Gå til innhold

Wilders frikjent for hat mot islam

Anbefalte innlegg

Har Wilders blitt anklaget for drapstrusler eller terrorplaner?

Det er videobevis på at Mullaen har gjort det han har gjort så dette handler om hva norske myndigheter gidder å bry seg om. Det er vel ingen som betviler at han er skyldig i det.

Å forby Koranen (som er på linje med å forby Bibelen) er selvsagt en krigserklæring - både mot de som ønsker å ha en Koran, men egentlig mot hele det siviliserte samfunnet. Det er faktisk ikke Wilders som skal diktere hva andre skal tro på.

Som sagt - han minner veldig om Krekar.

Fortsetter under...

Gjest ekte bonde

''Det er beklagelig at han vil det.''

Det er ikke bare "beklagelig" - det er uhyggelig galskap, med direkte linjer tilbake til en "herre med bart" som regjerte i nabolandet hans for 80 år siden.

Og det legger døde dine påstander om at "Wilders er ingen motstander av ytringsfrihet" og "Han er snarere en forkjemper for ytringsfrihet", ikke sant?

'' Men jeg regner også med at du er imot forbudet mot Mein Kampf i en rekke land?''

Selvsagt er jeg mot forbudet.

''Og det legger døde dine påstander om at "Wilders er ingen motstander av ytringsfrihet" og "Han er snarere en forkjemper for ytringsfrihet", ikke sant?''

På ingen måte. Man har yttringsfrihet i Tyskland selv om Mein Kampf er forbudt.

''Og det legger døde dine påstander om at "Wilders er ingen motstander av ytringsfrihet" og "Han er snarere en forkjemper for ytringsfrihet", ikke sant?''

På ingen måte. Man har yttringsfrihet i Tyskland selv om Mein Kampf er forbudt.

''På ingen måte. Man har yttringsfrihet i Tyskland selv om Mein Kampf er forbudt.''

Da kan man også ha ytringsfrihet i Nederland, selv om Wilders ble sensurert?

Eller ytringsfrihet i Kina, selv om folk der blir slengt i fengsel for å ytre seg?

Høyreekstremistene Krekar og Wilders er to alen av samme stykke. (Jeg er dog ikke sikker på om Krekar vil bannlyse Bibelen.) De er ufyselige begge to.

Med vennlig hilsen

Gjest ikke helt enig

Å forby Koranen (som er på linje med å forby Bibelen) er selvsagt en krigserklæring - både mot de som ønsker å ha en Koran, men egentlig mot hele det siviliserte samfunnet. Det er faktisk ikke Wilders som skal diktere hva andre skal tro på.

Som sagt - han minner veldig om Krekar.

Noen ekstreme islamister ville nok ha sett dette som en krigserklæring, men du har fremdeles ikke funnet tegn til noen drapstrussel eller terrorplaner som jeg kan se.

Noen ekstreme islamister ville nok ha sett dette som en krigserklæring, men du har fremdeles ikke funnet tegn til noen drapstrussel eller terrorplaner som jeg kan se.

Jeg har aldri sagt de var identiske tvillinger; derimot er deres synspunkter påfallende like. Krekar er heller ikke dømt for noen trusler, for øvrig.

Med vennlig hilsen

Gjest bjølsen

Jeg har aldri sagt de var identiske tvillinger; derimot er deres synspunkter påfallende like. Krekar er heller ikke dømt for noen trusler, for øvrig.

Med vennlig hilsen

''Jeg har aldri sagt de var identiske tvillinger; derimot er deres synspunkter påfallende like.''

Ta deg en tur til optiker, du trenger nye briller!

Annonse

Gjest ekte bonde

''På ingen måte. Man har yttringsfrihet i Tyskland selv om Mein Kampf er forbudt.''

Da kan man også ha ytringsfrihet i Nederland, selv om Wilders ble sensurert?

Eller ytringsfrihet i Kina, selv om folk der blir slengt i fengsel for å ytre seg?

Høyreekstremistene Krekar og Wilders er to alen av samme stykke. (Jeg er dog ikke sikker på om Krekar vil bannlyse Bibelen.) De er ufyselige begge to.

Med vennlig hilsen

Nettopp. Og derfor er det ingen grunn til å hevde at Wilders er imot ytringsfriheten selv om han beklagligvis, dog forståelig, vil forby Koranen.

Gjest ikke helt enig

Med vennlig hilsen

Han er ikke frifunnet heller. Det finnes bevis. Det finnes ikke bevis for at Wilders har truet noen på livet eller drevet med terrorplanlegging.

Det å sammenligne disse er som å sammenligne Siv Jensen og Krekar. Begge har sterke meninger. Den ene er for og den andre er mot. De ligner ikke det spor spør du meg. Det er veldig mange som er mye likere enn Krekar og Wilders. Det eneste de har til felles er sterke meninger rundt religion. Det er det mange som har.

Han er ikke frifunnet heller. Det finnes bevis. Det finnes ikke bevis for at Wilders har truet noen på livet eller drevet med terrorplanlegging.

Det å sammenligne disse er som å sammenligne Siv Jensen og Krekar. Begge har sterke meninger. Den ene er for og den andre er mot. De ligner ikke det spor spør du meg. Det er veldig mange som er mye likere enn Krekar og Wilders. Det eneste de har til felles er sterke meninger rundt religion. Det er det mange som har.

Siv Jensen og Geert Wilders er i forskjellige kategorier. Siv Jensen er uspiselig, men hun er ikke "der" at hun foreslår å sensurere Koranen, meg bekjent.

Geert Wilders er en fiende av ytringsfrihet, og av religionsfrihet, og derfor av Den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen.

Nettopp. Og derfor er det ingen grunn til å hevde at Wilders er imot ytringsfriheten selv om han beklagligvis, dog forståelig, vil forby Koranen.

''Og derfor er det ingen grunn til å hevde at Wilders er imot ytringsfriheten selv om han beklagligvis, dog forståelig, vil forby Koranen.''

Hæ?

Selvsagt er han mot ytringsfrihet dersom han ønsker å forby Koranen.

megler Smekk

''Og derfor er det ingen grunn til å hevde at Wilders er imot ytringsfriheten selv om han beklagligvis, dog forståelig, vil forby Koranen.''

Hæ?

Selvsagt er han mot ytringsfrihet dersom han ønsker å forby Koranen.

Det blir det samme som å si det ikke er ytringsfrihet i Tyskland fordi Mein Kampf er forbudt.

Annonse

Yttringsfriheten er ikke absolutt. Når det er sagt, jeg er selvfølgelig i mot forbud mot både Koranen, Bibelen og Mein Kampf.

Hvis ikke ytringsfriheten er absolutt, så snakker man kun om grader av ytringsfrihet.

Geert Wilders er FOR å forby Koranen; å holde ham opp som en "forkjemper for ytringsfriheten" (slik som ble gjort ovenfor i denne tråden) er derfor både bedragersk og ren løgn.

Gjest ikke helt enig

Siv Jensen og Geert Wilders er i forskjellige kategorier. Siv Jensen er uspiselig, men hun er ikke "der" at hun foreslår å sensurere Koranen, meg bekjent.

Geert Wilders er en fiende av ytringsfrihet, og av religionsfrihet, og derfor av Den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen.

Jeg tenker likevel at Krekar er i en annen kategori da han truer mennesker med drap og terror.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...