Gå til innhold

Homo eller bare kjønnsforvirret?

Anbefalte innlegg

Gjest får det ikke til å stemme

De fleste homser jeg kjenner, har en utpreget "homsete" måte å være på, med spjåkete overdrevent kroppsspråk, stemme osv. Mer feminint -eller påtatt feminint- enn alle damer jeg kjenner. Samtidig ender de opp med å bli sammen med like femi fyr. Dette får jeg ikke til å stemme, for hvis de var homo ville de vel ha blitt tiltrukket av maskuline menn, ikke gutter i damedrakt? Og videre, hvorfor oppfører de seg så utrolig feminint samtidig? Det virker påtatt og jeg får det ikke til å stemme. På meg virker det mer kjønnsforvirret og dramatiserende enn homofilt. Noen tanker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366564-homo-eller-bare-kj%C3%B8nnsforvirret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

12

• morsan

6

• Dorthe

4

• Sør

2

Mest aktive i denne tråden

''De fleste homser jeg kjenner, har en utpreget "homsete" måte å være på, med spjåkete overdrevent kroppsspråk, stemme osv. ''

Og de som IKKE er slik, hvordan vet du om de er homo eller hetero eller bi? Det er jo ikke nødvendigvis slik at de annonserer legningen sin til deg.

''På meg virker det mer kjønnsforvirret og dramatiserende enn homofilt. Noen tanker?''

Siden du spør: umiddelbart virker det som om det er du som er forvirret, som forventer at de skal falle i kategorier som passer deg. Hvorfor i alle dager skulle de det?

''De fleste homser jeg kjenner, har en utpreget "homsete" måte å være på, med spjåkete overdrevent kroppsspråk, stemme osv. ''

Og de som IKKE er slik, hvordan vet du om de er homo eller hetero eller bi? Det er jo ikke nødvendigvis slik at de annonserer legningen sin til deg.

''På meg virker det mer kjønnsforvirret og dramatiserende enn homofilt. Noen tanker?''

Siden du spør: umiddelbart virker det som om det er du som er forvirret, som forventer at de skal falle i kategorier som passer deg. Hvorfor i alle dager skulle de det?

''Og de som IKKE er slik, hvordan vet du om de er homo eller hetero eller bi? Det er jo ikke nødvendigvis slik at de annonserer legningen sin til deg.''

Rettelse: De fleste jeg kjenner som har en åpen homofil legning.

''Siden du spør: umiddelbart virker det som om det er du som er forvirret, som forventer at de skal falle i kategorier som passer deg. Hvorfor i alle dager skulle de det?''

Hvorfor i alle dager oppfører de seg på en dramatiserende overfemininisert måte som skiller seg klart fra de som er åpent heterofile?

Er klar over at jeg banner i kirka, men dette synes jeg er litt rart :-)

''Og de som IKKE er slik, hvordan vet du om de er homo eller hetero eller bi? Det er jo ikke nødvendigvis slik at de annonserer legningen sin til deg.''

Rettelse: De fleste jeg kjenner som har en åpen homofil legning.

''Siden du spør: umiddelbart virker det som om det er du som er forvirret, som forventer at de skal falle i kategorier som passer deg. Hvorfor i alle dager skulle de det?''

Hvorfor i alle dager oppfører de seg på en dramatiserende overfemininisert måte som skiller seg klart fra de som er åpent heterofile?

Er klar over at jeg banner i kirka, men dette synes jeg er litt rart :-)

Du ser jo kun de som oppfører seg "overdramatiserende" (som du kaller det). Du legger ikke merke til de andre.

Uansett, hvorfor kan de ikke få oppføre seg "overdramatiserende" om de vil. Variasjon gir styrke til et samfunn.

Med vennlig hilsen

Du ser jo kun de som oppfører seg "overdramatiserende" (som du kaller det). Du legger ikke merke til de andre.

Uansett, hvorfor kan de ikke få oppføre seg "overdramatiserende" om de vil. Variasjon gir styrke til et samfunn.

Med vennlig hilsen

Nå var ikke spørsmålet om det var ok at de oppførte seg sånn eller ikke.

Utvalget jeg konkluderer på bakgrunn av er de jeg _kjenner_, de jeg _vet_ har en åpen homofil legning. Utvalget jeg sammenligner med er mennesker jeg også kjenner, som har en åpen heterofil legning. Jeg har ikke dermed sagt at det ikke finnes homofile som ikke oppfører seg normalt, det er heller ikke spørsmålet.

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nå var ikke spørsmålet om det var ok at de oppførte seg sånn eller ikke.

Utvalget jeg konkluderer på bakgrunn av er de jeg _kjenner_, de jeg _vet_ har en åpen homofil legning. Utvalget jeg sammenligner med er mennesker jeg også kjenner, som har en åpen heterofil legning. Jeg har ikke dermed sagt at det ikke finnes homofile som ikke oppfører seg normalt, det er heller ikke spørsmålet.

I de fleste tydelige grupper jeg kjenner, synes det som om det finnes en trend til å normere adferd. Jfr prestenes "Da jeg var på vei til kirken i dag, ...", enkelte områders stramme overleppe og halstørkle, narkomanes måte å snakke på osv osv

Gjest Høstløv

'' Dette får jeg ikke til å stemme, for hvis de var homo ville de vel ha blitt tiltrukket av maskuline menn''

Ja, men de maskuline mennene har de ikke draget på . De er jo hetero ;:-) Naturlig at det blir som det blir.

''Ja, men de maskuline mennene har de ikke draget på . De er jo hetero ;:-)''

Jeg har feriert på et sted hvor det kommer mange homoseksuelle og når jeg går på strandpromenaden, så er de flotteste, mest veltrente og maskuline mennene ofte homoseksuelle.

Gjest Nickløsheletiden

Jeg har feriert på et sted hvor det kommer mange homoseksuelle og når jeg går på strandpromenaden, så er de flotteste, mest veltrente og maskuline mennene ofte homoseksuelle.

Da har vi forskjellig smak rett og slett ;o)

Jeg har selv vært i Florida og blitt litt initialt forvirret av at noen av de deiligste mennene er homofile, men det var bare til jeg så dem i aksjon på homsebar på kveldstid. Da var det jammen meg knekk i håndleddet og tilgjort stemme der også. Det må da være mye mer turn-on å være homse hvis deltakerne i homsemiljøet oppfører seg som normale, jordnære menn, og ikke småjenter? Da kan man like gjerne være hetero og sjekke opp jenter, da :-)

Annonse

Gjest Høstløv

Jeg har selv vært i Florida og blitt litt initialt forvirret av at noen av de deiligste mennene er homofile, men det var bare til jeg så dem i aksjon på homsebar på kveldstid. Da var det jammen meg knekk i håndleddet og tilgjort stemme der også. Det må da være mye mer turn-on å være homse hvis deltakerne i homsemiljøet oppfører seg som normale, jordnære menn, og ikke småjenter? Da kan man like gjerne være hetero og sjekke opp jenter, da :-)

Jeg har ikke vært på homsebar, jeg har bare observert de på gata.

Gjest Nickløsheletiden

Nei, jeg skal være enig i den.

Men det var de peneste Menn å se på.

Ja, men siden du ser at de er homo til tross for at de har muskler, bare de sprader forbi, så er det vel fordi de utstråler det og da er de jo ikke maskuline.

I de fleste tydelige grupper jeg kjenner, synes det som om det finnes en trend til å normere adferd. Jfr prestenes "Da jeg var på vei til kirken i dag, ...", enkelte områders stramme overleppe og halstørkle, narkomanes måte å snakke på osv osv

Jamen er det ikke ganske merkelig? Nesten mer om trenden hadde vært det motsatte - å dyrke det maskuline :-)

Ja, men siden du ser at de er homo til tross for at de har muskler, bare de sprader forbi, så er det vel fordi de utstråler det og da er de jo ikke maskuline.

Eller fordi de går hånd i hånd med en annen mann? :-)

Gjest togli

''De fleste homser jeg kjenner, har en utpreget "homsete" måte å være på, med spjåkete overdrevent kroppsspråk, stemme osv.''

Dette inntrykket har ikke jeg.

Samme her.... Jeg kjenner mange homser, men hvis jeg skal trekke fram de syv jeg kjenner best, så er det bare en av dem som utmerker seg som "femi". En av dem spiller ulike "roller" etter hvem han er sammen med, så han kan være både ultrafemi og ganske (ikke veldig ;)) maskulin. De andre fem kan man ikke på forhånd vite om er homser eller ikke..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...