Gå til innhold

Oppusing kjøkken

Anbefalte innlegg

Gjest Frk Handy

Neste spørsmål er:

- Hva liker du aller best med ditt kjøkken? Hvilken løsning eller smart finurlighet har du som du er mest fornøyd med? Hva er du minst fornøyd med, og skal aldri ha igjen om du skal ha nytt kjøkken?

Jeg vurderer IKEA-kjøkken, og lurer på om hvitevarene deres er gode?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366742-oppusing-kj%C3%B8kken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

''- Hva liker du aller best med ditt kjøkken?''

At det er praktisk og lett å holde rent og ryddig. Det er alfa og omega for meg - planløsning er viktig.

Har planlagt flere kjøkken fra bunn (med hjelp) og har mange preferanser etterhvert, blir for mye å ramse opp her! ;)

Har ikke erfaring med Ikeas hvitevarer, tror ikke de skal være verdens beste, men helt ok. Kjenner flere som har dem.

Gjest Frk Handy

''- Hva liker du aller best med ditt kjøkken?''

At det er praktisk og lett å holde rent og ryddig. Det er alfa og omega for meg - planløsning er viktig.

Har planlagt flere kjøkken fra bunn (med hjelp) og har mange preferanser etterhvert, blir for mye å ramse opp her! ;)

Har ikke erfaring med Ikeas hvitevarer, tror ikke de skal være verdens beste, men helt ok. Kjenner flere som har dem.

Planløsningen jobber jeg med. Jeg tenker at ting skal være praktisk fremfor pent, men selvfølgelig skal jeg like utseendet også. Det er mye som er pent, men som jeg av erfaring ser at er totalt upraktisk. F.eks kran der man må bruke en hånd for kaldt vann og en for varmt.

Gjest Elextra

Planløsningen jobber jeg med. Jeg tenker at ting skal være praktisk fremfor pent, men selvfølgelig skal jeg like utseendet også. Det er mye som er pent, men som jeg av erfaring ser at er totalt upraktisk. F.eks kran der man må bruke en hånd for kaldt vann og en for varmt.

Ja, praktisk er viktig, og det er ingen motsetning mellom praktisk og pent.

Men nå er ikke jeg spesielt glad i shabby chic-stilen når det gjelder kjøkken, så vi er muligens på helt ulike planeter.

Annonse

Jeg elsker kjøkkenøya mi med innebygget komfyr, induksjonstopp og avtrekksvifte i børsta stål over. Og så er jeg superfornøyd med at skapene går helt opp til taket så jeg ikke får sånn fett/søppelsamleplass. Benken er grov flis og tåler ALT.

TV på kjøkkenet er veldig praktisk, særlig når sure unger skal tidlig opp. ;0)

''Hva er du minst fornøyd med, og skal aldri ha igjen om du skal ha nytt kjøkken?''

En plassering av oppvaskmaskina slik at jeg må lukke den igjen for å kunne åpne skapet der søppelbøtta står...

Riktignok venner man seg til at man skal åpne søppel-skapet før man åpner oppvaskmaskina, men fort å glemme det.

Jeg liker godt å ha en stor utslagsvask ved siden av oppvaskkummen. Jeg liker også godt lysene under overskapene og at det er mye skapplass. Ellers er kjøkkenet mitt særdeles modent for utskiftning/oppgradering.

Jeg liker ikke at det så lite benkplass, at flisene på veggen faller av, at parketten begynner å løsne og at kjøleskapet er for lite.

Skuffer skuffer skuffer. Aldri mer underskap på meg med mindre det er tvingende nødvendig av en eller annen grunn. Store, gode kolonialskuffer er genialt!

Det er noe jeg vurderer i forbindelse med at vi så smått tenker å pusse opp kjøkkenet.

Kan du si noe om hvorfor du liker skuffer bedre enn skap, og om du føler du får plass til like mye?

Gjest togli

Jeg fikk nytt Ikeakjøkken for tre år siden og er veldig fornøyd! Ang hvitevarer så unngå å kjøpe annet enn microen fra Ikea. Ikea fører Whirlpool og det merket har gode mikrobølgeovner, mens de andre hvitevarene er et dårlig valg....

Jeg er kjempefornøyd med brede og dype skuffer istedetfor alle skapene!

Det eneste problemet jeg har er at damp fra oppvaskmaskinen slår seg borti sidekanten på skapet ved siden av og der blir folien litt "slitt" :(

Gjest sangsol

Det er noe jeg vurderer i forbindelse med at vi så smått tenker å pusse opp kjøkkenet.

Kan du si noe om hvorfor du liker skuffer bedre enn skap, og om du føler du får plass til like mye?

Skuffer kan man trekke ut, og det er lett å å få tak i tingene som er bakerst.

Man kan ha dype skuffer, til plassering av melvarer- og mindre type skuffer til bestikk etc.

Skuffer kan man trekke ut, og det er lett å å få tak i tingene som er bakerst.

Man kan ha dype skuffer, til plassering av melvarer- og mindre type skuffer til bestikk etc.

Men, jeg har sett skuffer som ikke kan trekkes helt ut- og det vil vel være en forutsetning for at slike "skuffeskap" skal fungere?

Har du et merke å anbefale?

Annonse

Gjest sangsol

Men, jeg har sett skuffer som ikke kan trekkes helt ut- og det vil vel være en forutsetning for at slike "skuffeskap" skal fungere?

Har du et merke å anbefale?

Jeg har overskap som går opp til tak.

Under benkeplatene er det hovedsakelig skuffer- dype og mindre dype. Alle kan trekkes helt ut.

Husker ikke merke. Ikke kjøpt fra Ikea.

Gjest Elextra

Skuffer skuffer skuffer. Aldri mer underskap på meg med mindre det er tvingende nødvendig av en eller annen grunn. Store, gode kolonialskuffer er genialt!

Ja, vi har bare skuffer (massevis) og kunne ikke tenke meg annet. Dvs. jeg har ett eneste skap (der var ikke plass til skuffer), og jeg irriterer meg stadig når jeg må finne noe bakerst eller nederst i det.

Gjest Elextra

Jeg liker godt å ha en stor utslagsvask ved siden av oppvaskkummen. Jeg liker også godt lysene under overskapene og at det er mye skapplass. Ellers er kjøkkenet mitt særdeles modent for utskiftning/oppgradering.

Jeg liker ikke at det så lite benkplass, at flisene på veggen faller av, at parketten begynner å løsne og at kjøleskapet er for lite.

''Jeg liker ikke at det så lite benkplass, at flisene på veggen faller av, at parketten begynner å løsne og at kjøleskapet er for lite.''

Lol - uff!

Gjest Elextra

Jeg har overskap som går opp til tak.

Under benkeplatene er det hovedsakelig skuffer- dype og mindre dype. Alle kan trekkes helt ut.

Husker ikke merke. Ikke kjøpt fra Ikea.

''Jeg har overskap som går opp til tak.''

Vi droppet overskap helt, har bare masse underskap med skuffer (samt ett skap som går fra gulv til tak "på siden"), og det fungerer også utmerket :-)

mariaflyfly

Jeg liker flisene på kjøkkenet mitt veldig godt. Og jeg liker mitt nye kjøleskap. Og jeg liker fargen på kjøkkeninnredninga, som jeg malte 5 strøk for å dekke over den mørkerøde beisen som var her før. Og jeg liker at det er masse benkeplass.

Jeg misliker sterkt at kjøkkenet er bygd av en snekker, og at flere ting ikke er standardmål. Jeg misliker svart vask (!), jeg misliker den ubrukelige ovnen som brenner ting på den ene sida samtidig som at det ikke er gjennomstekt på den motsatte sida. Jeg misliker enda sterkere den enda mer ubrukelige vifta - den er enormt stor og stygg samtidig som at den er til de grader ineffektiv. Jeg misliker at jeg glemte å male inni kjøkkenskapene som har glass i dørene, slik at furuhelvetet kommer til syne. Jeg misliker at det er for få skuffer og skap.

Og jeg misliker han tullingen som bodde her før meg.

Jeg skal pusse opp kjøkkenet mitt så fort det lar seg gjøre. Må bare bli ferdigutdanna først. ;)

En skuff kan du dra helt ut og da får du lett tak i det som ligger innerst og du har god oversikt over hva som er i skuffen. Er det i et skap, underskap er også ganske dype, så må du ligge på kne på golvet og grave frem alt som ligger foran for å få tak i det som ligger bakerst i tillegg til at det er mørkt i skapet og du har veldig lite oversikt over innholdet.

Men kjøleskuffer kommer jeg neppe til å gå for, det synes jeg ser bare upraktisk ut i forhold til kjøleskap. Forhåpentligvis blir det kjølehjørne / kjølerom med tid og stunder. :o)

fargeklatten

Jeg liker mye benkplass. Liker to oppvaskkummer. Har et høyskap som jeg har byttet ut faste hyller i med ikea sine utrekksbare skuffe system. Det er genialt. Ønsker meg en øy, men har ikke plass dessverre. Kjøpte alle hvitvarene i gode dyre merker. Har tro på at det er lønnsomt i det lange løp. Ville hatt sten benke plate, men hadde ikke råd. Hadde jeg hatt stort kjøkken ville jeg hatt sort farge på innredningen, men valgte hvite dører i lite rom. Ønsker meg noen åpne hyller,men har ikke plass, så det er satt inn mest mulig overskap for å utnytte plassen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...