Gå til innhold

Ja, så tok han feil i år også da

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sangsol

Har også vært i forhold i nesten 25 år. Og det er ungene som gratulerer meg med dagen. Han blir påmint det når han hører dem.

Han husker aldri sine søsken eller foreldre heller.

Det er ikke ille ment, men han husker bare ikke alltid hvilken dato det er i dag. Dette i kombinasjon med å ikke være så opptatt av bursdager etc.... Vel - det blir slik da.

Gjest Det blir ikke 20 nye år.

Har også vært i forhold i nesten 25 år. Og det er ungene som gratulerer meg med dagen. Han blir påmint det når han hører dem.

Han husker aldri sine søsken eller foreldre heller.

Det er ikke ille ment, men han husker bare ikke alltid hvilken dato det er i dag. Dette i kombinasjon med å ikke være så opptatt av bursdager etc.... Vel - det blir slik da.

Etter 20 år? Jeg prøvd å banke det inn hos han at jeg ikke har bursdag den 26.juni.

Etter 20 år har han enda ikke lært seg at jeg bare drikker skummamelk heller, men kjøper konsekvent lettmelk.

Ja, det er en bagatell, men når det er så mye annet, så sårer det meg faktisk at han sender melding på feil dag og ber meg spare kake til han som kommer hjem om mange dager.

Gjest grow up and look at yourself

Etter 20 år? Jeg prøvd å banke det inn hos han at jeg ikke har bursdag den 26.juni.

Etter 20 år har han enda ikke lært seg at jeg bare drikker skummamelk heller, men kjøper konsekvent lettmelk.

Ja, det er en bagatell, men når det er så mye annet, så sårer det meg faktisk at han sender melding på feil dag og ber meg spare kake til han som kommer hjem om mange dager.

Man er to i et ekteskap og kvinner har en tendens til å sutre noe voldsomt. Har du tatt en god titt på deg selv? Er du så voldsomt mye bedre enn ham?

Han husker deg da! Og å sutre over småting er da forferdelig dumt!

Man er to i et ekteskap og kvinner har en tendens til å sutre noe voldsomt. Har du tatt en god titt på deg selv? Er du så voldsomt mye bedre enn ham?

Vanligvis ville jeg også ha synes dette var småting, men ikke nå. Mulig at jeg overreagerer på absolutt alt nå, men slik har det blitt.

Annonse

Gjest Hulderen

Har du tenkt å skille deg bare fordi du får bursdagshilsen på feil dag? Du får tipse ham om at neste år får han la være å gratulere deg i det hele tatt, det er tydligvis bedre enn å bli husket på feil dag.

Det er nå en gang sånn at hvis man har begynt å forveksle to datoer eller to navn, så er det veldig lett å fortsette med det. Det skyldes ikke vrangvilje.

Har du tenkt å skille deg bare fordi du får bursdagshilsen på feil dag? Du får tipse ham om at neste år får han la være å gratulere deg i det hele tatt, det er tydligvis bedre enn å bli husket på feil dag.

Det er nå en gang sånn at hvis man har begynt å forveksle to datoer eller to navn, så er det veldig lett å fortsette med det. Det skyldes ikke vrangvilje.

Huff, dette ble jo helt feil. Nei, jeg har _ikke_ tenkt å skille meg for dette.

Gjest Hulderen

Je je, og så måtte det generaliseres igjen. For alle kvinnfolk er selvsagt like, og alle sutrer over småting. Ta deg en tur ut i verden og se deg om, kanskje oppdager du at vi er individer, ikke bare et kasus.

Jeg sutrer aldri over småting. Det liggere langt større ting bak dette innlegget.

Gjest grow up and look at yourself

Je je, og så måtte det generaliseres igjen. For alle kvinnfolk er selvsagt like, og alle sutrer over småting. Ta deg en tur ut i verden og se deg om, kanskje oppdager du at vi er individer, ikke bare et kasus.

Og det er alltid noen som svarer som du.

Jeg er kvinnfolk sjøl. Og jeg er sååå innmari provosert av alle kvinnfolk som sutrer over mannfolka sine. Om en begynner i et selskap, så er de andre i gang med det samme.

Og det er alltid sånne bagateller. Hva med å granske seg selv litt? Så sant det ikke dreier seg om vold, så er det faktisk to i et ekteskap. Og du som kvinne har vel også et ansvar. Og hva faen betyr vel om noen husker fødselsdagen eller ikke? Det er jo rett og slett barnslig.

Jeg har faktisk valgt mannen min HELT selv. Så det å sutre som mange kvinnfolk driver med, ser jeg på som et skikkelig nederlag. Og jeg kunne ikke fått meg til å utlevere mannen min heller, slik som mange faktisk gjør.

Kan ta ett eksempel: Jeg vet det meste om naboen. Og det er kun pga den sutrete kjerringa hans. Hun klager på alle slike småting. Og setter ham i et skikkelig dårlig lys. Det gjelder alt fra husarbeid til sex.For alt jeg vet så kan det jo hende at han fortjener det. Men jeg hadde ikke likt det om min mann hadde utlevert meg på samme måten.

Så jeg oppfordrer alle som syns de sliter i ekteskapet. Se på deg selv. Hva kunne DU gjort for å bedre det? Er du slik du vil han skal være? Hva hadde du følt om det var deg som ble kritisert på den måten? Osv osv.

Seriøst! Prøv å se litt lengre!!!

Og jeg ønsker dere virkelig lykke til!

Annonse

Gjest Hulderen

Jeg er kvinnfolk sjøl. Og jeg er sååå innmari provosert av alle kvinnfolk som sutrer over mannfolka sine. Om en begynner i et selskap, så er de andre i gang med det samme.

Og det er alltid sånne bagateller. Hva med å granske seg selv litt? Så sant det ikke dreier seg om vold, så er det faktisk to i et ekteskap. Og du som kvinne har vel også et ansvar. Og hva faen betyr vel om noen husker fødselsdagen eller ikke? Det er jo rett og slett barnslig.

Jeg har faktisk valgt mannen min HELT selv. Så det å sutre som mange kvinnfolk driver med, ser jeg på som et skikkelig nederlag. Og jeg kunne ikke fått meg til å utlevere mannen min heller, slik som mange faktisk gjør.

Kan ta ett eksempel: Jeg vet det meste om naboen. Og det er kun pga den sutrete kjerringa hans. Hun klager på alle slike småting. Og setter ham i et skikkelig dårlig lys. Det gjelder alt fra husarbeid til sex.For alt jeg vet så kan det jo hende at han fortjener det. Men jeg hadde ikke likt det om min mann hadde utlevert meg på samme måten.

Så jeg oppfordrer alle som syns de sliter i ekteskapet. Se på deg selv. Hva kunne DU gjort for å bedre det? Er du slik du vil han skal være? Hva hadde du følt om det var deg som ble kritisert på den måten? Osv osv.

Hvis du er kvinne, er det enda verre at du generamiserer slik du gjør. Kvinne, kvinne verst!

Tror du at du gjør dine medsøstre en tjeneste ved å sette oss alle i et dårlig lys?

Det er mange kvinner som ikke sutrer, og som er svært fornøyde med sine menn, og også gir uttrykk for det. Lillemus er et godt eksempel. Andre har problemer, men utn å klage, slik at skilsmissen kommer som en stor overraskelse på alle rundt. Her har vi f.eks Togli.

På den andre siden finnes det mange mannfolk som ikke kan åpne kjeften uten å si noe stygt om kona si.

Hva med å få frem nyanser? Det skader ikke. Du kan godt klage over kvinner som sutrer, uten å hevde at det gjelder alle. Det er ikke vanskelig å få frem budskapet ditt uten å gå i generaliseringsfella. Da fremstår du som langt mer seriøs, og det blir mye lettere å lese det du skriver uten å irritere seg.

Får du stadig kommentarer på at du generaliseret, så er absolutt tiden inne til å gjøre noe med det.

Gjest minn han på det

Er selvfølgelig ikke så hyggelig å få melding på feil dag, men hva med å minne han på at du snart har bursdag?

Ble glemt bort et år, og det gjør jeg ikke igjen, så nå snakker jeg i god tid i forkant om bursdagen min, forteller om planene jeg har tenkt å ha (feks middag eller invitere venner på kake osv). Selv om det hadde vært hyggelig om han arrangerte noe på eget initiativ, så får jeg hvertfall en feiring + oppmerksomhet når jeg planlegger det selv.

Gjest Det blir ikke 20 nye år

''Jeg er kvinnfolk sjøl. Og jeg er sååå innmari provosert av alle kvinnfolk som sutrer over mannfolka sine. Om en begynner i et selskap, så er de andre i gang med det samme''

Jeg er faktisk litt enig med deg. jeg er egentlig ikke sånn jeg, men ja ser jo at dette kan virke sutrete.

Gjest bitchen

Bitch!

Okey da, når du leser bare dette uten å vite noe om alt det andre, så forstår jeg at jeg fremstår som en bitch. Dette er en bagatell. Jeg forstår det.

Han ringte i sted for å gratuelere meg med dagen også. Kan vel ikke annet enn å le av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...