Gå til innhold

Sammenheng H1N1-vaksine og narkolepsi i Norge

Anbefalte innlegg

Bortsett fra at det er myndighetene som har publisert dette, så står jo ikke valget mellom at ditt barn skal få narkolepsi eller at andre barn skal dø, men at barnet skal få narkolepsi (liten sjanse) eller at det skal dø (litt større sjanse).

Ergo er vaksinen mye bedre, fordi alternativet (ikke vaksine) er langt verre.

Med vennlig hilsen

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7568129 Hvorfor ringer du ikke opp svenske og finske myndigheter og forklarer dem dette? Det kan se ut som de ikke har fått det med seg.

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

29

• PieLill

4

• Colette

4

• EnolaGay

4

Mest aktive i denne tråden

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7568129 Hvorfor ringer du ikke opp svenske og finske myndigheter og forklarer dem dette? Det kan se ut som de ikke har fått det med seg.

Tallene er klare:

''I 2009/10-sesongen opplevde Norge 6,4 dødsfall per million innbygger, mens tallet i Storbritannia var 7,6. Denne sesongen er tallet for Norge 0,4 dødsfall per million, mens det i Storbritannia er 8,6.''

I Norge vaksinerte vi i stor nok grad til at dette ikke skjedde.

Med vennlig hilsen

Tallene er klare:

''I 2009/10-sesongen opplevde Norge 6,4 dødsfall per million innbygger, mens tallet i Storbritannia var 7,6. Denne sesongen er tallet for Norge 0,4 dødsfall per million, mens det i Storbritannia er 8,6.''

I Norge vaksinerte vi i stor nok grad til at dette ikke skjedde.

Med vennlig hilsen

Du er bare ikke interessert i å skjønne. Ser jeg.

Du er bare ikke interessert i å skjønne. Ser jeg.

Jeg er bare ikke interessert i paranoide konspirasjonsteorier, om hvordan myndighetene konspirerer for å skade befolkningen, og skyte John F Kennedy.

Fakta er på bordet - det viser hvor mange som dør av influensaen. Og det kunne vært langt flere, i tillegg. Vi var egentlig veldig heldige.

Fakta er også på bordet for vaksinen. Den viser en overhyppighet av narkolepsi (ca 5-10 stykker over det man forventer, hvis jeg husker korrekt) - altså, langt mindre konsekvenser enn hvis man ikke vaksinerer.

Med vennlig hilsen

Gjest chikka

''Jeg har ikke bedt noen la være å ta vaksiner.''

Du fremfører ensidig og usann løgnpropaganda, som selvsagt kan skremme folk fra å ta vaksinen, hvis de er like uvitende som du åpenbart er.

''Dette var imidlertid en lite utprøvd vaksine og barn fikk lide for det.''

Influensaen var enda mindre utprøvd, og uten vaksine ville langt flere barn fått lite.

Det virker nesten som om du ønsker at barn skal bli syke, og lide?

''Det virker nesten som om du ønsker at barn skal bli syke, og lide?''

Og du snakker om at andre våsepreiker. Spar deg for spm.tegnet.

Annonse

''Det virker nesten som om du ønsker at barn skal bli syke, og lide?''

Og du snakker om at andre våsepreiker. Spar deg for spm.tegnet.

Du står så til de grader avslørt som en konspirasjonsteoretiker.

Kanskje var det H1N1-vaksinen som drepte JF Kennedy også?

Gjest firepile

Du svarer det samme som du alltid svarer i slike sammenhenger, ser jeg. Ingen tjener penger på sykdom, mens derimot medisiner er "big business,"

Jeg var en gang gift med en psykolog som la ut denne linken på facebook for kort tid tilbake: http://www.nyhetsspeilet.no/2010/07/du-er-syk/

''Jeg var en gang gift med en psykolog som la ut denne linken på facebook for kort tid tilbake: http://www.nyhetsspeilet.no/2010/07/du-er-syk/ ''

Det som skrives der ville jeg tatt med en klype salt. Nyhetsspilets "skribenter" er et sammensurium av rasister og konspirasjonsteoretikere. Folk som hevder at verden styres av Illuminati, og som sprer konspirasjonsteorier om NWO, Bilderbergerne, 9/11, UFOer, polskifte, Nibiru, samt jødehat og annet grums.

For eksempel: http://www.nyhetsspeilet.no/2010/04/noen-sp%C3%B8rsmal-om-holocaust/

Gjest chikka

''Det var ikke et argument.''

Nei, det var ikke det.

'' Du er barnløs''

Ja, jeg er barnløs og du er kunnskapsløs.

Jeg kan dog lettere og raskere bli far enn du kan bli kunnskapsrik. :-)

Jeg er feit. Du er stygg. Jag kan slanke meg. Jerk!

Annonse

Gjest togli

Jeg skjønner ikke hva du snakker om.

Du mener Sør må være barnløs siden han sier at han tar sjansen på en vaksine som, i verste fall, kan gi hans barn narkolepsi... Sør mener det er verre at barnet dør av svineinfluensa pga manglende vaksine.

Det er statistisk større sjanse for å dø av svineinfluensa enn for å få narkolepsi av vaksinen - så da blir det feil å skylde sør for å ha sin mening fordi han er barnløs..

Skjønte du hva jeg mente nå?

Gjest grublendeikveld

Ja, det er nettopp det man må gjøre. Veie opp sjansen for å dø av influensaen, sammenlignet med en overhyppighet av narkolepsi.

Selv om man selvsagt skal ta, og tar, alle rapporter at bivirkninger meget alvorlig, så snakker vi om ca 10 ekstra tilfeller på landsbasis.

Med vennlig hilsen

jeg og min familie tok ikke vaksinen. var veldig skeptisk, da jeg hørte at de som lagde denne vaksinen fraskrev seg alt ansvar for bivirkninger. hvorfor gjorde de det? det viser jo at vaksinen var for lite testet, og hvorfor være forsøkskanin?

vet om en som tok vaksinen, en mann på ca 50 år. han lider ennå av sterk hodepine. vet om en ung dame som tok vaksinen. hun var gravid. hun mistet barnet. det er uansett ikke trøst for henne å vite at hun slapp å få svineinfluensaen, når vaksinen tok et liv.

en må kunne ha sine meninger her inne, og alle er vel ikke idioter fordi om de er imot vaksinen.

jeg og min familie tok ikke vaksinen. var veldig skeptisk, da jeg hørte at de som lagde denne vaksinen fraskrev seg alt ansvar for bivirkninger. hvorfor gjorde de det? det viser jo at vaksinen var for lite testet, og hvorfor være forsøkskanin?

vet om en som tok vaksinen, en mann på ca 50 år. han lider ennå av sterk hodepine. vet om en ung dame som tok vaksinen. hun var gravid. hun mistet barnet. det er uansett ikke trøst for henne å vite at hun slapp å få svineinfluensaen, når vaksinen tok et liv.

en må kunne ha sine meninger her inne, og alle er vel ikke idioter fordi om de er imot vaksinen.

''jeg og min familie tok ikke vaksinen. var veldig skeptisk, da jeg hørte at de som lagde denne vaksinen fraskrev seg alt ansvar for bivirkninger. hvorfor gjorde de det? det viser jo at vaksinen var for lite testet, og hvorfor være forsøkskanin?''

Fordi alternativet er å være forsøkskanin til et virus som dreper langt flere.

Alternativet er ikke "Åh, jeg har ikke lyst på virus eller vaksine".

''vet om en som tok vaksinen, en mann på ca 50 år. han lider ennå av sterk hodepine. vet om en ung dame som tok vaksinen. hun var gravid. hun mistet barnet. det er uansett ikke trøst for henne å vite at hun slapp å få svineinfluensaen, når vaksinen tok et liv.''

Igjen, sjansen er MYE større for at de skulle dø av H1N1 enn at noe skulle skje pga. vaksinen.

Så jo, det kan være en trøst at hun fremdeles er i live, spesielt hvis hun har andre barn å ta seg av.

''en må kunne ha sine meninger her inne, og alle er vel ikke idioter fordi om de er imot vaksinen.''

Nei, men det er påfallende hvordan de som er mest mot vaksinen er de som har minst kunnskap om vaksiner og H1N1.

Med vennlig hilsen

Gjest grublendeikveld

''jeg og min familie tok ikke vaksinen. var veldig skeptisk, da jeg hørte at de som lagde denne vaksinen fraskrev seg alt ansvar for bivirkninger. hvorfor gjorde de det? det viser jo at vaksinen var for lite testet, og hvorfor være forsøkskanin?''

Fordi alternativet er å være forsøkskanin til et virus som dreper langt flere.

Alternativet er ikke "Åh, jeg har ikke lyst på virus eller vaksine".

''vet om en som tok vaksinen, en mann på ca 50 år. han lider ennå av sterk hodepine. vet om en ung dame som tok vaksinen. hun var gravid. hun mistet barnet. det er uansett ikke trøst for henne å vite at hun slapp å få svineinfluensaen, når vaksinen tok et liv.''

Igjen, sjansen er MYE større for at de skulle dø av H1N1 enn at noe skulle skje pga. vaksinen.

Så jo, det kan være en trøst at hun fremdeles er i live, spesielt hvis hun har andre barn å ta seg av.

''en må kunne ha sine meninger her inne, og alle er vel ikke idioter fordi om de er imot vaksinen.''

Nei, men det er påfallende hvordan de som er mest mot vaksinen er de som har minst kunnskap om vaksiner og H1N1.

Med vennlig hilsen

Joda, men hvorfor skal en tro på alt en hører? hvem skal en stole på? denne damen hadde ikke andre barn. og som sagt, vet at de fleste jeg kjenner ikke tok vaksinen. ingen fikk svineinfluensa. noen få jeg kjenner tok vaksinen, og fikk bivirkninger som de må leve med resten av livet. så jeg vet ikke jeg hva som var/er best.

Joda, men hvorfor skal en tro på alt en hører? hvem skal en stole på? denne damen hadde ikke andre barn. og som sagt, vet at de fleste jeg kjenner ikke tok vaksinen. ingen fikk svineinfluensa. noen få jeg kjenner tok vaksinen, og fikk bivirkninger som de må leve med resten av livet. så jeg vet ikke jeg hva som var/er best.

Tallene er faktisk meget klare:

''(Dagbladet): Britiske Health Protection Agency la i dag fram tall som viser at Storbritannia er hardere rammet av svineinfluensaen denne sesongen enn da epidemien skremte hele verden i 2009/2010.

Særlig unge og middelaldrende ble rammet av influensadødsfall i Storbritannia denne sesongen, og 90 prosent av pasientene som fikk påvist influensa ved dødstidspunktet, var smittet av svineinfluensaen. Totalt dreier dette seg om 535 dødsfall. Under svineinfluensapandemien var tallet 474.

- I Norge hadde vi 32 dødsfall i 2009/10-sesongen, og i årets sesong har vi hatt bare to. Så vi har gått ned, mens britene har sett en oppgang. Det er også trenden i en del andre land, som Irland, sier Preben Aavitsland i Folkehelseinstituttet til Dagbladet.

I 2009/10-sesongen opplevde Norge 6,4 dødsfall per million innbygger, mens tallet i Storbritannia var 7,6. Denne sesongen er tallet for Norge 0,4 dødsfall per million, mens det i Storbritannia er 8,6.

Aavitsland mener den omstridte massevaksineringen er grunnen til at Norge ikke ble like hardt rammet denne sesongen.''

Kilde: http://www.dagbladet.no/2011/05/25/nyheter/svineinfluensa/storbritannia/norge/16658105/

Dette viser jo hvor viktig vaksine er.

Med vennlig hilsen

''Definisjonen på en pandemi er bl.a. at det dreier seg om en sykdom vi ikke har erfaring med. Det er lett å være etterpåklok.''

Dette er ikke definisjonen på en pandemi, prøv google.

Jeg skrev "bl.a.".

En av forskjellene på en pandemi og en epidemi er, på fagspråk, at det dreier seg om et nytt virus. Altså en sykdom vi ikke har immunitet eller lagrede, utprøvde vaksiner mot, fordi vi ikke har erfaring med den.

Gjest grublendeikveld

''Jeg har ikke bedt noen la være å ta vaksiner.''

Du fremfører ensidig og usann løgnpropaganda, som selvsagt kan skremme folk fra å ta vaksinen, hvis de er like uvitende som du åpenbart er.

''Dette var imidlertid en lite utprøvd vaksine og barn fikk lide for det.''

Influensaen var enda mindre utprøvd, og uten vaksine ville langt flere barn fått lite.

Det virker nesten som om du ønsker at barn skal bli syke, og lide?

så hvis det kom en farlig sykdom til norge, der leger sa at du må ta denne vaksinen, ellers så dør du. og du tar vaksinen, og får en bivirkning som f.eks. narkolepsi. så hadde du jublet, fordi du slapp å dø? det går faktisk an å tenke noe annet enn svart/hvitt!

og hvis det kom fram i ettertid at det var litt overdrevet denne oppfordringen til å ta vaksinen, ville du fortsatt jublet, ikke vært det minste skeptisk, pga du slapp å dø (fortsatt)...

er lett å skjønne at du aldri har levd med kronisk sykdom, hvor hardt det kan være. og at en kanskje kan føle seg litt lurt hvis en får en sånn skrekkelig bivirkning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...