Gå til innhold

Jeg er fremdeles hjerneskadet...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• Colette

3

• Sør

2

• EnolaGay

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

''Hva slags informasjon har du fått av legene? Jeg mener at det ikke er uvanlig at det tar svært lang tid å komme seg etter denne typen skade, både mht lukt og smak, hukommelse og balanse.''

Jeg har vært hos øre/nes/halsspeialist, han mente om ikke lukt eller smak kom sakte tilbake etter 8 mnd, så ville det bli permanent. Nå er det gått snart 7 mnd.

Men jeg gir meg ikke lett, og heldigvis har jeg en flott forståelsesfull lege!

Balansen er grei så lenge jeg står på to ben, men når jeg løfter det ene benet for å ta på sko f.eks så vingler jeg overalt:) Pleier å holde meg nær en vegg!

Jeg liker å gå turer og holde meg i rimelig god form, heldigvis!

Mange takk for svaret ditt og gode råd! Du er et forbilde for meg, frosken;)

Balansen tror jeg kan øves opp; hvis du synes fremgangen går tregt, så kan du få litt hjelp av en fysioterapeut (men dette vet du sikkert selv). Det kan være verre med smak og lukt, så det er trist at du ikke har merket noen endring foreløpig. Krysser fingrene for at det kommer tilbake...

Takk for hyggelig tilbakemelding :-)

''Alternativt får du få deg jobb hvor det er en fordel ikke å ha luktesans, og bli punker! ;-)''

Ikke sant;) Før var jeg ekstrem følsom for lukter, og jeg brakk meg ofte når jeg kjente vond lukt. Kunne tilogmed sitte i stua og lukte hvilken parfyme min datter tok på seg på badet...;))

Øre/nese/halsspesialist, sa jeg måtte være forsiktig med hva jeg spiser, i tilfelle maten er bedervet.... Sukk, og jeg som elsker god mat!

Takk for omtanken, Sør, setter virkelig pris på det!

Du har en strålende fremtid som grisebonde, hidi! ;-)

Jeg tror ikke nødvendigvis du skal til en ØNH-spesialist. Jeg tror du burde kommet deg til en nevrolog.

Alt godt, selvsagt.

Alvorlig hjernerystelse, med utvendig og innvendig blødninger, brudd på hjerneskallen ved høyre øre. Har fremdeles utvendig sårskorpe på 5cm, pluss 5 cm...

Fikk ikke skikkelig behandling før femte dag etter skaden, da ble jeg hentet av ambulanse og innlagt på sykehus.

Nå sitter jeg her med halv hørsel på høyre øre, og har ikke lukte eller smakssans....

Har tatt både CT og MR på sykehuset;)

Jeg kommer til å forsøke å få fatt i spesialister. Det begynner å bli vanskelig for meg. Jeg elsker å lage mat og spise den, men jeg kan ikke lenger smakstilsette sauser, og det har alltid vært min spesialitet!

All mat smaker likt, ille:(

Huff, stakkars menneske. Ønsker deg god inderlig bedring, håper du får god og riktig hjelp videre.

hidi, the scorpion

Jeg har heller ikke noe råd og komme med. Men vil bare ønske deg god bedring:-) Og samtidig takke for at du prøvde og redde den vesle fuglen. Jeg liker innstillingen din til de som er svakere enn oss:-)

''Jeg har heller ikke noe råd og komme med. Men vil bare ønske deg god bedring:-) Og samtidig takke for at du prøvde og redde den vesle fuglen. Jeg liker innstillingen din til de som er svakere enn oss:-)''

Åh, tusen takk, Colette! Det varmet virkelig, for jeg elsker _alle_ dyr! Tok inn en skadet sleve og den fødte fem små slevebarn på badet mitt;)

Min daværende mann, trodde det hadde klikket helt for meg;))

Klem fra

Annonse

''Jeg har heller ikke noe råd og komme med. Men vil bare ønske deg god bedring:-) Og samtidig takke for at du prøvde og redde den vesle fuglen. Jeg liker innstillingen din til de som er svakere enn oss:-)''

Åh, tusen takk, Colette! Det varmet virkelig, for jeg elsker _alle_ dyr! Tok inn en skadet sleve og den fødte fem små slevebarn på badet mitt;)

Klem fra

Jeg elsker også alle dyr, hidi:-) Så det varmer virkleig og se at noen mennesker reagerer som deg når det er fare på ferde. Fortsett sånn:-) Jeg gjør det samme:-)

hidi, the scorpion

Balansen tror jeg kan øves opp; hvis du synes fremgangen går tregt, så kan du få litt hjelp av en fysioterapeut (men dette vet du sikkert selv). Det kan være verre med smak og lukt, så det er trist at du ikke har merket noen endring foreløpig. Krysser fingrene for at det kommer tilbake...

Takk for hyggelig tilbakemelding :-)

Skal snakke med legen om balansen min, han er helt fantastisk, og ønsker å hjelpe meg på alle måter!

Igjen takk for godt råd, jeg hadde ikke tenkt på det selv!

Tilbakemeldingen til deg kommer rett fra hjertet;)

hidi, the scorpion

Huff, så leit Hidi! Håper inderlig at du kommer til å oppleve gradvis bedring, og at du får best mulig medisinsk oppfølging.

Sender deg masse gode tanker og knuskoser :-)

''Sender deg masse gode tanker og knuskoser :-)''

Jeg tror jeg blir frisk av herlige svar fra deg og de andre!

Sender deg masse gode tanker og takk tilbake til deg, Angustia!

hidi, the scorpion

Du har en strålende fremtid som grisebonde, hidi! ;-)

Jeg tror ikke nødvendigvis du skal til en ØNH-spesialist. Jeg tror du burde kommet deg til en nevrolog.

Alt godt, selvsagt.

''Du har en strålende fremtid som grisebonde, hidi! ;-)''

Og det var det beste du kunne komme opp med...? Hva med søppelkjøring? Godt betalt, har jeg lest et sted..

Skal få legen til å henvise meg til en nevrolog, og legen min er fantastisk:)

Takk for omtanken, Sør, jeg blir friskere bare av å lese alle som ønsker meg godt, vet du;)

hidi, the scorpion

Jeg elsker også alle dyr, hidi:-) Så det varmer virkleig og se at noen mennesker reagerer som deg når det er fare på ferde. Fortsett sånn:-) Jeg gjør det samme:-)

''Jeg elsker også alle dyr, hidi:-) Så det varmer virkleig og se at noen mennesker reagerer som deg når det er fare på ferde. Fortsett sånn:-) Jeg gjør det samme:-)''

Visste at du føler det samme som meg for dyr og de svake! Heldigvis har alle mine tre barn de samme følelser for dyr og mennesker. Min datter kom en gang hjem med en kanin i en bærepose, den hadde ræmt hjemmenfra, men vi fant eieren;)

Tusen takk for gode ord til meg, Colette, sender varme tanker tilbake til deg!

Annonse

''Alternativt får du få deg jobb hvor det er en fordel ikke å ha luktesans, og bli punker! ;-)''

Ikke sant;) Før var jeg ekstrem følsom for lukter, og jeg brakk meg ofte når jeg kjente vond lukt. Kunne tilogmed sitte i stua og lukte hvilken parfyme min datter tok på seg på badet...;))

Øre/nese/halsspesialist, sa jeg måtte være forsiktig med hva jeg spiser, i tilfelle maten er bedervet.... Sukk, og jeg som elsker god mat!

Takk for omtanken, Sør, setter virkelig pris på det!

Som jeg har skrevet til deg før har jeg det på samme måte når det gjelder lukt og smakssans. Har du prøvd å bevisst bruke visse sterke lukter for å avlede deg selv litt? Det funker for meg. Sitruslukt i rommet kan "overdøve" de mer plagsomme luktene, og det er mange andre som kan brukes som avledere. Sedertre også. Det kommer helt an på hvilke lukter du foretrekker, eller ikke forbinder med noe ubehagelig, vil jeg tro.

Det virker som det går sånn noenlunde bra med deg da, tross alt:)

''Jeg elsker også alle dyr, hidi:-) Så det varmer virkleig og se at noen mennesker reagerer som deg når det er fare på ferde. Fortsett sånn:-) Jeg gjør det samme:-)''

Visste at du føler det samme som meg for dyr og de svake! Heldigvis har alle mine tre barn de samme følelser for dyr og mennesker. Min datter kom en gang hjem med en kanin i en bærepose, den hadde ræmt hjemmenfra, men vi fant eieren;)

Tusen takk for gode ord til meg, Colette, sender varme tanker tilbake til deg!

Virker kjent:-) Varme tanker tilbake til deg, hidi:-)

Gjest Shira :o)

Takk, Shira, det betyr mye at det kommer fra deg, som sliter med mye verre problemer enn jeg gjør.

Klem til deg òg;)

Skal ikke gradere problemer hidi, det er ikke noe særlig å slite uansett hva det er. *ny klem*

Balansetrening, får du det? Jeg har hatt så store problemer, kuler i panna etter at jeg ramler borti dørkarmer osv. Så lærte jeg balansetrening av psykomotorisk fysioterapeut. Før mesteret jeg det ikke for jeg prøvde for harde øvelser, nå lærer jeg det med mine forutsetninger.

Bare lite tips du kan ta med på sikt om det ikke bedrer seg med balanse.

Gjest Shira :o)

Klem fra

'' Tok inn en skadet sleve og den fødte fem små slevebarn på badet mitt;) ''

Hva slags dyr er det?

Vi mistet akkurat ett reir fullt av fugleunger i dag. Moren er borte vekk. De var så og si døde da vi oppdaget det. :-/ Det er mye fugler her og mange reir, så jeg har mye å se på ute. :o) (bare så synd de våkner så tidlig disse fuglene, for jeg er B-menneske! ;o) )

Alvorlig hjernerystelse, med utvendig og innvendig blødninger, brudd på hjerneskallen ved høyre øre. Har fremdeles utvendig sårskorpe på 5cm, pluss 5 cm...

Fikk ikke skikkelig behandling før femte dag etter skaden, da ble jeg hentet av ambulanse og innlagt på sykehus.

Nå sitter jeg her med halv hørsel på høyre øre, og har ikke lukte eller smakssans....

Har tatt både CT og MR på sykehuset;)

Kommer til å ta kontakt med legen for videre undersøkelser, kan ikke ha det slik...(

Hvis du ikke fikk ordentlig behandling før femte dag etter skaden, da burde du i alle fall ha en sak for erstatningsansvar fra det offentlige. Var jeg deg ville jeg tatt kontakt med en advokat.

Gjest prust

[quote name=Shira :o)' timestamp='1309555298' post='4608089]

'' Tok inn en skadet sleve og den fødte fem små slevebarn på badet mitt;) ''

Hva slags dyr er det?

Vi mistet akkurat ett reir fullt av fugleunger i dag. Moren er borte vekk. De var så og si døde da vi oppdaget det. :-/ Det er mye fugler her og mange reir, så jeg har mye å se på ute. :o) (bare så synd de våkner så tidlig disse fuglene, for jeg er B-menneske! ;o) )

En sleve er det samme som en stålorm :-)

Sørlandsuttrykk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...