Gå til innhold

Idrettsutøvere har dobbelt så stor risiko for å

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''– Regelmessig trening reduserer risikoen for akutt hjerteinfarkt og plutselig hjertedød. Derfor er det et paradoks at høyintensitet fysisk aktivitet som sykling og maratonløping øker risikoen for plutselig hjertedød''

Det er ganske klart forklart at det gjelder folk som bedriver ekstremsport, og ikke vanlig trening. Vanlig trening har udiskutable positive effekter.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo

Det å drive kroppen sin på så høyt nivå som mange gjør i toppidretten, og ganske sikkert mange førtiåringer med førtiårskrise gjør når de kjøper seg sykkel for å sykle Trondheim - Oslo eller lignende løp, har aldri vært sunt.

Det burde ikke overraske noen.

Jeg blir litt overrasket. Trodde det var sunt å løpe. Tror heller ikke det bare er de som nettopp har begynt å trene som omkommer. Jeg viste omentrent ikke at det gikk ann å trene for hardt. Sikkert fordi jeg selv aldri kunne drømme om å trene for hardt.....*kremt*

Annonse

''– Regelmessig trening reduserer risikoen for akutt hjerteinfarkt og plutselig hjertedød. Derfor er det et paradoks at høyintensitet fysisk aktivitet som sykling og maratonløping øker risikoen for plutselig hjertedød''

Det er ganske klart forklart at det gjelder folk som bedriver ekstremsport, og ikke vanlig trening. Vanlig trening har udiskutable positive effekter.

Med vennlig hilsen

Rammer ikke bare toppidrettsutøvere. En i min omgangskrets, vanlig aktiv jogger, falt om med hjertestans for en uke siden 51 år gammel. Livet kunne ikke reddes.

ShitDiddelyDo

Rammer ikke bare toppidrettsutøvere. En i min omgangskrets, vanlig aktiv jogger, falt om med hjertestans for en uke siden 51 år gammel. Livet kunne ikke reddes.

Det er jo ikke sikkert det er fordi han jogget. Menn fra slutten av 30-årene er spesielt utsatt for hjerteinfarkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...