Gjest Nickløsheletiden Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Nei. Nå tar du feil! Jeg sier ikke at vi har faciten, men jeg synes alt blir feil, når mora tar det som en selvfølge at han står for alt av tøy etc til barnet dems. Hadde hun ringt og spurt om det har det det trenger av klær og sko etc hadde det vært en ting, men ikke bare sende med et par sandaler fordi det er farens innkjøp.. En annen ting er at han holder alt som angår seg og sitt barn for seg selv. forteller meg ikke en pøkk. Hvordan blir det da om man flytter sammen? To liv, med felles seng og postkasse? Nei takk ''Jeg sier ikke at vi har faciten, men jeg synes alt blir feil, når mora tar det som en selvfølge at han står for alt av tøy etc til barnet dems.'' Jeg sier ikke at dette er ikke feil, men når kjæresten din sier at du ikke skal blande deg, så tror jeg det er fordi han ønsker et konfliktfritt forhold til x-kona til fordel for deres felles barn, samt at han har en økonomi som tillater det. La han slippe å føle seg skviset mellom to damer da, ihvertfall hvis dette ikke er noe som går ut over deg og dine barn og dere er helt på felgen økonomisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 ''Jeg sier ikke at vi har faciten, men jeg synes alt blir feil, når mora tar det som en selvfølge at han står for alt av tøy etc til barnet dems.'' Jeg sier ikke at dette er ikke feil, men når kjæresten din sier at du ikke skal blande deg, så tror jeg det er fordi han ønsker et konfliktfritt forhold til x-kona til fordel for deres felles barn, samt at han har en økonomi som tillater det. La han slippe å føle seg skviset mellom to damer da, ihvertfall hvis dette ikke er noe som går ut over deg og dine barn og dere er helt på felgen økonomisk. Dere bor ikke en gang sammen? Jøss, da synes jeg ihverfall du du skal holde deg langt unna ting du ikke har noe med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 De har neppe felles økonomi, siden de ikke bor sammen. ''De har neppe felles økonomi, siden de ikke bor sammen.'' Skjønner det, mitt svar ble vel et sidespor, basert på litt gale forutsetninger ift hovedinnlegget :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Dere bor ikke en gang sammen? Jøss, da synes jeg ihverfall du du skal holde deg langt unna ting du ikke har noe med. Enig når saken er at de ikke bor sammen (annet sted i tråden endret jeg visst litt forutsetningene, re. "felles økonomi"). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Enig når saken er at de ikke bor sammen (annet sted i tråden endret jeg visst litt forutsetningene, re. "felles økonomi"). Ja forsto at det var et tenkt tilfelle :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tineling Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Dere bor ikke en gang sammen? Jøss, da synes jeg ihverfall du du skal holde deg langt unna ting du ikke har noe med. -tror neppe dette ville forandret seg ved at vi flyttet sammen. Han ville kjørt sitt liv og jeg skulle ikke bry meg.. Er man to, så er man to og kan i allefall snakke om tingene, uten at den ene eller den andre skal gå inn og si hva den andre skal gjøre. Tør jo ikke flytte sammen med en som ikke kan snakke med meg, for da bryr jeg meg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 -tror neppe dette ville forandret seg ved at vi flyttet sammen. Han ville kjørt sitt liv og jeg skulle ikke bry meg.. Er man to, så er man to og kan i allefall snakke om tingene, uten at den ene eller den andre skal gå inn og si hva den andre skal gjøre. Tør jo ikke flytte sammen med en som ikke kan snakke med meg, for da bryr jeg meg.. Ok, jeg skal ikke påstå at jeg sitter med fasiten her jeg heller, men det ville vært unaturlig for meg å blande meg inn, såfremt ingen av dere sulter. På dette tidspunktet bør ihvertfall ikke dette være noe tema mellom dere. han har helt sikkert sine grunner for å gjøre som han gjør. Snakk heller om hvordan dere skal ordne dere økonomisk den dagen dere vurderer å flytte sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Det er sånn i mitt tilfelle også.. kjæresten lar eksen styre og bestemme, og han legger blir motløs, legger seg flat og føyer henne. For et år siden slo han i bordet og sa at "nå er det faen meg nok fra den dama! Nå skal jeg bestemme over meg selv!" Jadda.. varte akkurat en uke, så var det igang igjen. En ting er at jeg ikke skal blande meg, men det hadde vært fint om han og jeg kunne drøftet det da.. -men han stenger meg helt ute. Kunne ikke fortelle meg at barnet hadde fått ny sykkel av ham en gang.. (og jeg lar ham få ta del i alt med mine barn.. altså, jeg forteller ham om hverdagen..) DET gjør meg frustrert!! ''En ting er at jeg ikke skal blande meg, men det hadde vært fint om han og jeg kunne drøftet det da.. -men han stenger meg helt ute. Kunne ikke fortelle meg at barnet hadde fått ny sykkel av ham en gang.. (og jeg lar ham få ta del i alt med mine barn.. altså, jeg forteller ham om hverdagen..) DET gjør meg frustrert!!'' Finnes det en mulighet for at han synes du blander deg for mye og dermed unngår hele temaet? Kan det være at du kjører rapporteringsplikten så hardt at det skaper motvilje og har blitt en maktkamp mellom dere? Føler han seg kontrollerte? Selv om det er naturlig for deg å være åpen og meddelsom på et område, kan du ikke automatisk kreve samme åpenhet tilbake. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Mitt inntrykk er at foreldre løser dette på ulike måter i forhold til hva som fungerer best praktisk og økonomisk. Hadde jeg god råd, ville jeg klart foretrukket at barna hadde dobbelt opp av en hel del. Så slipper man å styre med masse pakking og ting å huske på. Badetøy og et minstemål av klær bør man uansett ha. Tror du vil være tjent med å ikke blande deg i dette. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Det er en helt vanlig behandlingsmåte fra moren sin side, hun gjør det for å "straffe" faren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Det er sånn i mitt tilfelle også.. kjæresten lar eksen styre og bestemme, og han legger blir motløs, legger seg flat og føyer henne. For et år siden slo han i bordet og sa at "nå er det faen meg nok fra den dama! Nå skal jeg bestemme over meg selv!" Jadda.. varte akkurat en uke, så var det igang igjen. En ting er at jeg ikke skal blande meg, men det hadde vært fint om han og jeg kunne drøftet det da.. -men han stenger meg helt ute. Kunne ikke fortelle meg at barnet hadde fått ny sykkel av ham en gang.. (og jeg lar ham få ta del i alt med mine barn.. altså, jeg forteller ham om hverdagen..) DET gjør meg frustrert!! Grunnen til at han ikke forteller deg noe, er nok ganske sikkert at han vet hvor negativ innstilling du har til dette temaet. Så han orker antagelig ikke å høre på dine invendinger og kritikk om at han lar seg utnytte. Dermed velger han å holde deg utenfor for å unngå diskusjoner rundt dette. Til syvende og sist er det jo heller ikke din sak at han bruker penger på sitt barn utover det han er "forpliktet til" hvis han har råd og lyst til dette. Det at han kjøper ting til barnet sitt, handler jo også om det å "være far" og kunne være den som gleder barnet sitt med nye ting. Husk at han først og fremst gjør dette for BARNET sitt - IKKE for å være "snill" mot eksen!! I dette tilfellet har han jo barnet ca 40% av tiden. Så mye av slitasjen på klær og utstyr skjer jo også mens barnet er hos ham. Barnetrygden er jo ikke akkurat noen formue. snaue tusenlappen rekker ikke langt for å forsørge et barn. Og hvis bidraget er riktig beregnet, utifra hor mye han har barnet, hvor mye han tjener i forhold til barnemorens inntekt, og hvor mye faste utgifter de har (barnehage, SFO) så vil bidraget egentlig bare dekke reelle utgifter og kompensere for den ekstra tiden ( og kostnadene) moren har barnet. Jeg synes du bør være glad for at du har en kjæreste som ønsker å være raus og spandabel ovenfor barnet sitt. Jeg har hørt nok at tilfeller der fedre er direkte gjerrige mot barna sine under argumentasjon om at "de betaler mere enn nok bidrag, allerede" Hvis du flytter sammen med denne kjæresten, så er nok ikke fellesøkonomi noen god løsning. Dere kan dele på fellesutgifter til bolig og husholdning, men utover dette er det nok smartest med separate kontoer som dere kan disponere etter eget ønske og behov. Jeg synes forøvrig du lar din eks slippe "billig unna", ved at du pakker og sørger for alt av klær og utstyr dine barn trenger hos ham. Nå vet jeg jo ikke hvilken samværsordning dere har, eller hvor mye han betaler i bidrag, men dette har jo også noe å gjøre med at han som far også bør ta litt "administrasjons-ansvar" og sørge for at de har det de trenger hos ham. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Grunnen til at han ikke forteller deg noe, er nok ganske sikkert at han vet hvor negativ innstilling du har til dette temaet. Så han orker antagelig ikke å høre på dine invendinger og kritikk om at han lar seg utnytte. Dermed velger han å holde deg utenfor for å unngå diskusjoner rundt dette. Til syvende og sist er det jo heller ikke din sak at han bruker penger på sitt barn utover det han er "forpliktet til" hvis han har råd og lyst til dette. Det at han kjøper ting til barnet sitt, handler jo også om det å "være far" og kunne være den som gleder barnet sitt med nye ting. Husk at han først og fremst gjør dette for BARNET sitt - IKKE for å være "snill" mot eksen!! I dette tilfellet har han jo barnet ca 40% av tiden. Så mye av slitasjen på klær og utstyr skjer jo også mens barnet er hos ham. Barnetrygden er jo ikke akkurat noen formue. snaue tusenlappen rekker ikke langt for å forsørge et barn. Og hvis bidraget er riktig beregnet, utifra hor mye han har barnet, hvor mye han tjener i forhold til barnemorens inntekt, og hvor mye faste utgifter de har (barnehage, SFO) så vil bidraget egentlig bare dekke reelle utgifter og kompensere for den ekstra tiden ( og kostnadene) moren har barnet. Jeg synes du bør være glad for at du har en kjæreste som ønsker å være raus og spandabel ovenfor barnet sitt. Jeg har hørt nok at tilfeller der fedre er direkte gjerrige mot barna sine under argumentasjon om at "de betaler mere enn nok bidrag, allerede" Hvis du flytter sammen med denne kjæresten, så er nok ikke fellesøkonomi noen god løsning. Dere kan dele på fellesutgifter til bolig og husholdning, men utover dette er det nok smartest med separate kontoer som dere kan disponere etter eget ønske og behov. Jeg synes forøvrig du lar din eks slippe "billig unna", ved at du pakker og sørger for alt av klær og utstyr dine barn trenger hos ham. Nå vet jeg jo ikke hvilken samværsordning dere har, eller hvor mye han betaler i bidrag, men dette har jo også noe å gjøre med at han som far også bør ta litt "administrasjons-ansvar" og sørge for at de har det de trenger hos ham. Amen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Grunnen til at han ikke forteller deg noe, er nok ganske sikkert at han vet hvor negativ innstilling du har til dette temaet. Så han orker antagelig ikke å høre på dine invendinger og kritikk om at han lar seg utnytte. Dermed velger han å holde deg utenfor for å unngå diskusjoner rundt dette. Til syvende og sist er det jo heller ikke din sak at han bruker penger på sitt barn utover det han er "forpliktet til" hvis han har råd og lyst til dette. Det at han kjøper ting til barnet sitt, handler jo også om det å "være far" og kunne være den som gleder barnet sitt med nye ting. Husk at han først og fremst gjør dette for BARNET sitt - IKKE for å være "snill" mot eksen!! I dette tilfellet har han jo barnet ca 40% av tiden. Så mye av slitasjen på klær og utstyr skjer jo også mens barnet er hos ham. Barnetrygden er jo ikke akkurat noen formue. snaue tusenlappen rekker ikke langt for å forsørge et barn. Og hvis bidraget er riktig beregnet, utifra hor mye han har barnet, hvor mye han tjener i forhold til barnemorens inntekt, og hvor mye faste utgifter de har (barnehage, SFO) så vil bidraget egentlig bare dekke reelle utgifter og kompensere for den ekstra tiden ( og kostnadene) moren har barnet. Jeg synes du bør være glad for at du har en kjæreste som ønsker å være raus og spandabel ovenfor barnet sitt. Jeg har hørt nok at tilfeller der fedre er direkte gjerrige mot barna sine under argumentasjon om at "de betaler mere enn nok bidrag, allerede" Hvis du flytter sammen med denne kjæresten, så er nok ikke fellesøkonomi noen god løsning. Dere kan dele på fellesutgifter til bolig og husholdning, men utover dette er det nok smartest med separate kontoer som dere kan disponere etter eget ønske og behov. Jeg synes forøvrig du lar din eks slippe "billig unna", ved at du pakker og sørger for alt av klær og utstyr dine barn trenger hos ham. Nå vet jeg jo ikke hvilken samværsordning dere har, eller hvor mye han betaler i bidrag, men dette har jo også noe å gjøre med at han som far også bør ta litt "administrasjons-ansvar" og sørge for at de har det de trenger hos ham. ''Husk at han først og fremst gjør dette for BARNET sitt - IKKE for å være "snill" mot eksen!! '' Viktig moment. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Det høres ut som far har barnet nesten 50 % ? I så fall rart han skal betale bidrag til mor? Uansett synes jeg du skal høre på ham når han ikke vil ha innblanding... ''Det høres ut som far har barnet nesten 50 % ? I så fall rart han skal betale bidrag til mor? '' Så vidt jeg har forstått at det ikke helt uvanlig med bidrag selv ved 50/50 samvær om dene ene parten tjener langt mer enn den andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 ''Det høres ut som far har barnet nesten 50 % ? I så fall rart han skal betale bidrag til mor? '' Så vidt jeg har forstått at det ikke helt uvanlig med bidrag selv ved 50/50 samvær om dene ene parten tjener langt mer enn den andre. Det stemmer nok! Tenkte ikke over den muligheten... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerbris Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Det er en helt vanlig behandlingsmåte fra moren sin side, hun gjør det for å "straffe" faren. ..jeg vil kalle det maktmisbruk fra morens side.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg sender ikke med noe som helst. Vi holder stort sett ungene med det de trenger hos hver av oss, bortsett fra ski, skøyter og sykler og delvis yttertøy også. Vanlig innetøy og sko og sånt har de mer enn nok av hos oss begge. I feriene (ved lengre samvær enn vanlig) blir det av og til med noen "favorittplagg" ekstra da, men det er ikke noe problem. For meg har det aldri vært aktuelt å sende med ungene en bag med rent tøy og få skittentøy tilbake. Heldigvis er det en like stor selvfølge for faren at han holder ungene med det tøy og sko når de er hos ham. ) Men det er tilnærmet "fri flyt" mellom hjemmene altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 . Eksen til gubben tar også hele barnetrygda selv...hun bruker det på seg selv... Poden til gubben bor hos oss...men har bostedsadresse til mora. Mora vil ikke gjøre om dette...for da mister hun barnetrygda... Vi har den totale omsorgen for poden med mat,klær og andre utgifter. Hun får barnetrygda. Hun betaler ikke bidrag... Det nytter ikke gjøre noen ting i denne forbindelsen... Helt på trynet...spør du meg...men noen er tydeligvis slik... Det er noen det ikke nytter å gjøre noe med. Gi opp og glem det fikk jeg som råd av fagpersonell. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 faren til sønnen min kjøper sommerklær, sandaler osv. til sønnen vår, men jeg kjøper regntøy, støvler, vinterdresser, vinterstøvler - alt de "store" dyre tingene han trenger. Faren har kjøpt ny sykkel til han nå, men det er ikke noe jeg har bedt han om. Det er jo mer praktisk at han har sykkel hos faren og en hjemme.. kan ikke dra den frem og tilbake. Når jeg kjøper ny sommergarderobe, så sender jeg ikke med det til faren når han skal på ferie med han.. Det har aldri vært noe problem å ha det sånn, og faren har aldri klagd over måten vi gjør ting på. Hvis samboern din synes det er greit sånn, synes jeg du skal høre på han og ikke bry deg som han sier.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximia Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Nei. Nå tar du feil! Jeg sier ikke at vi har faciten, men jeg synes alt blir feil, når mora tar det som en selvfølge at han står for alt av tøy etc til barnet dems. Hadde hun ringt og spurt om det har det det trenger av klær og sko etc hadde det vært en ting, men ikke bare sende med et par sandaler fordi det er farens innkjøp.. En annen ting er at han holder alt som angår seg og sitt barn for seg selv. forteller meg ikke en pøkk. Hvordan blir det da om man flytter sammen? To liv, med felles seng og postkasse? Nei takk Jeg sa nei takk til et slikt liv. Det er jeg glad for i dag, da jeg fant meg en mann uten barn og som kan satse på vårt samliv fult ut. Nå ser jeg at du også har barn fra før, så du kan sette deg litt mer inn i hvordan det er å ha barn enn det jeg gjorde. Jeg greide ikke å se på at far svidde av masse penger på leker og aktiviteter til barna slik at det ikke var penger til overs til ha selv. Jeg bodde ikke sammen med han, men så konturen av et samliv der barna fikk det meste og restene skulle deles hvis det var noe til overs. Denne mannen bor alene nå etter 5-6 år og lever et liv gjennom barna og jobben regner jeg med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.