Gå til innhold

Se an til over sommeren

Gjest GA

Anbefalte innlegg

Jentungen på 9 og jeg har vært på sykehuskontroll i dag. Nå er det tatt utallige prøver av ungen, og de viser fremdeles ingenting galt. Forrige uke var vi hos barnepsykiater, og hun var enig i at dette ikke er psykisk.

Vi snakket endel om at det kunne være ME, men legen mente det var litt tidlig å stille den diagnosen, og alle prøvene man skal ta før man setter ME-diagnose er ikke tatt ennå.

Jenta har vist litt bedring i det siste, og nå er det ferie og ikke skole så vi håper at det blir bedre i løpet av sommeren. Her er det to museskritt fram, og så ett og et halvt tilbake.

Ny time i begynnelsen av august, og så skal det settes igang tiltak i forhold til skole/hjemmeundervisning hvis hun ikke klarer å gå på skole til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så frustrerende det må være å ikke få noen svar.

Hva gjør dere med korpsturen?

Håper hun blir bedre i løpet av sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så frustrerende det må være å ikke få noen svar.

Hva gjør dere med korpsturen?

Håper hun blir bedre i løpet av sommeren!

Det er dritslitsomt å ikke få svar. Men det er helt ok å ikke få noen ME-diagnose (foreløpig). Heldigvis er det endel skumle saker som er sjekket ut og bort.

Bare det å ikke behøve å vurdere skole eller ikke skole hver morgen er en enorm lettelse, så nå skal vi nyte ferien.

-akkurat nå heller vi mot at hun blir med til Italia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lurt ut å ta sikte på å ha en god sommer uten for mye stress.

Jeg håper inderlig de finner ut hva som feiler jenta di.

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kortisolen

Om hun når blir bedre uten skole og bøker så kan det være at teorien sliter. Har dere sjekket synet nøye? Hvordan går det når hun leser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun når blir bedre uten skole og bøker så kan det være at teorien sliter. Har dere sjekket synet nøye? Hvordan går det når hun leser?

Jeg skal ikke si at ungen ikke ser dårlig altså, men jeg tviler på at hun får feber av det tre-fire ganger i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kortisolen

Jeg skal ikke si at ungen ikke ser dårlig altså, men jeg tviler på at hun får feber av det tre-fire ganger i uka...

Nei feber får hun nok ikke. Men barn som har stresset over lang tid med teori p.g.a synsvansker får jo ofte en tretthet og tristhet når de kommer i ti tolv årsalderen. Stress over tid kan også til slutt svekke hele immunforsvaret p.g.a all kortisolen kroppen produserer over tid. Selv om kortisol kan dempe feber er det ikke usannsynlig at all dempingen av immunforsvaret gjør en mer motagelig for infeksoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synet er sjekket ut. Det er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kortisolen

Synet er sjekket ut. Det er ikke det.

Fint. Selv tror jeg den overdrevne lesingen til barn med dysleksi eller lese og skrivevansker kan gjør kroppen sliten og svekket. Dette fordi de må bruke så utrolig mye mere krefter på det enn andre. Du har ikke skrevet noe om hun har noe lese og skrivevansker men om hun skulle ha det så kan kanskje noe av forklaringen ligge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint. Selv tror jeg den overdrevne lesingen til barn med dysleksi eller lese og skrivevansker kan gjør kroppen sliten og svekket. Dette fordi de må bruke så utrolig mye mere krefter på det enn andre. Du har ikke skrevet noe om hun har noe lese og skrivevansker men om hun skulle ha det så kan kanskje noe av forklaringen ligge der.

Hun lærte å lese og skrive som 4-åring, så nei det har hun ikke.

-vi har sjekket det meste altså, og heller til at det er ME eller noe beslektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dere har fått sjekket boreliasmitte? Kan ha liknende "symptomer".

Ønsker dere lykke til- forferdelig å ikke kunne hjelpe sitt syke barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dere har fått sjekket boreliasmitte? Kan ha liknende "symptomer".

Ønsker dere lykke til- forferdelig å ikke kunne hjelpe sitt syke barn.

borrelia er sjekket ut ja. Men ikke den andre flåtten har. (husker ikke navnet) - vi har den på lista over muligheter, men den kan ikke behandles visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...