Gå til innhold

6 år og mobiltelefon

Axcia

Anbefalte innlegg

Tja - hva mener jeg om dette da... Egentlig synes jeg ikke 6-åringer har bruk for mobiltelefon. Samtidig ser jeg argumentene dine.

Jeg tror nok likevel jeg heller hadde brukt penger på å kjøpe en iPod Nano. De nye har jo kamera og mulighet for visning av filmer også. Men, det blir selvsagt dyrere i innkjøp enn mobilen du kjøpte.

Tror jeg konkluderer med at enhver må gjøre som passer seg best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen 6-åringer trenger mobil. Virkelig ikke.

Når det er sagt, har 7-åringen min kamera (fått til jul av Fatter), og hun har hatt en liten iPod i ett år allerede. Brukes flittig på bilturer.

Trenger og trenger... Jeg har ikke sagt at hun trenger det. Men jeg har poengtert at hun liker å lytte til musikk, og å ta bilder, og at dette er en kombiløsning. Jeg synes vi er mer på ville veier om vi aksepterer at hun flyr rundt med våre mobiler for å høre musikk.

Jeg tror faktisk at unger kan overleve uten både mobil, kamera, ipod, 20 kjoler og utenlandsturer. For ikke å snakke om alle lekene de har, som støver ned ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger og trenger... Jeg har ikke sagt at hun trenger det. Men jeg har poengtert at hun liker å lytte til musikk, og å ta bilder, og at dette er en kombiløsning. Jeg synes vi er mer på ville veier om vi aksepterer at hun flyr rundt med våre mobiler for å høre musikk.

Jeg tror faktisk at unger kan overleve uten både mobil, kamera, ipod, 20 kjoler og utenlandsturer. For ikke å snakke om alle lekene de har, som støver ned ;-)

Men hvorfor mobil? Hvorfor ikke heller et billig digitalkamera (som er mye mer anvendelig enn kameraet på en mobil) og en mp3-spiller til et par hundringser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor mobil? Hvorfor ikke heller et billig digitalkamera (som er mye mer anvendelig enn kameraet på en mobil) og en mp3-spiller til et par hundringser?

Hun fikk digitalkamera i fjor :-) (jeg hadde kjøpt flere kamera for 10 og 100 kr på salg for et par år siden, kamera som kosta 1500 og 2000 kr ordinært)

Hva er galt med å lære håndtere en mobil? Hun kan bokstavene og tallene, og liker å knote. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - hva mener jeg om dette da... Egentlig synes jeg ikke 6-åringer har bruk for mobiltelefon. Samtidig ser jeg argumentene dine.

Jeg tror nok likevel jeg heller hadde brukt penger på å kjøpe en iPod Nano. De nye har jo kamera og mulighet for visning av filmer også. Men, det blir selvsagt dyrere i innkjøp enn mobilen du kjøpte.

Tror jeg konkluderer med at enhver må gjøre som passer seg best :)

Har ipod nano kamera? Jeg så på de små på 21 g på elkjøp:

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/mp3-mediaspiller/IPODMC692PI8G/ipod-nano-8-gb

Men det var kanskje ikke den du mente?

Ipod touch har kamera, men blir enda dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen flink å prute!

Skulle gjerne hatt deg med meg på noen handlerunder.

:-)

Jeg har aldri skjønt hva som er så mystisk og magisk med mobiltelefon at man må ha aldersgrense på det. Selv foretrekker jeg å gi barna mobil og PC mens de ennå er små nok til å høre på mine kloke råd.

''Men jeg får jo selvfølgelig pepper for å ha kjøpt mobil til ungen. Å herrejemini, jeg er visst sprø. Men hun er da flink med sånt, og det like dyrt å kjøpe mp3-spiller + hodetelefoner, prøver jeg å si til mitt forsvar. (mannen min vet ikke om innkjøpet ennå, hehe) Men eldstesønnen og kompisen fikk se den rosa mobilen i dag, og de syntes den var fin, og passe dillerosa til ei småjente.''

Hvem er det som kommer med disse pepperlassene? Er det noen du strengt tatt behøver å bry deg om. Ikke forsvar deg. Ikke forklar deg. Vær bare grenseløst selvtilfreds, stolt og fornøyd.

Og vips er du et håpløst tilfelle de ikke gidder å snakke mer til om den saken.

:-)

Det er råkipt å være yngst å alltid måtte se på hva alle andre har som man selv er for ung til.

Jenta blir selvsagt strålende fornøyd og du forfremmet til verdens enda mer aller beste mamma.

Du legger inn noen få viktige nummer på telefonen, til mamma, pappa, bror, søster og andre man kan ønske å ringe til når man har rotet seg bort på Tusenfryd. Så får dere ennå mer nytte av mobilien.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ipod nano kamera? Jeg så på de små på 21 g på elkjøp:

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/mp3-mediaspiller/IPODMC692PI8G/ipod-nano-8-gb

Men det var kanskje ikke den du mente?

Ipod touch har kamera, men blir enda dyrere.

Jentene våre fikk iPod Nano for 1-2 år siden, og de filmer osv med de. Stor stas i begynnelsen :) Når jeg tenker meg om så er det ikke sikkert de kan ta stillbilder - ble plutselig usikker. Men filme kan de :)

Min iPod er kjøpt året før, og har ikke kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...