Gjest Arbeidsgiver Skrevet 27. juni 2011 Skrevet 27. juni 2011 Hei Jeg er leder i en liten bedrift. Jeg har hatt en ansatt som har vært hos meg i snart 4 år og som jobber som fast vikar hos meg. Nå får jeg et ledig 6 mnd vikariat og lurer på om min faste vikar har førsteretten på dette? Jeg ønsker meg primært inn en person med en annen fagbakgrunn for å erstatte han som skal ut i permisjon, og vikaren min har ikke den bakgrunnen jeg ser etter. Vikaren får fortsette som fast vikar, men jeg vil være sikker på at dette er lov... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. juni 2011 Skrevet 27. juni 2011 ''Jeg ønsker meg primært inn en person med en annen fagbakgrunn for å erstatte han som skal ut i permisjon, og vikaren min har ikke den bakgrunnen jeg ser etter.'' Hvis vikaren ikke har de kvalifikasjoner som trengs er det klart det er lovlig å skaffe annen vikar til dette. Du får lage en stillingsbeskrivelse som tydeliggjør behovet for andre/høyere kvalifikasjoner. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 27. juni 2011 Skrevet 27. juni 2011 Her finner du arbeidsmiljøloven: http://www.lovdata.no/all/hl-20050617-062.html#14-2 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.