Gå til innhold

Pakkehjelp!

janeymor

Anbefalte innlegg

Vi skal på hyttetur på fjellet i 2 uker. Vi er 2 voksne og to barn (5 og 10 år). Hva skal vi ha med og hva pakker vi i? Vi har tilgang på vaskemaskin, så vi trenger ikke rent tøy til hele perioden, men vi må pakke til all slags vær.

Dette er jeg dårlig på så jeg trenger virkelig hjelp. Samboeren min insisterer på at det enkelste og beste er om alle pakker i kofferter. Han pakker til seg selv, og jeg pakker for meg selv og barna.

Hjeeelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere har tynt ullundertøy, så ville jeg basert meg på å bruke det de aller fleste dager. Hvis det regner eller blåser trenger dere et lag utenpå ulltøyet, mens på varme dager fungerer det fint med shorts og tynn ulltrøye. En av de mange fordelene med tynt ulltøy, er at det ikke trenger å vaskes så ofte.

I tillegg til ullundertøy, så bør dere ha hver deres fleece, og regnbukser og regnjakker (eller allværsjakker).

Hvis dere skal gå lange turer, er det viktig med gode sko. Fjellstøvler er godt å ha, men selvfølgelig dyrt om dere må kjøpe til hele familien. Hvis dere ikke ikke har fjellstøvler, så vil vintersko med goretex også kunne fungere bra, og om dere er i et tørt område så går det greit også med joggeskol

Forøvrig kommer jeg på at dere må huske myggmiddel, plaster og sportstape ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Kan dere kjøre helt fram til hytta? I så fall ville jeg lagt alt av yttertøy og fottøy i ei stor klesbalje og latt den stå baki bilen hele tiden når dere var på hytta.

Skriv opp ei liste til barna om hva de må ta med, f.eks. tre bukser, tre gensere etc... og la dem pakke selv, om de er i skolealder. De kan pakke i hver sin liten koffert eller bag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små tursekker

Kniv

Mygghatt / myggnett?

Fiskestang + agn + fiskekort?

Tynne ullskjorter

Ulvangsokker

Badeklær

Håndklær

Shorts og t-skjorte

Solkrem

Solbriller

Caps

Sitteunderlag

Regnklær

Støvler

Drikkeflasker

Dersom vi kan kjøre helt fram pakker jeg uteklær og sko i en diger "hockey"-bag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffert!? Kan dere kjøre helt til døra? Hvis dere må bære lenger enn et par hundre meter er koffert bare tull!

Og hvis dere har tenkt å rusle litt på turer i fjellet må dere uansett ha med en sekk eller to til å bære niste og litt ekstra klær i.

Jeg ville tatt med et sett ullundertøy / superundertøy til hver + tynne ullsokker. 2-4 hele klesskift litt etter hvor "skittenfeldig" man er. Regn- og vindtett yttertøy, en tykk genser, vanntette (høye) sko / støvler og vanlige sko som er gode å gå i. Badetøy + badesko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville pakket undertøy (truser/sokker) til 7 dager. To sett nattøy. En ulltrøye. Fleecegenser. 2-3 bukser + treningsbukse. 4 gensere. Badetøy. 5-6 t-skjorter, 2-3 shortser. Ullsokker til støvler. Støvler og joggesko, Sandaler. Fjellsko istedetfor støvler om barna har det. Regnjakke, regnbukse

Da hadde jeg ikke behøvd å vaske mer enn en maskin ila ferien, og det er nok synes jeg.

Vi synes det er praktisk at hvert familiemedlem har sin egen bag når vi er på tur. Sa er det enklere å holde orden. Så pakker jeg i poser oppi hver bag igjen, så er det raskt å finne tøyet uten å rote ut alt hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...