Gå til innhold

Hva leker 2 år gamle gutter med?

Gjest Lekemamma

Anbefalte innlegg

Gjest Lekemamma

Har kjøpt lekekjøkken og kjøkkenting til poden, men det falt visst ikke i smak. Det eneste som var gøy med dette, var å hjelpe mamma å sette det sammen. Han klarte å skru litt selv og det var virkelig stas. Men ferdig oppsatt er det fullstendig uinteressant. Datteren min lekte med kjøkken og kjøkkenting i åresvis, så det er kanskje kjønnsforskjeller på dette? Men selvsagt sikkert også individuelle forskjeller. Kanskje en verktøybenk ville vært lurere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for tips! Er det din erfaring også at gutter ikke er så begeistret for slike lekekjøkken? Å så teit at jeg kjøpte det dyre kjøkkenet!

Nå blir min tenåring til høsten så det husker jeg faktisk ikke, men jentungen elsket kjøkkenleker. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forhåndsvisning

Tusen takk for tips! Er det din erfaring også at gutter ikke er så begeistret for slike lekekjøkken? Å så teit at jeg kjøpte det dyre kjøkkenet!

Jeg vet om flere gutter som har elsket slike lekekjøkken, så det er nok bare veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Datra mi på sju hater slike leker.. Hun har to skuffer fulle av Bratzting etter storesøstrene også, men leker aldri med det. Gi henne ei verktøykasse e.l, så er hun i sitt ess ;)

Jeg tror ikke dette nødvendigvis er kjønnsbestemt... det handler mer om interesse.. Da jeg jobba i barnehage hadde de en liten lekekjøkkenkrok. Det var faktisk gutta som var mest ivrige etter å leke der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lekemamma

Datra mi på sju hater slike leker.. Hun har to skuffer fulle av Bratzting etter storesøstrene også, men leker aldri med det. Gi henne ei verktøykasse e.l, så er hun i sitt ess ;)

Jeg tror ikke dette nødvendigvis er kjønnsbestemt... det handler mer om interesse.. Da jeg jobba i barnehage hadde de en liten lekekjøkkenkrok. Det var faktisk gutta som var mest ivrige etter å leke der :)

Det er visst indivduelle forskjeller, ja! Vel, vel. Jeg finner vel ut av det etterhvert! Men skulle lage til rommet hans nå, og bestemte meg for et tema, og valget falt på kjøkkenkrok. Men burde visst heller kjøpt en verktøykasse! Han ser sjelden faren sin (eller andre menn), men dette med skruer og hammer og spiker ligger tydeligvis nedfelt i guttegenene hans he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst indivduelle forskjeller, ja! Vel, vel. Jeg finner vel ut av det etterhvert! Men skulle lage til rommet hans nå, og bestemte meg for et tema, og valget falt på kjøkkenkrok. Men burde visst heller kjøpt en verktøykasse! Han ser sjelden faren sin (eller andre menn), men dette med skruer og hammer og spiker ligger tydeligvis nedfelt i guttegenene hans he he.

Jeg har en datter på 2 og et halvt som er veldig opptatt av skrutrekker, hammer og spiker for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har lekekjøkken i barnehagen, og jeg ser at både jenter og gutter leker med det.

Litt dumt, siden de later som de spiser av det samme bestikket, alle putter det i munnen, og så får alle de samme sykdommene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lekemamma

De har lekekjøkken i barnehagen, og jeg ser at både jenter og gutter leker med det.

Litt dumt, siden de later som de spiser av det samme bestikket, alle putter det i munnen, og så får alle de samme sykdommene ;-)

Det er nok stas når de leker flere sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hadde minstedatra mi vært gutt hadde jeg tenkt det samme, men hun er altså jente-jente ellers ;)

Selv hata jeg dukkevogner, dukker og "jenteleker" når jeg var liten.... Elska traktorer og verktøy...og lykken var stor når jeg fikk være med pappa å snekre e.l. ;)

Sånn ellers er jeg faktisk også 100 % hetero :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matildes mor

Poden ville overhodet ikke leke med storesøsterenes "jenteting",selv om det kun var det vi hadde. Og fra han var to har det kun gått i traktorer,lastebiler,verktøy og gravemaskiner. Brio togbanenen fenger også. Han er en gutte gutt,og det selv om han som sagt måtte leke med "jenteting" frem til 2 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verktøy likte gutten vår veldig godt. Duplo også. Ellers ble han tidlig interessert i tau. Han lærte seg å knyte da han var 1,5 år. Har ikke tall på alle hinderøypene han har laget på rommet sitt... Men tau holdt ham altså opptatt på timesvis (bokstavelig talt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lekemamma

Verktøy likte gutten vår veldig godt. Duplo også. Ellers ble han tidlig interessert i tau. Han lærte seg å knyte da han var 1,5 år. Har ikke tall på alle hinderøypene han har laget på rommet sitt... Men tau holdt ham altså opptatt på timesvis (bokstavelig talt).

He he. Takk for tipset! Var ikke gutten din interessert i kjøkkenting heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener sønnen min var to da han fikk lekekjøkken. Det ble ikke interessant før han fikk lov til å ha det ute, men da tok det da helt av også. Søle og vann, det var toppen:)

Snekkerbenk hadde han også, og den ble mye brukt. Det han lekte mest med i den alderen var et lite keyboard. Det ble han aldri lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Hadde minstedatra mi vært gutt hadde jeg tenkt det samme, men hun er altså jente-jente ellers ;)

Selv hata jeg dukkevogner, dukker og "jenteleker" når jeg var liten.... Elska traktorer og verktøy...og lykken var stor når jeg fikk være med pappa å snekre e.l. ;)

Sånn ellers er jeg faktisk også 100 % hetero :P

''Selv hata jeg dukkevogner, dukker og "jenteleker" når jeg var liten.... Elska traktorer og verktøy...og lykken var stor når jeg fikk være med pappa å snekre e.l. ;)''

Akkurat sånn var jeg også! Jeg husker fremdeles den sviende skuffelsen og følelsen av urettferdighet da broren min fikk traktor, en slik man sitter på, med pedaler, og jeg fikk dukkevogn. Vi var vel kanskje 5 og 7 år, eller noe. Så lei meg for en gave har jeg aldri vært, verken før eller senere.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Sønnen min elsket å leke med lekekjøkkenet da han var på den alderen. Han liker fortsatt å drive på kjøkkenet, bake og lage mat, og han er en racer til å vaske klær. Flinkere enn søstrene sine...

Ellers var det traktorer som var Leketøyet da han var to år. Han fikk masse utstyr fra Bruder-serien, som vi har fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Selv hata jeg dukkevogner, dukker og "jenteleker" når jeg var liten.... Elska traktorer og verktøy...og lykken var stor når jeg fikk være med pappa å snekre e.l. ;)''

Akkurat sånn var jeg også! Jeg husker fremdeles den sviende skuffelsen og følelsen av urettferdighet da broren min fikk traktor, en slik man sitter på, med pedaler, og jeg fikk dukkevogn. Vi var vel kanskje 5 og 7 år, eller noe. Så lei meg for en gave har jeg aldri vært, verken før eller senere.

;-)

Huff og huff.... Det er så trasig at vi setter ungene i "bås" etter kjønn :(

Har ei søster som har to døtre og en sønn (yngst), mens jeg selv har tre døtre. Hun sier stadig med stolthet i stemmen at sønnen er gutte-gutt og at det er himla stor forskjell på interessene hans i forhold til søstrene sine interesser..men dette handler litt om øynene som ser og litt om hva vi oppfordrer til, våre forventninger osv...

Min yngste er veldig "gutteleke-orientert", og trives best når hun får leke med sine to bestekompiser, men hun er allikevel jente-jente ;) Rosa og dill-dall er topp, selv om noen av bursdagslekene (bursdag i slutten av mai) ennå ikke er åpnet (dukkeleker)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Takk for tipset! Var ikke gutten din interessert i kjøkkenting heller?

Ikke sånn veldig - med mindre det var ordentlige kjøkkenting. Han likte godt å hjelpe meg på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...