Gå til innhold

Søsteren min stjal pengegave i bryllupet

Anbefalte innlegg

Gjest Søster40

Når jeg giftet meg for tretten år siden, opplevde jeg at det manglet fire tusen fra gavebordet når vi skulle ta nok en runde for å beskue alt vi hadde fått. Det ble en utrolig trist avslutning på et flott bryllup. Det gjorde også ting vanskelig i forholdet mellom meg og vennene mine. Tenk at en inviterer de som en tror er vennene i bryllupet sitt også blir en frastjålet fire tusen kroner! Det gikk flere år før jeg skjønte at det var min egen søster (misunnelse?) som hadde tatt pengene. I de påfølgende årene ble det nemlig stadig borte store pengegaver der hvor hun befant seg (konfirmasjoner bl.a.) Jeg er hundre prosent sikker på at det er henne. Likevel har jeg aldri konfrontert henne. Hun er min eneste familie, og i et savn etter familie, har jeg ikke orket å ta det opp med henne. Jeg vet at hun vil reagere med sinne og ikke snakke til meg på evigheter. Likevel tenker jeg ofte på denne episoden. (Det har også vært andre vonde episoder med henne, med denne tar selvsagt kaka!). Er det noen andre her som har opplevd noe liknende som dette? Hvordan kan en tilgi en handling som dette? (Hun må jo selvsagt være psykisk syk.. .)

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

'' (Hun må jo selvsagt være psykisk syk.. .)''

Det må hun ikke nødvendigvis være. Er kleptomani en psyisk sykdom? Det aner ikke jeg.

Jeg hadde konfrontert henne på en mild og forsiktig måte. "trengte du penger, så kunne du bare ha spurt meg, vet du! For jeg er jo glad i deg! Jeg vil så gjerne høre sannheten, for det er vondt å mistenke noen. Vær ærlig, så slår vi en strek over dette, så lenge det ikke gjentar seg igjen!"

Hun _må_ konfronteres, for ellers fortsetter hun bare, og det er vel det siste du ønsker.

Skjønner det er kjempevanskelig for deg, men det rette pleier å være det rette!

Ønsker deg og søsteren din lykke til;)

Broren til eksen min gjorde det samme flere ganger og jeg husker jeg var som lim på ham i dåpen til guttene mine så han fikk ikke tatt noe. Kjipe greier.

Eksen har tre søsken og resultatet etter all stjelingen og litt andre ting så er det ingen som har kontakt med ham og ingen vet hvor han befinner seg engang. Det er jo onkel til minstemann, men jeg tror ikke engang han har hørt om han. Ikke engang mora hans vil ha noe med ham å gjøre. Hun var den siste da som ga opp å ha kontakt. Da hadde han ringt teletorgtelefoner for 6000 kr på telefonen hennes, han ringte for 4000 kr på min telefon.

Nei, man blir bare helt matt av slike folk og jeg vet rett og slett ikke hva jeg hadde gjort hvis det var noen i min familie, heldigvis slapp jeg å ta noe standpunkt på han her da.

Annonse

Hvis du stjeler fra din egen søster i bryllypet? Er det pur ondskap da?

Det er mange grunner til at mennesker velger å stjele. Jeg ville konfrontert henne med det; hva hun sier og hvordan hun reagerer vil være med på å avgjøre hva dette handler om. Skaff deg informasjon før du avgjør hva dette faktisk er.

Det er alltid vond å oppleve slike ting når man er i nær familie, jeg velger likevel å holde fast på en ryddig og rolig konfrontasjon. Å gå med denne elefanten i rommet hadde jeg ikke hverken hatt spesielt mye lyst til eller orket å bruke energi på, for det går usedvanlig mye energi på å irritere seg og å fundere på "hvorfor i all verden?". Brutalt, absolutt, men akk så mye tid og krefter man sparer.

Gjest Hulderen

'' (Hun må jo selvsagt være psykisk syk.. .)''

Det må hun ikke nødvendigvis være. Er kleptomani en psyisk sykdom? Det aner ikke jeg.

Jeg hadde konfrontert henne på en mild og forsiktig måte. "trengte du penger, så kunne du bare ha spurt meg, vet du! For jeg er jo glad i deg! Jeg vil så gjerne høre sannheten, for det er vondt å mistenke noen. Vær ærlig, så slår vi en strek over dette, så lenge det ikke gjentar seg igjen!"

Hun _må_ konfronteres, for ellers fortsetter hun bare, og det er vel det siste du ønsker.

Skjønner det er kjempevanskelig for deg, men det rette pleier å være det rette!

Ønsker deg og søsteren din lykke til;)

Tror du virkelig søsteren slutter å stjele etter en så mild konfrontasjon? Da lærer hun bare at det ikke får noen konsekvenser om hun blir ferska, og hun kan trygt fortsette å stjele.

hidi, the scorpion

Det er en kjent feil her, at avsnitt ikke virker når en starter en ny tråd. Skulle ønske at de kunne fikse det så trådstarterne ikke trengte å få så mye kjeft for noe som ikke er deres feil.

''Det er en kjent feil her, at avsnitt ikke virker når en starter en ny tråd. Skulle ønske at de kunne fikse det så trådstarterne ikke trengte å få så mye kjeft for noe som ikke er deres feil.''

Det er jeg faktisk helt enig i! Ikke godt for nybegynnere å vite at man må trykke to ganger på "knappen", husker ikke hva den heter engang...;)

Gjest Søster40

Det er mange grunner til at mennesker velger å stjele. Jeg ville konfrontert henne med det; hva hun sier og hvordan hun reagerer vil være med på å avgjøre hva dette handler om. Skaff deg informasjon før du avgjør hva dette faktisk er.

Det er alltid vond å oppleve slike ting når man er i nær familie, jeg velger likevel å holde fast på en ryddig og rolig konfrontasjon. Å gå med denne elefanten i rommet hadde jeg ikke hverken hatt spesielt mye lyst til eller orket å bruke energi på, for det går usedvanlig mye energi på å irritere seg og å fundere på "hvorfor i all verden?". Brutalt, absolutt, men akk så mye tid og krefter man sparer.

Jeg har konfrontert henne med ting tidligere, og da har hun klikket fullstendig og vi har ikke hatt kontakt på svært, svært lang tid. Det er rart - hun blir sint på meg, mens det i virkeligheten burde vært omvendt! Hun har nok penger (mye, mye mer enn meg), likevel unner hun ikke andre noe. Hun har bestandig virket veldig misunnelig på andre. Hun har mange gode egenskaper og kan være snill også, men plutselig kommer denne mørke siden hennes fram.

hidi, the scorpion

Jeg har konfrontert henne med ting tidligere, og da har hun klikket fullstendig og vi har ikke hatt kontakt på svært, svært lang tid. Det er rart - hun blir sint på meg, mens det i virkeligheten burde vært omvendt! Hun har nok penger (mye, mye mer enn meg), likevel unner hun ikke andre noe. Hun har bestandig virket veldig misunnelig på andre. Hun har mange gode egenskaper og kan være snill også, men plutselig kommer denne mørke siden hennes fram.

''Jeg har konfrontert henne med ting tidligere, og da har hun klikket fullstendig og vi har ikke hatt kontakt på svært, svært lang tid. Det er rart - hun blir sint på meg, mens det i virkeligheten burde vært omvendt! Hun har nok penger (mye, mye mer enn meg), likevel unner hun ikke andre noe. Hun har bestandig virket veldig misunnelig på andre. Hun har mange gode egenskaper og kan være snill også, men plutselig kommer denne mørke siden hennes fram.''

Hadde min søster vært slik, så hadde jeg kuttet ut all kontakt! De såkalte "gode egenskaper" gjør ikke opp for de "onde"!

Hverken du eller din familie, har godt av et slikt forhold.

Da må hun i såfall falle på sine knær og innrømme all skyld, og vise at hun faktisk har forbedret seg.

Jeg kan dessverre ikke se noe positivt ved å holde kontakt med din søster. Hun vil skuffe dere gang på gang, og det er det ikke verdt.

Tenk mer på deg selv og din familie, og glem søsteren din.

Selvfølgelig blir det vondt, men ikke vondere enn hun kan gjøre mot deg og dine!

Klem fra

Jeg skjønner på sett og vis ikke helt hvorfor du finner deg i det. Det er søsteren din, men likefullt så stjeler hun fra deg, og det på den aller største dagen i ditt liv. Det er, i mangel av bedre ord, helt forjævelig av henne å gjøre dette mot sin egen familie og mot deg. Jeg aner ikke hvorfor hun stjeler, men om du har rett i dine antakelser, at hun faktisk er syk, så hjelper du henne ikke ved å tie.

Annonse

Gjest ha pengene i sikkerhet

Det er vel ingen grunn til at pengegaver skal ligge fremme under et selskap! HAr jeg aldri gjort og aldri opplevd heller. Man tar selvfølgelig pengene, så de ikke blir borte, så skriver man på kortet hvor mye som ble gitt. Enkelt og greit.

hidi, the scorpion

Det er vel ingen grunn til at pengegaver skal ligge fremme under et selskap! HAr jeg aldri gjort og aldri opplevd heller. Man tar selvfølgelig pengene, så de ikke blir borte, så skriver man på kortet hvor mye som ble gitt. Enkelt og greit.

Det har vi også pleid å gjøre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...