Milan Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Har en aktiv krabat på snart 3 år..Han har problemer med å sove natten gjennom,og dette har ikke gått seg til etter mange forskjellige forsøk på å hjelpe ham... Han sovner fint om kveldene,legger seg fornøyd og mett,og ikke minst trett... Må fortsatt ha en lur på dagtid,men den er kortet godt ned,maks en halv time..Har forsøkt det meste her også,da han var yngre,men det ble ikke noe forskjell.. Problemet er at han ligger så lenge våken,opptil 2 timer..Veldig frustrerende for ham! Ligger på eget rom,han er trygg mht det,har det mørkt og passe temp,prøver ha alle de riktige rådene på plass...;-) Går inn til ham en el to ganger,gi kos el sier det er natt osv.El får han ingen oppmerksomhet. Synes det er rart han ikke klarer få sammenhengende søvn.Sovner jo igjen tilslutt,og er får alltid totalt ca 10 timer søvn.. Noen som har lignende erfaringer? Gode råd? Veldig takknemlig for innspill! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Er han overtrøtt når han legger seg? Da er det vanskelig å roe ned, til tross for at han egentlig er trøtt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Bare jeg ser overskriften føler jeg meg overbevist om at denne kommer i innlegget, og så også her: ''Må fortsatt ha en lur på dagtid,men den er kortet godt ned,maks en halv time..'' Tipper han er overmoden for å droppe dagsøvnen, selv om han av vane er trøtt når han pleier å sove. Min (særlig ene) forlenget nattesøvnen med betydelig lengre tid enn dagsøvnen varte, da han sluttet med den korte luren på dagtid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Enig med Elextra - kutt ut dagsøvnen helt. ) Selv om han tilsynelatende er trøtt på dagtid så dropp den luren, det krever sannsynligvis en del innsats de første dagene for å holde ham våken og holde ut at han blir sur, men jeg gjetter på at det betaler seg ganske raskt i form av bedre nattesøvn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milan Skrevet 2. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2011 Er han overtrøtt når han legger seg? Da er det vanskelig å roe ned, til tross for at han egentlig er trøtt. Takk for gode tips..Er delvis enig i å kutte ut daglur,men er ikke helt ovebevist om det funker.Når han var bare et år,og sov minimalt på dagtid,hadde vi det samme problemet... Så det er ikke noe som har kommet etterhvert som han har vokst til...En meget aktiv gutt,så regner med det blir noen trøtte dager i avvenningsfasen,ja..Håper det retter seg da.. Han sovner helt supert på kvelden,så det er ikke noe styr.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Dropp hele dagsøvnen. Man tror ikke en halvtime har noe å si for nattesøvnen, men det kan den godt ha... Dere får en grinete unge som kommer til å kreve aktivisering i starten. Dere må unngå bilkjøring om ettermiddagen f.eks. sånn at han ikke sovner og forskyver hele greia komplett. Men etter en ukes tid f.eks, så vil jeg tro at det har gått seg til... Det var nemlig akkurat sånn det var her Og da barnehagen endelig gikk med på å droppe soving (fikk til svar at hun var jo så trøtt når de pleide å legge ungene - selvfølgelig er hun det, det er jo vanen...), så gikk det mye bedre... Null soving på dagtid er nok svaret her 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.