Gå til innhold

Homo eller bare kjønnsforvirret?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

12

• morsan

6

• Dorthe

4

• Sør

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest femihemi

Det finnes ulike måter å være homofil på både hos menn og kvinner.

Vi har traktorlesber (macho damer), feminine lesber, vanlige lesber osv.

Og vi har feminine homser, matcho homser, lærhomser osv.

Vi er alle forskjellige, så e rogså homser.

Men det har blitt en tendens i det siste å overdrive "homsetheten" sin,

litt med å gjøre at det har blitt tryggere å komme ut av skapet nå,

og en måte å si til omverdenen "hei jeg er homofil - og stolt av det".

Jeg har selv vært i Florida og blitt litt initialt forvirret av at noen av de deiligste mennene er homofile, men det var bare til jeg så dem i aksjon på homsebar på kveldstid. Da var det jammen meg knekk i håndleddet og tilgjort stemme der også. Det må da være mye mer turn-on å være homse hvis deltakerne i homsemiljøet oppfører seg som normale, jordnære menn, og ikke småjenter? Da kan man like gjerne være hetero og sjekke opp jenter, da :-)

Jeg har vært på homsebar mange ganger både her og i utlandet og halvparten var helt vanlige og prøvde alltid å overbevise meg om at de var hetrofile og var med en homofil kamerat.

ShitDiddelyDo

Jeg kjenner flere homofile, og noen ville jeg ikke gjetter det på. Andre ville jeg gjetter det på. Samme med lesbiske.

Men noen er veldig homofile. Jeg har vært på noen homsefester der det har vært et par innslag som er så overdrevne at andre homofile rister på hodet.

Jeg lurer på om det kan være en forsvarsmekanisme. At det starter med at de faen meg skal vise verden at de ikke skammer seg over sin legning, og til slutt blir de sånn. Noe sånt.

Annonse

ShitDiddelyDo

Jeg har vært på homsebar mange ganger både her og i utlandet og halvparten var helt vanlige og prøvde alltid å overbevise meg om at de var hetrofile og var med en homofil kamerat.

'' og halvparten var helt vanlige og prøvde alltid å overbevise meg om at de var hetrofile og var med en homofil kamerat.''

Heey. Noen av oss er faktisk med en homofil kompis. :)

Jeg synes homsesteder er kulere enn heterosteder. Det er en sånn fifty-fifty-bar rett over for Bohemen i Oslo, og dette er et sabla kult sted.

Jeg synes ofte homser/lesber er kulere til å feste enn en del heterofolk. De gir lissom så faen og har det bare gøy. :)

Gjest togli

'' og halvparten var helt vanlige og prøvde alltid å overbevise meg om at de var hetrofile og var med en homofil kamerat.''

Jeg synes homsesteder er kulere enn heterosteder. Det er en sånn fifty-fifty-bar rett over for Bohemen i Oslo, og dette er et sabla kult sted.

Jeg synes ofte homser/lesber er kulere til å feste enn en del heterofolk. De gir lissom så faen og har det bare gøy. :)

''Jeg synes ofte homser/lesber er kulere til å feste enn en del heterofolk. De gir lissom så faen og har det bare gøy. :)''

Det er faktisk sant! Det samme opplever jeg ofte på fester med døve. Folk er mye flinkere til å våge å være helt seg selv og det er mye større rom for annerledeshet i slike miljøer... Kanskje er dette et typisk trekk hos minoritetsgrupper? Man er vant til å bli sett på som litt "annerledes" og våger derfor å være slik?

ShitDiddelyDo

''Jeg synes ofte homser/lesber er kulere til å feste enn en del heterofolk. De gir lissom så faen og har det bare gøy. :)''

Det er faktisk sant! Det samme opplever jeg ofte på fester med døve. Folk er mye flinkere til å våge å være helt seg selv og det er mye større rom for annerledeshet i slike miljøer... Kanskje er dette et typisk trekk hos minoritetsgrupper? Man er vant til å bli sett på som litt "annerledes" og våger derfor å være slik?

Det kan være. Jeg ble via dama til en kompis kjent med et tensinmiljø for en del år siden, og det var samme greia der. Sjelden har jeg sett mer syndig oppførsel, homofili (de fleste av jentene var lesbiske), utagerende fyll og klining med alt og alle enn i denne gjengen.

Husker jeg var skeptisk til å bli med på fest første gang jeg ble invitert. :) Men det var ingen grunn til å frykte noe. De fleste var mye verre enn meg i alt. :)

Men jeg vet at mange av dem hadde relativt stramme religiøse kår hjemme, og det kan være de rett og slett slo seg løs på fest. Flere av jentene fikk problemer da de sto fram som lesbiske (da var de godt oppe i tjueåra), og brøyt med miljøet.

Jeg tror jeg kjente dem i en utagerende fylleperiode av deres liv.

Jeg lurer på om noe av det samme kan være tilfelle for en del homofile på homseklubb. Plutselig kan de være seg selv - og da tar de ut alt i trygge omgivelser.

Gjest togli

Det kan være. Jeg ble via dama til en kompis kjent med et tensinmiljø for en del år siden, og det var samme greia der. Sjelden har jeg sett mer syndig oppførsel, homofili (de fleste av jentene var lesbiske), utagerende fyll og klining med alt og alle enn i denne gjengen.

Husker jeg var skeptisk til å bli med på fest første gang jeg ble invitert. :) Men det var ingen grunn til å frykte noe. De fleste var mye verre enn meg i alt. :)

Men jeg vet at mange av dem hadde relativt stramme religiøse kår hjemme, og det kan være de rett og slett slo seg løs på fest. Flere av jentene fikk problemer da de sto fram som lesbiske (da var de godt oppe i tjueåra), og brøyt med miljøet.

Jeg tror jeg kjente dem i en utagerende fylleperiode av deres liv.

Jeg lurer på om noe av det samme kan være tilfelle for en del homofile på homseklubb. Plutselig kan de være seg selv - og da tar de ut alt i trygge omgivelser.

Jeg tror du er inne på noe der... og dette gjelder jo på en måte også døve... vi var stille og innesluttede på hjemmeskolene, som eneste døve på skolen.. Så flytta vi hjemmefra for å gå på skoler sammen med andre døve og opplevde for første gang i vårt liv å bli populære ;) Da ble det liv, rai rai :P

ShitDiddelyDo

Jeg tror du er inne på noe der... og dette gjelder jo på en måte også døve... vi var stille og innesluttede på hjemmeskolene, som eneste døve på skolen.. Så flytta vi hjemmefra for å gå på skoler sammen med andre døve og opplevde for første gang i vårt liv å bli populære ;) Da ble det liv, rai rai :P

Tror også det er det man ser i homseparaden som går i ymse byer rundt om i verden den ene helgen hver sommer. Det var i Oslo på lørdag.

Du ser hvordan alle stortrives der de sprader rundt i toget, drikker og fester og danser, noen kler seg ut, de går med diverse t-skjorter som sier noe om deres legning, under paroler som også sier noe.

Mange ser ut til å reagere på dette. Jeg synes det er herlig å se på, og jeg synes det burde være mer av sånt i Norge. :)

Kanskje er det fordi jeg har kjent en del folk fra ymse kår, og jeg vet mange har slitt mer enn de gir uttrykk for. Det være seg folk fra religiøse hjem eller homser. Pluss at jeg også følte meg litt utenfor uten at jeg egentlig var det da jeg var ung og hadde diverse tullball på heimefronten.

Hadde jeg husket at det var på lørdag skulle jeg stikki inn på homsefesten på rådhuskaia jeg også. Det er bra liv der, og været var fint for øl. :)

Det er en grunn til at jeg har vært så mye på homsebarer, men jeg har aldri latt meg sjekke opp der. Jeg tror ikke jeg hadde orket en skapbifil mann. Men moro har det vært hver eneste gang.

Men jeg tror ikke jeg har vært der du har vært, ikke som jeg kan huske i hver fall. Jeg har vært mest i en av sidegatene til Møllegata :o) Men det finnes ikke mer.

ShitDiddelyDo

Det er en grunn til at jeg har vært så mye på homsebarer, men jeg har aldri latt meg sjekke opp der. Jeg tror ikke jeg hadde orket en skapbifil mann. Men moro har det vært hver eneste gang.

Men jeg tror ikke jeg har vært der du har vært, ikke som jeg kan huske i hver fall. Jeg har vært mest i en av sidegatene til Møllegata :o) Men det finnes ikke mer.

Jeg har vært så lite på annet enn vanlige barer de siste årene at jeg egentlig ikke vet hva som finner lenger jeg heller. ;)

Annonse

Jeg kjenner flere homofile, og noen ville jeg ikke gjetter det på. Andre ville jeg gjetter det på. Samme med lesbiske.

Men noen er veldig homofile. Jeg har vært på noen homsefester der det har vært et par innslag som er så overdrevne at andre homofile rister på hodet.

Jeg lurer på om det kan være en forsvarsmekanisme. At det starter med at de faen meg skal vise verden at de ikke skammer seg over sin legning, og til slutt blir de sånn. Noe sånt.

''Jeg kjenner flere homofile, og noen ville jeg ikke gjetter det på. Andre ville jeg gjetter det på. Samme med lesbiske.''

Og så er det også noen heterofile som 'overrasker' med å skaffe seg kjæreste av motsatt kjønn... Folk kommer i mange slags varianter, og det er ikke alltid slik at det synes på langande lei om man er homo eller hetero.

Gjest får det ikke til å stemme

Forsvarsmekanisme ja, kanskje, men _hva_ er det egentlig med den homofile legning og overfemi oppførsel?

Homo = man er mann og liker menn.

Dame i mannekropp er noe annet liksom :-)

Gjest får det ikke til å stemme

''Jeg kjenner flere homofile, og noen ville jeg ikke gjetter det på. Andre ville jeg gjetter det på. Samme med lesbiske.''

Og så er det også noen heterofile som 'overrasker' med å skaffe seg kjæreste av motsatt kjønn... Folk kommer i mange slags varianter, og det er ikke alltid slik at det synes på langande lei om man er homo eller hetero.

Leste faktisk noen morsomme studier i går, hvor testpersonene greide å identifisere med en utrolig treffsikkerhet om en mann var straight eller gay bare ved å se et bilde av øynene hans. Altså, til og med øyebryn var fjernet fra bildet for å unngå at "manipulerbare" deler av utseendet kunne indikere legning.

Videre var det også en annen studie som viste det samme ved at testpersonene bare kunne se på ganglaget.

ShitDiddelyDo

Pluss homofile som overrasker med å skaffe seg heterofil kjæreste. Nesten alle homofile jeg har kjent har hatt heterofil kjæreste en eller annen gang.

Et nytt eksempel på dette er vel at Knut Arild Hareide nå har dratt den reima. Hun får seg nok en overraskelse en dag. :)

De lurer jo veldig få. På slutten av nittitallet ble en av verdens mest kjente hardrockvokalister, Rob Halford i Judas Priest, en av de første metalgutta som sto fram som homofil, og det ble store oppslag. Hvordan ville det tøffe metalpublikumet reagere på dette?

Men det var ingen som reagerte. Er det rart? Fyren har kledd seg som under siden rundt 1970, og vi er da ikke tjukke i hue heller. :)

http://www.sweetslyrics.com/images/img_gal/5473_rob-halford%20(1).jpg

ShitDiddelyDo

Forsvarsmekanisme ja, kanskje, men _hva_ er det egentlig med den homofile legning og overfemi oppførsel?

Homo = man er mann og liker menn.

Dame i mannekropp er noe annet liksom :-)

De forelsker seg i menn i stedet for kvinner. Det er vel ikke mer komplisert enn som så. De er som også heterofile også. Noen er veldig feminine, andre er veldig maskuline. Du finner det samme blant heterofile menn og kvinner også. Vi er ulike.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...