Gjest bør jeg smøre oftere? Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg smører ungene på 6 og 9 år med solkrem på morgen. De går både inne og ute i hagen for det meste. Bruker nivea solfaktor 20.Hvor ofte smører dere ungene når de er hjemme men mye sol ute? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg synes det stort sett har regnet hele sommeren, så det er en ukjent problemstilling ;-) Det kommer vel an på hvor sterk sola er, hvor "herdet" de er fra før, hvor sensitiv hud de har osv. Men det er sikkert ikke dumt å smøre dem en gang til sånn litt utpå dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Holdt på å si at du merker det nok hvis du smører for sjelden... Men for å svare ordentlig, dersom min 5-åring hadde vært ute mer eller mindre hele dagen, så ville jeg smurt henne tre ganger i løpet av dagen tror jeg, ihvertfall... Hun er lys og kan fort bli brent eller få soleksem (eller begge deler...) Har de hund som tåler litt, ser jeg ikke bort fra at det holder å smøre f.eks. klokka 9 og klokka 13-14, og at det da holder fram til sola ikke tar noe særlig i 18-19-tida... Hvis de bader (og evt tørker seg sånn at de gnir solkremen vekk) ville jeg smurt oftere... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Holdt på å si at du merker det nok hvis du smører for sjelden... Men for å svare ordentlig, dersom min 5-åring hadde vært ute mer eller mindre hele dagen, så ville jeg smurt henne tre ganger i løpet av dagen tror jeg, ihvertfall... Hun er lys og kan fort bli brent eller få soleksem (eller begge deler...) Har de hund som tåler litt, ser jeg ikke bort fra at det holder å smøre f.eks. klokka 9 og klokka 13-14, og at det da holder fram til sola ikke tar noe særlig i 18-19-tida... Hvis de bader (og evt tørker seg sånn at de gnir solkremen vekk) ville jeg smurt oftere... ''Har de hund som tåler litt,...'' * imponert over hvor avanserte vaktbikkjer kan være * :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 http://www.barnehageforum.no/data/files/pdf/solkrem.pdf 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Holdt på å si at du merker det nok hvis du smører for sjelden... Men for å svare ordentlig, dersom min 5-åring hadde vært ute mer eller mindre hele dagen, så ville jeg smurt henne tre ganger i løpet av dagen tror jeg, ihvertfall... Hun er lys og kan fort bli brent eller få soleksem (eller begge deler...) Har de hund som tåler litt, ser jeg ikke bort fra at det holder å smøre f.eks. klokka 9 og klokka 13-14, og at det da holder fram til sola ikke tar noe særlig i 18-19-tida... Hvis de bader (og evt tørker seg sånn at de gnir solkremen vekk) ville jeg smurt oftere... Hcor kom hunden inn i bildet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hcor kom hunden inn i bildet? Det var vel neppe Hunden fra Baskerville, men mer Vibeke Løkkeberg-varianten ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg ville tenkt at én gang holdt om man bare var hjemme og ikke ute hele tiden. Er vi f.eks. på sjøen hele dagen i sterk sol, smører jeg barna et par ganger, dog sjelden så ofte som generelt anbefales (etter hvert bad etc.). Mine barn har sterk hud og blir ganske raskt brune. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hcor kom hunden inn i bildet? Hcor? Hca mener du? :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hcor kom hunden inn i bildet? *ler så jeg dauer* Kan jeg skylde på at jeg skal kjøre bikkja på kennel etterpå?? Den er forøvrig svart, så den tåler en del sol... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Skal ungene løpe rundt ute i sola smører jeg dem ikke i det hele tatt... men skal de ligge eller sitte stille, blir de smurt en gang. Mine er aldri solbrente, men har vel egentlig forholdsvis sterk hud også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.