Gå til innhold

Er menn generelt bedre i alt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hulderen

Hva slags svar forventer du å få på det?

Noen saklige: Nei selvsagt ikke.

Noen ironiske: Å, jada.

Noen som klager over generalisering.

Noen som anklager deg for å provosere.

Noen irriterte.

Noen lattermilde.

Noen som skjønner at du bare kjeder deg og derfor ikke tar deg alvorlig, som jeg.

ShitDiddelyDo

Hvem som er best i sport er egentlig en definisjonssak. Vi konkurrerer jo ikke mot hverandre. Vi menn er bare sterkere og raskere og mer teknisk anlagt. Det siste er egentlig rart, for jeg skjønner ikke hvorfor menn skal være mer tekniske enn kvinner. Dette blir veldig tydelig i en del idrett der teknikk er viktig. Fotball er verstingeksempelet.

For øvrig tapte Magnus Carlsen i sjakk mot en russisk babe, men jeg har sett bilder av henne, så denne seieren hadde nok mest med kvinnelist å gjøre, et område også kvinner overgår oss. Hvis ikke hadde bare Carlsen psyka henne ut med utringning han også.

Annonse

Gjest segunda

Hvem som er best i sport er egentlig en definisjonssak. Vi konkurrerer jo ikke mot hverandre. Vi menn er bare sterkere og raskere og mer teknisk anlagt. Det siste er egentlig rart, for jeg skjønner ikke hvorfor menn skal være mer tekniske enn kvinner. Dette blir veldig tydelig i en del idrett der teknikk er viktig. Fotball er verstingeksempelet.

For øvrig tapte Magnus Carlsen i sjakk mot en russisk babe, men jeg har sett bilder av henne, så denne seieren hadde nok mest med kvinnelist å gjøre, et område også kvinner overgår oss. Hvis ikke hadde bare Carlsen psyka henne ut med utringning han også.

Fotball er bare en liten del av livet, så liten at den har ingenting å si for meg. Derfor anser jeg det som lite viktig om menn er gode i fotball eller ikke.

Annonse

ShitDiddelyDo

''I hverfall når det gjelder grilling ''

Grunnen til at menn ofte får hovedansvaret for grillen/kjøttet er ikke at kvinnen ikke hadde klart det (også), men at dette er noe han klarer.

Hehe.

Det verste er at du sannsynligvis har rett. Hvem klarer ikke å slenge på noe tennveske og en biff, lissom, og så lar man han etterpå tro at måltidet var tilnærma gourmet - i hvert fall så lenge ikke alt (inklusive uthuset) ble brent. :)

Det er noe rart med grillselskaper. Det er alltid en mann som skal ta kontrollen, og stiller vi andre menn oss rundt ham - kongen, mens vi drikker øl og forteller grillhistorier mens dere får styre med potetsalaten (fordi vi ikke vet hvordan man lager potetsalat). :)

Hehe.

Det verste er at du sannsynligvis har rett. Hvem klarer ikke å slenge på noe tennveske og en biff, lissom, og så lar man han etterpå tro at måltidet var tilnærma gourmet - i hvert fall så lenge ikke alt (inklusive uthuset) ble brent. :)

Det er noe rart med grillselskaper. Det er alltid en mann som skal ta kontrollen, og stiller vi andre menn oss rundt ham - kongen, mens vi drikker øl og forteller grillhistorier mens dere får styre med potetsalaten (fordi vi ikke vet hvordan man lager potetsalat). :)

Det var en reklame for et par år siden der du så en mann stå foran grillen. Kona styrte i bakgrunnen og bar ut og dekket på bordet, laget alt tilbehøret osv, og når gjestene kom fikk han skryt for den gode maten :-) Reklamen var ledsaget av "It's a man's world"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...