Gå til innhold

Har du ordnet deg donorkort?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• EnolaGay

9

• Dorthe

6

• hidi, the scorpion

5

• nitty-gritty

4

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion

Det har jeg :-) Har også kjøpt kul t-skjorte med "7 organer i pant" som jeg bruker ofte!

Min neste mobil blir iPhone eller android så jeg kan laste ned donorkort-app'en. Forbanna Symbian...

Ingen vil ha mine organer! Hverken lever, lunger, sikkert ikke nyrene heller, og defintivt ikke hjertet mitt!

Jeg får ikke lov til å bvære blodgiver engang! Om en patolog noengang skulle åpne meg, så ville h*an sydd meg fortere sammen enn lynet;)

Ingen vil ha mine organer! Hverken lever, lunger, sikkert ikke nyrene heller, og defintivt ikke hjertet mitt!

Jeg får ikke lov til å bvære blodgiver engang! Om en patolog noengang skulle åpne meg, så ville h*an sydd meg fortere sammen enn lynet;)

Jeg tror de er snillere når de skal ha organer enn når man skal gi blod. Venninna mi fikk ikke gi blod, men de tok alle organene hennes da hun døde.

Gjest Hulderen

Jeg tror de er snillere når de skal ha organer enn når man skal gi blod. Venninna mi fikk ikke gi blod, men de tok alle organene hennes da hun døde.

Det stemmer, det er mindre restriksjoner på å donere enn å i blod. Men ikke alle kan bli donorer. De som har hatt kreft (bort sett fra hudkreft, men ikke føflekkreft) og de som har/hatt HIV og AIDS er utelukket for resten av livet.

hidi, the scorpion

Jada, hun røykte sikkert som en dampmaskin, tok Ibux som sukkertabletter og antideprisiva og var glad i øl...?

Annonse

Det stemmer, det er mindre restriksjoner på å donere enn å i blod. Men ikke alle kan bli donorer. De som har hatt kreft (bort sett fra hudkreft, men ikke føflekkreft) og de som har/hatt HIV og AIDS er utelukket for resten av livet.

Hun her var ikke norsk heller så de tar organer fra utlendinger også selv om de ikke får bli blodgivere.

Annonse

Vi får tro det skyldes at organer kan overføre mindre smitte, ikke at det skyldes sterk mangel på donorer... :S

Det er vel helst at de mangler organer, men jeg skjønner ikke helt hvorfor utlendinger ikke kan få gi blod dersom de er friske. Adopterte, norske får jo ikke gi blod. Jeg skjønner at det er dyrt å teste folk, men når det er mangel på blod her og folk dør så synes jeg de kunne vært litt mer fleksible.

Jeg regner med at alle organdonorer er friske nok til å gi organer.

Jada, forlengst. Men jeg er snart utgått på dato. Kanskje de kan bruke hornhinnene, jeg har utmerket syn og det er visst mange som trenger dem.

Skjer det noe med ungene (gudene forby!), går de samme veien.

Det er et stort behov for f.eks. lunger.

Skulle gjerne hjulpet foreldre med barn som står i organkø. Det må være noe av det vanskelige som tenkes kan. Men det betyr ikke at jeg ønsker livet av egne eller andres barn.

Jeg har lest om foreldre til barn som skylder en ukjent "Skybert" livet. Det må være _veldig_ spesielt å vite at f.eks. et dødt barns hjerte holder ens eget barn i live.

Jeg har en fetter som har fått nytt hjerte. Han er lege og klar over at han neppe blir noen gammel mann. Det er likevel et slags under for oss som ser det fra sidelinja.

hidi, the scorpion

Ja, det må du så skaff deg donorkort. Jeg har mistet mitt som Nickløsheletida, men sagt fra til ungene at de kan ta hva de vil når jeg dør :o)

'' men sagt fra til ungene at de kan ta hva de vil når jeg dør :o)''

Hva tror du ungene dine vil ha, hmpr:;))))

Jeg regner det som utelukket at jeg skal dø før organene mine begynner å svikte, og da raser vel alt sammen som et korthus, og ingenting vil være brukelig som reservedel for noen. Det er iallefall det jeg har blitt fortalt av en klarsynt på eksperthjelp.no. De kaller seg vel ikke eksperter for ingenting heller...

hidi, the scorpion

Jeg regner det som utelukket at jeg skal dø før organene mine begynner å svikte, og da raser vel alt sammen som et korthus, og ingenting vil være brukelig som reservedel for noen. Det er iallefall det jeg har blitt fortalt av en klarsynt på eksperthjelp.no. De kaller seg vel ikke eksperter for ingenting heller...

''De kaller seg vel ikke eksperter for ingenting heller...''

Jo, det gjør de:(

Ta en helsesjekk hos legen heller, de synser ikke, men tar deg på alvor!

Bruk ikke penger på spådamer eller annet "synkshet", de tjener fett med penger og du ender opp som taperen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...