Gjest musefletta Skrevet 23. juni 2011 Skrevet 23. juni 2011 Ja, nok et flette spørsmål Jeg syns det er så fint med slik "fiskebensfletter" Noen som vet om noen bilder av step-by-step for slik fletting? Både en stor flette bak og en slik liten flette på siden ved panneluggen, men slik at den er flettet fast i hodebunnen på en måte... 0 Siter
meg__123! Skrevet 23. juni 2011 Skrevet 23. juni 2011 Denne kanskje? http://www.dreamweaverbraiding.com/Braiding_Tips.htm 0 Siter
Gjest Modern77 Skrevet 24. juni 2011 Skrevet 24. juni 2011 Jeg kan i alle fall forklare, jeg lager både utenpåflette og innoverflette hvis du skjønner. Utenpå, da sitter liksom fletta utenfor slik at du ser hele fletta, men den er festet til hodebunnen. Innoverflette, her går den helt inntil hodebunnen. Fin måte å variere. Til luggen begynner du ved det ene øret, ta tak i tre lokker, flett de på vanlig måte - et hakk over over over, skal du ha innoverflette fletter du de mot hverandre, utenpåflette fletter du de fra hverandre, dvs du legger lokkene ut og under hverandre. Så tar du tak i mer og mer hår etterhvert som du fletter deg bortover luggen, det er slik fletten blir "festet" til hodebunnen. Du tar tak i hår etterhvert som du fletteer. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. juni 2011 Skrevet 24. juni 2011 Jeg kan i alle fall forklare, jeg lager både utenpåflette og innoverflette hvis du skjønner. Utenpå, da sitter liksom fletta utenfor slik at du ser hele fletta, men den er festet til hodebunnen. Innoverflette, her går den helt inntil hodebunnen. Fin måte å variere. Til luggen begynner du ved det ene øret, ta tak i tre lokker, flett de på vanlig måte - et hakk over over over, skal du ha innoverflette fletter du de mot hverandre, utenpåflette fletter du de fra hverandre, dvs du legger lokkene ut og under hverandre. Så tar du tak i mer og mer hår etterhvert som du fletter deg bortover luggen, det er slik fletten blir "festet" til hodebunnen. Du tar tak i hår etterhvert som du fletteer. ''Til luggen begynner du ved det ene øret, ta tak i tre lokker, flett de på vanlig måte - et hakk over over over, skal du ha innoverflette fletter du de mot hverandre, utenpåflette fletter du de fra hverandre, dvs du legger lokkene ut og under hverandre.'' Ha ha! Klinkende klart! ) 0 Siter
Gjest Modern77 Skrevet 24. juni 2011 Skrevet 24. juni 2011 ''Til luggen begynner du ved det ene øret, ta tak i tre lokker, flett de på vanlig måte - et hakk over over over, skal du ha innoverflette fletter du de mot hverandre, utenpåflette fletter du de fra hverandre, dvs du legger lokkene ut og under hverandre.'' Ha ha! Klinkende klart! ) Haha vanskelig å forklare, må nesten vises Jeg lærte dette da jeg var hmmm i 10 års alderen, ble ikke forklarte eller noe, jeg stod og fulgte med på en venninne som flettet noen og prøvde på meg selv etterpå. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. juni 2011 Skrevet 24. juni 2011 Haha vanskelig å forklare, må nesten vises Jeg lærte dette da jeg var hmmm i 10 års alderen, ble ikke forklarte eller noe, jeg stod og fulgte med på en venninne som flettet noen og prøvde på meg selv etterpå. Ja, jeg har kunnet det like lenge, men turde overhodet ikke prøve meg på forklaring :-). Tror heller jeg ville linket til f.eks. denne: 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.