Gå til innhold

Ungdom - og kjeks ...

Anbefalte innlegg

Gjest Oversettersken

Jeg oversetter en liten tekst til norsk, det dreier seg om fjortiser. De skal på stranda og det de har med seg i originalteksten er uoversettelig, en slags liten kake. Ettersom oversettelsen ikke skal angi annet enn at disse ungdommene er norske, så skrev jeg at de tok med seg litt kjeks.

Redaktøren min har notert at "ingen har siden min ungdom, kanskje, hatt med kjeks på stranda!?" Hun er i femtiårsalderen.

Wtf? Jeg så noen ungdommer på stranda i forrige uke og de hadde med seg Oriokjeks eller hva de heter. Kan Dol støtte meg på dette eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366798-ungdom-og-kjeks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er også "i femtiårsalderen" og har en datter på snart 21 og en sønn på 12.

Vi hadde nesten alltid med kjeks på stranda mens de var små, så dette er i hvert fall ikke noe som tok slutt på 60-tallet.

Sønnen min er en slikkmunn av dimensjoner, så han takker sjelden nei til å få med en kjekspakke i sekken, enten han skal på fotballstadion eller på stranda.

Jeg har inntrykk av at spesielt Oreo er kult. Jeg har som regel billigkjeks med sjokoladebiter, og det går også helt greit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366798-ungdom-og-kjeks/#findComment-3194598
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...