, kanskje en brus eller ekstra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1308774774' post='4603458] ''St.Hans aften i barndommen står for meg som noe av de fineste sommerminnene.'' Samme her. Jeg har mange gode minner. I hjembygda mi har de fortsatt holdt bra på tradisjonen, dessverre er jeg sjelden der akkurat på disse tider. Det har vært OK her også før, så dabbet det av, men sambo har tatt initativ i år til å få i gang noe. Hjemme er det skikkelig StHans tradisjon hvert år, uansett vær. Men her vi bor nå er det litt mer lunkent...Dvs, de har bål og feiring, men det er ikke alle som gidder å stille opp hvis været er dårlig. I dag startet det å regne 18.15 og arrangementet startet kl 18.00. Kjedelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.