Gjest Sol-65 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 En vennegjeng ;inkludert min datter; har bestemt seg for sydentur.De er fornuftige ungdommer. Lite alkohol og ønsker varme og opplevelse. Alle er over 18, så hønemor får gjøre det beste ut av det. Fremdeles lov å komme med gode råd ,heldigvis. Jeg er skeptisk til Bulgaria og Tyrkia. Andre "skumle" sydensteder? Hva ville dere anbefalt? Glad for gode råd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg skal på tur til Rhodos i sommer og gleder meg vilt Rhodos er et flott sted, og man kan velge selve Rhodos by som passer for både de festeglade og de litt roligere.. Hvis man helst vil ha en rolig ferie med opplevelser, bading og soling, så ville jeg nok reist lengre sør på øya. Selv skal jeg til Lindos som er fantastisk flott, men som nok ikke passer for de som elsker å feste 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Siden Egypt blir forbundet med mye turistdiare, så ville jeg frarådet ungdom å reist dit alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Det er jo mange flotte steder, men jeg ville frarådet følgende: Tyrkia Bulgaria Magaluf (med mindre målet er non-stop festing) Aia Napa (samme årsak som Magaluf) De fleste andre chartersteder vil jeg tro er helt ok for dem :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Det er jo mange flotte steder, men jeg ville frarådet følgende: Tyrkia Bulgaria Magaluf (med mindre målet er non-stop festing) Aia Napa (samme årsak som Magaluf) De fleste andre chartersteder vil jeg tro er helt ok for dem :-) ''Det er jo mange flotte steder, men jeg ville frarådet følgende: Tyrkia '' Det kommer veldig an på hvor i Tyrkia man reiser hen. Jeg har vært på flere steder i Tyrkia og det varierer fra Full party-stemning, som f.eks Alanya til fhv rolig i Icmeler. Men uansett hvor man reiser gjelder det å feste med måte, aldri gå alene hjem fra byen på kveldene, spesielt ikke hvis man er beruset, og ikke innlate seg med fremmede, selv om de er aldri så sjarmerende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 ''Det er jo mange flotte steder, men jeg ville frarådet følgende: Tyrkia '' Det kommer veldig an på hvor i Tyrkia man reiser hen. Jeg har vært på flere steder i Tyrkia og det varierer fra Full party-stemning, som f.eks Alanya til fhv rolig i Icmeler. Men uansett hvor man reiser gjelder det å feste med måte, aldri gå alene hjem fra byen på kveldene, spesielt ikke hvis man er beruset, og ikke innlate seg med fremmede, selv om de er aldri så sjarmerende. Tyrkia er absolutt et fint sted, men ikke et sted jeg ville dratt på jentetur som 18åring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ladsim Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Når du beskriver jentene som rolige og fornuftige og alle er over 18 år ville jeg ikke vært spesielt bekymret i utgangspunktet. Da har de sikkert vett nok til å velge et sted som samsvarer med det de ønsker seg, sol, bading og ferie. Jeg tror at i alle de forskjellige landene er det noen typiske partysteder, og noen roligere steder. Jentene må bare velge riktig sted, tror jeg, tror ikke det handler så mye om land. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Enten man reiser hit eller dit, så bunner det til syvende og sist mest ut i hva man oppsøker selv... Det finnes riktignok enkelte steder som er godt kjent for "fest og fyll", men det betyr ikke at man ikke kan reise til disse stedene for å ha en rolig ferie. Tilsvarende kan man sikkert finne fest og morro også på steder som regnes som stille og fredelige. Tyrkia er jo i utgangspunktet et muslimsk land, så her flyter det ikke alkohol overalt selvom man selvsagt finner det hvis man vil - det er jo tilpasset etterspørselen til turistene.. Sunny Beach i Bulgaria var jo beryktet for å være et "party-sted" der ungdom drakk seg sanseløse og ble utsatt for både det ene og det andre. Men da reiseselskapene fikk sterk kritikk for å mer eller mindre reklamere for, og oppfordre til festing ble det strammet kraftig inn med bl.a å innføre høyere aldersgrense (25 år?) for å få lov til å reise alene uten følge av foresatt/ ledsager. Jeg tror derfor at datteren din og venninne bør sjekke om de i det hele tatt får lov til å reise "alene" når de er bare 18 år. Det kan være enkelte reiseselskaper og destinasjoner med høyere aldersgrense... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.