Gå til innhold

En bekymring, om overgrep

Skumring

Anbefalte innlegg

Ja men det innebærer vel å kutte familieforholdene? Ellers må datter fortelle far at han ikke får lov til å være på tomanshånd med datteren. Og datter må se til at det ikke skjer.

''Ja men det innebærer vel å kutte familieforholdene? Ellers må datter fortelle far at han ikke får lov til å være på tomanshånd med datteren. Og datter må se til at det ikke skjer.''

Det er mange måter å gjøre dette på som skåner sjuåringen fra å måtte forholde seg til dette. Jenta kan traumatiserer om man er for ærlig.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg synes du skal gjøre er å sørge for at faren din og datteren din ALDRI er alene sammen. Og da mener jeg ALDRI! Som en annen sier, om faren din inviterer datteren til aktiviteter som inkluderer bare dem, så sier du til ham at det ikke blir aktuelt, og at han vet hvorfor. Om han stiller seg uforstående, så får du si til ham at dere kan snakke om det en gang dere to er alene. Og så gjør du det.

Jeg ser ingen grunn til at dere skal bryte kontakten.

Det at du føler alt er et sammensurium er forståelig.

Fra en som vet hva det dreier seg om :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attekattenoa

Akkurat det har jeg tenkt mye på. Jeg har av og til tenkt at jeg skulle spurt min mor om HUN visste hva som foregikk den gang da. Tenk om hun gjorde det.

Og tenk om jeg unnlater å gjøre alt som står i min makt, og dermed blir min datter utsatt for overgrep. Jeg kan ikke tillate det. Jeg må unngå det. Jeg må beskytte henne. Men hvordan?

Kunne du sagt til din far at han ikke får være alene med din datter (ikke diskuter, bare informer). Og hvis han foreslår aktiviteter som gjør at de vil bli alene sier du bare at nå skal dere hjem, uavhengig om dere kom for 5 minutter siden eller ikke. Ikke bry deg om at du virker "rar" ovenfor andre. Vær konsekvens, og vis din far at her er grensene absolutte. Husk, det er ikke bare din datter som har lov å sette egne grenser, det har du også .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gjøre som mange andre her foreslår: sørge for at din far og din datter _aldri_ er alene sammen, ikke la henne overnatte der flere ganger (selv om du sier at din mor har mest med ungene å gjøre når de overnatter der). Om han stiller spørsmål ved hvorfor han ikke får ta henne med på fisketur o.l. ser du bare kaldt på ham og sier at det vet han godt.

Hvor mye du skal si til jenta di er vanskelig, hun er ikke så stor ennå, men om hun begynner å spørre hvorfor hun ikke får overnatte hos besteforeldrene eller dra på fisketur med bestefar så får du svare etter beste evne og på hennes forståelsesnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Svigerfar har gjort overgrep mot jentebarn.

Han vet ikke at jeg vet. Han har god kontakt med mine barn, men de er aldri alene i lag. Min mann og jeg veksler på å "tilfeldig" være i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Akkurat det har jeg tenkt mye på. Jeg har av og til tenkt at jeg skulle spurt min mor om HUN visste hva som foregikk den gang da. Tenk om hun gjorde det.

Og tenk om jeg unnlater å gjøre alt som står i min makt, og dermed blir min datter utsatt for overgrep. Jeg kan ikke tillate det. Jeg må unngå det. Jeg må beskytte henne. Men hvordan?

''Jeg må beskytte henne. Men hvordan?''

Ved å alltid være i nærheten når han og hun er sammen. Alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sangsol

Jeg synes ditt beste forsvar for at du skal unngå dette er at du forteller din datter det, også din mor. Og at du forteller din far at du akter ikke at dette skal skje igjen. Får du høre at han har gjort den minste ting over streken vil han bli politianmeldt. Og du vil kutte kontakt. Vær forberedt på fornektelse, og ignorer disse.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de andre her mener at du ikke skal fortelle at det var han. Synes det er mye bedre å si det som det er. Dette er en person du helt klart vet at ditt barn bør advarers mot. Det høres ut som du har et meget reflektert forhold til dette, og derfor kan fortelle dette til ditt barn på en god måte.

Evt kan du kanskje ringe en telefon for å høre om råd. Er det ikke en barnetelefon som heter Mental helse?

Jeg fortalte aldri mine barn om at de måtte passe seg for bestefar.

Jeg bar ansvaret selv, og lot de aldri være alene med bestefaren. Barna og bestefar har godt forhold også i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...