Gå til innhold

Jeg er fremdeles hjerneskadet...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• Colette

3

• Sør

2

• EnolaGay

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

''Hva slags informasjon har du fått av legene? Jeg mener at det ikke er uvanlig at det tar svært lang tid å komme seg etter denne typen skade, både mht lukt og smak, hukommelse og balanse.''

Jeg har vært hos øre/nes/halsspeialist, han mente om ikke lukt eller smak kom sakte tilbake etter 8 mnd, så ville det bli permanent. Nå er det gått snart 7 mnd.

Men jeg gir meg ikke lett, og heldigvis har jeg en flott forståelsesfull lege!

Balansen er grei så lenge jeg står på to ben, men når jeg løfter det ene benet for å ta på sko f.eks så vingler jeg overalt:) Pleier å holde meg nær en vegg!

Jeg liker å gå turer og holde meg i rimelig god form, heldigvis!

Mange takk for svaret ditt og gode råd! Du er et forbilde for meg, frosken;)

Hidi..når det gjelder balansen så ble balanseorganet mitt ødelagt under CI-operasjonen min. Jeg måtte trene opp hjernen til å finne nye veier til balansen, og det jeg tror var viktigst var alle mine turer til et fjell bak huset mitt... Der er ulendt terreng og veldig bratt et godt stykke. Husker jeg sleit som bare det i starten. Klamra meg fast i trær og busker på det bratteste, men fram SKULLE jeg! Pga all den treningen ble balansen bedre og bedre... Det er nå 3,5 år siden skaden skjedde og jeg har balanse nesten som før :)

Ang lukt og smak vet jeg ikke... Mange som får CI opplever forbigående tap av smak og lukt.. men det kommer tilbake etterhvert hos de fleste. Forøvrig veldig trasig å miste spesielt smakssansen :(

Skal fortelle deg ei historie som gjorde inntrykk på meg.. i forkant av min CI-operasjon var jeg på et kurs for oss som venta på CI. En lege foreleste og fortalte at de en gang hadde en pasient på operasjonsbordet da de oppdaget at de måtte kutte smaksnerven for å kunne legge inn CI-implantatet - noe de så gjorde. Jeg ble ganske sjokkert og sa at det var helt uaktuelt for meg å miste smakssansen framfor å miste muligheten til å høre ved hjelp av CI. Den tanken hadde ikke legen hatt før.. For ham føltes det naturlig å tenke at smak var mye mindre viktig enn hørsel, men for oss som er født døve er selvsagt smak den viktigste prioriteten av de to ;)

Alvorlig hjernerystelse, med utvendig og innvendig blødninger, brudd på hjerneskallen ved høyre øre. Har fremdeles utvendig sårskorpe på 5cm, pluss 5 cm...

Fikk ikke skikkelig behandling før femte dag etter skaden, da ble jeg hentet av ambulanse og innlagt på sykehus.

Nå sitter jeg her med halv hørsel på høyre øre, og har ikke lukte eller smakssans....

Har tatt både CT og MR på sykehuset;)

Jeg falt bakover fra øverste trappetrinn, da jeg skulle bære inn ved, og landet med bakhodet på isen fem trappetrinn ned.

....*stum*... er det mulig... Hvorfor kom du ikke til behandling raskere?!

Jeg fikk blodtrykksfall på trening og rasa i gulvet, slo hull i bakhodet så blodspruten stod. Og jeg måtte krangle for å komme unna leger/sykepleiere som tok EKG, sendte meg i magnetrøntgen og planla å sitte på meg en uke! Jeg hadde bare hull i huden og følte meg helt pigg forøvrig.

Og du gikk FEM dager?? Det er ikke riktig.. Og du må mase på undersøkelser, om noe har skjedd har du krav på erstatning! Stakkars deg! :0O

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...