Gå til innhold

Fuglen døde i morgentimene i dag, dessverre:(

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Har ikke bilde av den på mitt kamera, en kamerat tok bilde. Fuglen har orasje/gul/svart spekkete på brystet. Hvit på magen. Klørne er 2cm lange, vingene 7 cm og ganske mørke i forhold til rykken som er grå. Nebbet er ca 2.5 cm.

En herlig fugl, som spiste mark og "skravlet" mye:)

Takk for all støtte, dere er glimrende å ty til!!

Fortsetter under...

Gjest sangsol

Hadde også reddet en liten fugl fra katt i min barndom. Den levde glad og fornøyd med meg et døgn før den døde.

Som din fugl- så skravlet min også, og spiste godt.

Men naturen går sin gang. Begge fuglene var kanskje skadet uten at vi kunne se det? Eller de bare døde fordi de var i "fangenskap"?

Annonse

Det er så trist når en liten fuglunge dør :-( Kanskje kvitrer den i et stort tre i himmelen nå :-) og venter på deg

''Det er så trist når en liten fuglunge dør :-(''

Beklager, men jeg skjønner meg ikke på dere... en fugleunge dør, en fugl dør. Hva så? Det er jo naturens gang... Makan. Ren idioti i det hele tatt å prøve å redde en slik fugl...

hidi, the scorpion

Så dumt. Men de greier seg ikke uten sine egne de heller.. Jeg hadde en skæreunge på kjøkkenet i dag. Den kom snikende ved døra for å rappe kattemat, og så tok trekken døra bak den. Og da var levenet igang der ute.. *grøss*

Aner ikke hvor mange fugleunger jeg har forsøkt reddet i livet mitt, men alle med sørgerlig endelikt:(

Men denne var så stor og gapte etter mat i vilden sky, og koste seg på fanget mitt, spesielt når kjeg klødde den forsiktig på hode/nakke...

Kommer aldri til å slutte å redde forkomne fugle/dyreunger, men bare de som ligger livsfarlig til. Håpet er jo alltid at mor finner ungen sin;)

hidi, the scorpion

Hadde også reddet en liten fugl fra katt i min barndom. Den levde glad og fornøyd med meg et døgn før den døde.

Som din fugl- så skravlet min også, og spiste godt.

Men naturen går sin gang. Begge fuglene var kanskje skadet uten at vi kunne se det? Eller de bare døde fordi de var i "fangenskap"?

''Men naturen går sin gang. Begge fuglene var kanskje skadet uten at vi kunne se det? Eller de bare døde fordi de var i "fangenskap"?''

Du har nok så ret, så rett! Men bedre de dør hos oss eller blir utsatt for "kattetortur"! Ikke sant?;)

hidi, the scorpion

Det er så trist når en liten fuglunge dør :-( Kanskje kvitrer den i et stort tre i himmelen nå :-) og venter på deg

Det er ønsket mitt, at alle døde dyr kommer til å møte oss i himmelen;) For hva er himmelen uten dyr....?

hidi, the scorpion

Hva med de som er allergiske for dyr, hæ? ;-)

Med vennlig hilsen

''Hva med de som er allergiske for dyr, hæ? ;-)''

Sør da, det finnes ingen sykdommer i Himmelen...!

Du kan ligge side om side med løver, og de vil hverken skade deg eller spise deg:)

En himmel uten dyr, derimot, er jeg skeptisk til;)

Gjest togli

''Det er så trist når en liten fuglunge dør :-(''

Beklager, men jeg skjønner meg ikke på dere... en fugleunge dør, en fugl dør. Hva så? Det er jo naturens gang... Makan. Ren idioti i det hele tatt å prøve å redde en slik fugl...

Det er både interessant og lærerrikt å ta vare på dyr på denne måten, men man må sikkert ha nysgjerrigheten overfor dyr i behold for å se verdien i det :)

Annonse

Aner ikke hvor mange fugleunger jeg har forsøkt reddet i livet mitt, men alle med sørgerlig endelikt:(

Men denne var så stor og gapte etter mat i vilden sky, og koste seg på fanget mitt, spesielt når kjeg klødde den forsiktig på hode/nakke...

Kommer aldri til å slutte å redde forkomne fugle/dyreunger, men bare de som ligger livsfarlig til. Håpet er jo alltid at mor finner ungen sin;)

''Kommer aldri til å slutte å redde forkomne fugle/dyreunger, men bare de som ligger livsfarlig til.''

Merkelig ting å skrive når du rett før skrev at alle du har prøvd å redde har dødd. En kan vel ikke slutte med noe en aldri har gjort?

Hvis du hadde lest linken jeg ga deg, ville du sett at en helst skal la dem ligge i fred, bl.a for ikke å forlenge evt. lidelser hos fuglen.

hidi, the scorpion

''Kommer aldri til å slutte å redde forkomne fugle/dyreunger, men bare de som ligger livsfarlig til.''

Merkelig ting å skrive når du rett før skrev at alle du har prøvd å redde har dødd. En kan vel ikke slutte med noe en aldri har gjort?

Hvis du hadde lest linken jeg ga deg, ville du sett at en helst skal la dem ligge i fred, bl.a for ikke å forlenge evt. lidelser hos fuglen.

''Hvis du hadde lest linken jeg ga deg, ville du sett at en helst skal la dem ligge i fred, bl.a for ikke å forlenge evt. lidelser hos fuglen.''

Fuglen lå midt i kjørebanen, langt fra trær og busker.

Hadde jeg sett et skadet rådyr, så hadde jeg ringt viltnemda!

Min datter kom hjem med en kanin i en bærepose, tok godt vare på den til vi fant eierne;)

Skadede dyr hadde jeg tatt med til veterinær. Jeg elsker dyr, og vil bare det beste for dem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...