Gå til innhold

Stakkars barn :-(

Gjest opprørt over late foreldre

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

'' Så fantastisk det skal bli når du blir far og kan vise oss andre hvordan det virkelig skal gjøres, SDD :-)''

Ingen fare. I motsetning til mange foreldre har jeg vett nok til å forstå at jeg ikke bør oppdra små mennesker. :)

Det er synd. Jeg tror du hadde egnet deg som far :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

17

• jubalong70

12

• ShitDiddelyDo

8

• Sør

4

''Latskap har skylda. Unger blir kjørt både hit og dit, tv og pc og gameboy tar over for fysisk lek, samtidig som foreldrene peiser på med lettvindt tullballmat uten næringsinneholdet barna trenger men med sukkerprodukter de ikke trenger.

Landsomfattende omsorgssvikt på høyt nivå.

''

Så fantastisk det skal bli når du blir far og kan vise oss andre hvordan det virkelig skal gjøres, SDD :-)

''Så fantastisk det skal bli når du blir far og kan vise oss andre hvordan det virkelig skal gjøres, SDD :-)''

Jepp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Så fantastisk det skal bli når du blir far og kan vise oss andre hvordan det virkelig skal gjøres, SDD :-)''

Ingen fare. I motsetning til mange foreldre har jeg vett nok til å forstå at jeg ikke bør oppdra små mennesker. :)

Kun store mennesker? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg legger ikke større vekt på type mat enn aktivitet. Det er bare at matargumentet tydeligvis trenger mer argumentasjon ;)

Men det passer jo ikke med observerbare fakta - dietten før bestod da vitterlig av langt mer karbohydrater enn nå - også raske karbohydrater, som poteter og gulrøtter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Han har bare ikke møtt den riktige dama enda ;o)

Nope. Det er mer av samme årsak som at jeg ikke har katt. Jeg synes katter er søte og jeg liker dem, samme med barn, men det er også mye styr med dem, og driter man seg ut kan det få dramatiske konsekvenser.

Jeg synes barn burde få velge selv om de vil bli født, og med vår teknologi synes jeg snart det er på tide at noen finner opp en duppedingst der de kan få dette valget. Eventuelt kan noen finne opp en teologisk telefon der vi kan spørre Gud om hva vi bør gjøre. Foldede hender er litt veeeeel 1999, og det bør forlengst være bevist over enhver tvil at dette ikke fungerer spesielt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Det er mer av samme årsak som at jeg ikke har katt. Jeg synes katter er søte og jeg liker dem, samme med barn, men det er også mye styr med dem, og driter man seg ut kan det få dramatiske konsekvenser.

Jeg synes barn burde få velge selv om de vil bli født, og med vår teknologi synes jeg snart det er på tide at noen finner opp en duppedingst der de kan få dette valget. Eventuelt kan noen finne opp en teologisk telefon der vi kan spørre Gud om hva vi bør gjøre. Foldede hender er litt veeeeel 1999, og det bør forlengst være bevist over enhver tvil at dette ikke fungerer spesielt godt.

Det er bare noe du tror. Bare se på laguna, nå har hun vært gift i hele 9 timer ;o) Hun skulle ikke gifte seg nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det er bare noe du tror. Bare se på laguna, nå har hun vært gift i hele 9 timer ;o) Hun skulle ikke gifte seg nei.

Oj, ble det brylupp? Trodde hun hadde bestemt seg for å utsette det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Er hun gift? Jeg trodde de avlyste. Du får gratulere. :)

Men ja - laguna er et godt eksempel, for hun hadde nok mitt syn på dette for ikke lenge siden. Veldig rart, det der, og jeg mistenker at hun er veldig glad i å plukke champignon, men bommet litt, trippa, og kom aldri ned igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ble det brylupp? Trodde hun hadde bestemt seg for å utsette det?

Det var i dag :o) Jeg tror hun skrev det her inne og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun gift? Jeg trodde de avlyste. Du får gratulere. :)

Men ja - laguna er et godt eksempel, for hun hadde nok mitt syn på dette for ikke lenge siden. Veldig rart, det der, og jeg mistenker at hun er veldig glad i å plukke champignon, men bommet litt, trippa, og kom aldri ned igjen. ;)

Hun giftet seg i dag og hun skulle aldri gifte seg. Men hun traff den rette altså og da forandret hun mening. Så det går an å forandre mening bare man treffer den rette. Like forelsket begge to :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun giftet seg i dag og hun skulle aldri gifte seg. Men hun traff den rette altså og da forandret hun mening. Så det går an å forandre mening bare man treffer den rette. Like forelsket begge to :o)

Ble det i Vegas?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det passer jo ikke med observerbare fakta - dietten før bestod da vitterlig av langt mer karbohydrater enn nå - også raske karbohydrater, som poteter og gulrøtter.

Med vennlig hilsen

Men karbohydratene var av den mer komplekse typen. Nå inneholder manges hverdagsdiett store mengder enkle karbohydrater både i form av sukker og fint mel - gjerne i kombinasjon med store mengder dårlig fett.

I tillegg var man mye mer fysisk aktiv enn man er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Men karbohydratene var av den mer komplekse typen. Nå inneholder manges hverdagsdiett store mengder enkle karbohydrater både i form av sukker og fint mel - gjerne i kombinasjon med store mengder dårlig fett.

På bakeriene hang det store skilt som sa at menneske trengte 6-8 brødskiver pr dag....

Og brødet var kneip... Dvs ikke særlig grovt.

Potet var meget viktig ingrediens til alle middager.

Aktivitetsnivå var høyere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poteter, som de spiste mye av, er enkel stivelse. Det er nesten intet som har høyere glysemisk indeks.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Vet du, jeg tror forklaringen din er litt for enkel. Da jeg var barn, var det helt vanlig med "stikke innom uten å si fra"-besøk, og derfor hadde vi _alltid_ kake i huset. Mine foreldre spiste et stykke kake hver dag etter middag, til kaffen. Og i tillegg hvis det kom noen innom - og det gjorde det jo ofte.

Min mor bakte ikke brødet selv. Hun var den første generasjonen av yrkesaktive kvinner, og hun kjøpte brødet. Det gikk i det billigste, gjerne kneip eller noe. På brødskiva fikk vi ungene det pålegget vi ville. Broren min vokste opp på Sjokade.

Maten var omtrent som den vi spiser i dag, bortsett fra at vi hadde mindre grønnsaker og frukt. Grønnsakene var norske og sesongpreget. Vi fikk f.eks. aldri tomater om vinteren.

Det jeg er enig med deg i, er godteriet. Vi fikk langt mindre godteri den gangen enn folk spiser i dag. Og vi var langt mer fysisk aktive. Nabokona hadde ikke førerkort, hun tok bussen til og fra butikken og slepte tunge handleposer med seg fra busslomma. Ofte måtte hun gå to turer. Ungene ble føyset ut for å leke, og skulle vi besøke venner var det å gå eller sykle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...