Gå til innhold

Stoler ikke på fastlegen - feber og utslett

Anonym 82

Anbefalte innlegg

I helga hatte storesøster på 3 år omgangssyke med feber og oppkast. Deretter var det visst stakkars lillebror på snart 3 mnd sin tur! Han har ikke kastet opp, men hatt feber nå i tre dager. I går fikk han i tillegg et slags utslett over hele kroppen.

Så i dag fikk jeg en time hos fastlegen, som sjekket temp og CRP. CRP var på åtte, så ingen infeksjon i kroppen. Og som vanlig blir man jo "frisk" på vei til legen, så han målte bare 37,8 grader der - mindre feber enn han har hatt de siste tre dagene. Nå har han 38,2 igjen. Det er fortsatt ikke veldig mye, men helt klart feber.

Videre tittet legen på utslettet, og sa rett ut at han ikke visste hva det var. Det kunne være vaskemiddelet mitt...! For det første bruker jeg Neutral, for det andre er det litt suspekt at det dukker opp sammen med feberen! Dessuten er det på alle mulige plasser - i bleia, i ansiktet, inni håndflatene... Det kunne også være varmeutslett sa han, men de pleier da vel ikke å ha det ved 37,8 grader, og i ansiktet der huden ikke er tildekket?!

Uansett, vi blei ikke mye klokere, og da jeg spurte, svarte legen at vi kunne se ham an ei uke til...! Ei uke til med feber, det synes jeg er mye på en så liten gutt:-( Noen flere her som stusser?! Eller som har vært borti slikt utslett? Han virker ikke til å ense det selv, så jeg tror ikke det klør eller gir noe ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flimmer1365381250

Nå kan jeg ingenting om barn eller barns sykdom, så jeg vet ikke hva dette kan være. Jeg ville bare si at i tilfeller hvor du føler deg veldig usikker på fastlegen, så kan det hjelpe et urolig mammahjerte å ringe og bestille time hos en annen lege. Det har du all rett til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg ingenting om barn eller barns sykdom, så jeg vet ikke hva dette kan være. Jeg ville bare si at i tilfeller hvor du føler deg veldig usikker på fastlegen, så kan det hjelpe et urolig mammahjerte å ringe og bestille time hos en annen lege. Det har du all rett til!

Hmm, du sier noe der! Har han fortsatt feber og utslett i morgen, prøver vi å ringe legen til samboeren! Takk for tipset:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Han er vel for ung til å ha fått vaskine mot meslinger? For guttungen her fikk samme type utslett en gang har var rimelig syk. Vi fikk litt panikk og dro til legen, som sa at det mest sannsynlig skyldtes anti-stoffene hans etter den vaksinen eller noe slikt komplisert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel for ung til å ha fått vaskine mot meslinger? For guttungen her fikk samme type utslett en gang har var rimelig syk. Vi fikk litt panikk og dro til legen, som sa at det mest sannsynlig skyldtes anti-stoffene hans etter den vaksinen eller noe slikt komplisert :)

Han har ikke fått noen vaksiner enda, den første er på 3mndkontrollen. (Den skulle vi egentlig hatt i morgen faktisk, men måtte utsettes fordi han er syk.) Så nei, det er ikke en mulighet her... Men takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskenblomst

Det første som slår meg her er tre-dagers feber. Tre dager med feber, og så utslett over hele kroppen etterpå tredje og fjerde dagen Har visst hørt at noen kaller det den fjerde barnesykdommen også. Hvis feberen gir seg nå og utslette forsvinner i løpet av et par dager hadde jeg ikke gjort noe med, men hvis feberen fortsetter hadde jeg konsultert en annen lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta det helt med ro. :o) 38.2 på så små er ikke noe å snakke om, ikke så lenge han er våken og ikke viser tydelige tegn på ubehag. Jeg tenker også på den "ørtende" barnesykdom (husker ikke hvilket tall den har).

Og det er ikke utenkelig å reagere på vaskemidlet selv om du bruker Neutral, det er ikke akkurat fritt for kjemikalier selv om det er uparfymert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg her er tre-dagers feber. Tre dager med feber, og så utslett over hele kroppen etterpå tredje og fjerde dagen Har visst hørt at noen kaller det den fjerde barnesykdommen også. Hvis feberen gir seg nå og utslette forsvinner i løpet av et par dager hadde jeg ikke gjort noe med, men hvis feberen fortsetter hadde jeg konsultert en annen lege.

Hmm, høres jo unektelig ut som en match...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt med ro. :o) 38.2 på så små er ikke noe å snakke om, ikke så lenge han er våken og ikke viser tydelige tegn på ubehag. Jeg tenker også på den "ørtende" barnesykdom (husker ikke hvilket tall den har).

Og det er ikke utenkelig å reagere på vaskemidlet selv om du bruker Neutral, det er ikke akkurat fritt for kjemikalier selv om det er uparfymert...

Neida, 38,2 er ikke stort! Poenget var bare at han fortsatt ikke er feberfri. Så det er fortsatt noe kroppen jobber med. Men dette med den fjerde barnasykdom skal jeg titte litt på. Rart legen ikke visste såpass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...