Gå til innhold

Flette håret fra panneluggen og rundt...

Anbefalte innlegg

Gjest musefletta

Ja, nok et flette spørsmål :)

Jeg syns det er så fint med slik "fiskebensfletter"

Noen som vet om noen bilder av step-by-step for slik fletting?

Både en stor flette bak og en slik liten flette på siden ved panneluggen, men slik at den er flettet fast i hodebunnen på en måte...

Fortsetter under...

Gjest Modern77

Jeg kan i alle fall forklare,

jeg lager både utenpåflette og innoverflette hvis du skjønner.

Utenpå, da sitter liksom fletta utenfor slik at du ser hele fletta, men den er festet til hodebunnen. Innoverflette, her går den helt inntil hodebunnen. Fin måte å variere.

Til luggen begynner du ved det ene øret,

ta tak i tre lokker, flett de på vanlig måte - et hakk

over over over, skal du ha innoverflette

fletter du de mot hverandre, utenpåflette fletter du de fra hverandre, dvs du legger lokkene ut og under hverandre.

Så tar du tak i mer og mer hår etterhvert som du fletter deg bortover luggen, det er slik fletten blir "festet" til hodebunnen. Du tar tak i hår etterhvert som du fletteer.

Gjest Elextra

Jeg kan i alle fall forklare,

jeg lager både utenpåflette og innoverflette hvis du skjønner.

Utenpå, da sitter liksom fletta utenfor slik at du ser hele fletta, men den er festet til hodebunnen. Innoverflette, her går den helt inntil hodebunnen. Fin måte å variere.

Til luggen begynner du ved det ene øret,

ta tak i tre lokker, flett de på vanlig måte - et hakk

over over over, skal du ha innoverflette

fletter du de mot hverandre, utenpåflette fletter du de fra hverandre, dvs du legger lokkene ut og under hverandre.

Så tar du tak i mer og mer hår etterhvert som du fletter deg bortover luggen, det er slik fletten blir "festet" til hodebunnen. Du tar tak i hår etterhvert som du fletteer.

''Til luggen begynner du ved det ene øret, ta tak i tre lokker, flett de på vanlig måte - et hakk over over over, skal du ha innoverflette fletter du de mot hverandre, utenpåflette fletter du de fra hverandre, dvs du legger lokkene ut og under hverandre.''

Ha ha! Klinkende klart! :o)

Gjest Modern77

''Til luggen begynner du ved det ene øret, ta tak i tre lokker, flett de på vanlig måte - et hakk over over over, skal du ha innoverflette fletter du de mot hverandre, utenpåflette fletter du de fra hverandre, dvs du legger lokkene ut og under hverandre.''

Ha ha! Klinkende klart! :o)

Haha vanskelig å forklare, må nesten vises :D

Jeg lærte dette da jeg var hmmm i 10 års alderen,

ble ikke forklarte eller noe, jeg stod og fulgte med på en venninne som flettet noen

og prøvde på meg selv etterpå.

Gjest Elextra

Haha vanskelig å forklare, må nesten vises :D

Jeg lærte dette da jeg var hmmm i 10 års alderen,

ble ikke forklarte eller noe, jeg stod og fulgte med på en venninne som flettet noen

og prøvde på meg selv etterpå.

Ja, jeg har kunnet det like lenge, men turde overhodet ikke prøve meg på forklaring :-).

Tror heller jeg ville linket til f.eks. denne:

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...