frosken Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Det blir vel gebiss. Du må ikke spøke med noe så alvorlig, tenk om sønnen til tonie kan lese! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Da hadde jeg blitt forbannet altså, både på gutten og på de med trampoline. Men nå er jeg veldig respekt for trampoliner fordi jeg vet om flere som har brukket både rygg og nakke og det er et problem at folk ikke har mer respekt for dem og ikke forteller unger hvor farlig det kan være. Man lar ikke unger krysse motorveien heller altså. Du er kanskje litt opphengt i det med trampolineulykker. De fleste barn i dag er utsatt for vesentlig større risiko som følge av fysisk inaktivitet enn trampolinebruk. Men jeg også foretrekker at det er sikkerhetsnett rundt trampolinene :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Du må ikke spøke med noe så alvorlig, tenk om sønnen til tonie kan lese! Det er på tide å bli voksen og innse en del av livets realiteter. Som nødvendigheten av gebiss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Det er på tide å bli voksen og innse en del av livets realiteter. Som nødvendigheten av gebiss. Hmmm... har du kanskje vært hos tannlegen i det siste? Står det såpass dårlig til ;-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Du er kanskje litt opphengt i det med trampolineulykker. De fleste barn i dag er utsatt for vesentlig større risiko som følge av fysisk inaktivitet enn trampolinebruk. Men jeg også foretrekker at det er sikkerhetsnett rundt trampolinene :-) ''De fleste barn i dag er utsatt for vesentlig større risiko som følge av fysisk inaktivitet enn trampolinebruk. '' Dette tror jeg ikke du har faglig dekning for å si. Det er betydelig større pågang hos legevakten av folk som har skadet seg på trampoline enn ved inaktivitet. ''I løpet av de neste månedene regner legevakten ved St. Olavs Hospital i Trondheim med at mellom 4000 og 5000 personer vil skade seg så hardt på trampoline at de må på legevakten, skrev Dagbladet i går. '' http://www.aftenposten.no/forbruker/article1302434.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Du må ikke spøke med noe så alvorlig, tenk om sønnen til tonie kan lese! Det kan han, og han sier at da vil han ha et blått:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 ''De fleste barn i dag er utsatt for vesentlig større risiko som følge av fysisk inaktivitet enn trampolinebruk. '' Dette tror jeg ikke du har faglig dekning for å si. Det er betydelig større pågang hos legevakten av folk som har skadet seg på trampoline enn ved inaktivitet. ''I løpet av de neste månedene regner legevakten ved St. Olavs Hospital i Trondheim med at mellom 4000 og 5000 personer vil skade seg så hardt på trampoline at de må på legevakten, skrev Dagbladet i går. '' http://www.aftenposten.no/forbruker/article1302434.ece ''Det er betydelig større pågang hos legevakten av folk som har skadet seg på trampoline enn ved inaktivitet. '' Helseskader som følge av inaktivitet er vel uhyre sjelden av en slik art at man går på legevakta med dem... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg gikk på tryne da jeg var sju, og knuste fortanna mi. Jeg var hos tannlege samme dag, og fikk på en midlertidig fylling. Etter ei uke fikk jeg byttet ut den midlertidige fyllingen med ei plasttann. Fikk ikke bedøvelse i forbindelse med dette, og det gikk veldig greit uten. Ikke spesielt vondt. Takk, det hørtes veldig enkelt og greit ut. Vi begynner å øyne et håp om at dette skal gå aldeles utmerket. I dag skal vi ta mange bilder av den tannløse. Dem skal vi lage julekort av, samt skremme vannet av bestemor. Hersens unge, ikke før var den nye fine tanna på plass, så slår han den ut igjen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Da hadde jeg blitt forbannet altså, både på gutten og på de med trampoline. Men nå er jeg veldig respekt for trampoliner fordi jeg vet om flere som har brukket både rygg og nakke og det er et problem at folk ikke har mer respekt for dem og ikke forteller unger hvor farlig det kan være. Man lar ikke unger krysse motorveien heller altså. Han er veldig vant med både trampoliner og back flips og saltoer og jeg vet ikke hva, så jeg ble i grunnen litt overrasket over at dette kunne skje. Uansett tror jeg neppe han kommer til å prøve seg på sånne stunts igjen. Han fikk seg en støkk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Ja, jeg kommer sikkert til å ende opp som gammel og rynkete med kritthvite og perfekte tenner (prøver å få eldstejenta til å utdanne seg til plastisk kirurg sånn at jeg slipper unna rykene) Du kan fortelle ham at bedøvelsesprøyta omtrent ikke merkes i det hele tatt og at det er mye vondere å ta sprøyter andre steder... Skjønner det føles skummelt Hva? Jeg synes det gjør grisevondt med sprøyter i munnen. Jeg pleier å la dem bore uten bedøvelse bare for å slippe det stikket:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 ''Det er betydelig større pågang hos legevakten av folk som har skadet seg på trampoline enn ved inaktivitet. '' Helseskader som følge av inaktivitet er vel uhyre sjelden av en slik art at man går på legevakta med dem... Å sammenligne med fysisk inaktivitet blir så søkt at det kun tjener til å avspore tema. Saken er at Dorthe eller Høstløv eller hvem det var har rett i at det ikke er noen annen aktivitet som fører til så mange og til dels alvorlige skader som trampoline. Klatring i trær, ishockey, håndball/ fotball har aldri vært i nærheten av å medfør skader i samme omfang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Å sammenligne med fysisk inaktivitet blir så søkt at det kun tjener til å avspore tema. Saken er at Dorthe eller Høstløv eller hvem det var har rett i at det ikke er noen annen aktivitet som fører til så mange og til dels alvorlige skader som trampoline. Klatring i trær, ishockey, håndball/ fotball har aldri vært i nærheten av å medfør skader i samme omfang. Det kan godt hende, jeg kommenterte bare Høstløvs utsagn om at det er langt flere som oppsøker legevakta pga trampolineskader enn skader pga fysisk inaktivitet. Og jeg gjentar, de helseskadene man får pga inaktivitet er sjelden av en art som gjør at man går på legevakta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jr fikk slått ut tann under en hockeykamp som sjuåring. Skjønner ennå ikke helt hvordan kompisen greide å lirke kølla inn rutenettet på visiret på hjelmen, men det greide han altså. I en periode var vi hyppig til tannlege for å feste biten som ikke ville sitte, men nå har han ikke mistet biten på mange år. Det har aldri gjort vondt, men husk at de kan være en av de som får blåtann som voksen. Sørg derfor for å beholde papir som kan være tilnytte den dagen han selv skal betale for tannbehandling. Men altså: Gi han en klem og si at Kayia Jr a l d r i har hatt vondt under disse behandlingene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Det kan godt hende, jeg kommenterte bare Høstløvs utsagn om at det er langt flere som oppsøker legevakta pga trampolineskader enn skader pga fysisk inaktivitet. Og jeg gjentar, de helseskadene man får pga inaktivitet er sjelden av en art som gjør at man går på legevakta. Jeg ser det, men ville påpeke at dette er en sammenligning som reduserer et faktisk problem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Han er veldig vant med både trampoliner og back flips og saltoer og jeg vet ikke hva, så jeg ble i grunnen litt overrasket over at dette kunne skje. Uansett tror jeg neppe han kommer til å prøve seg på sånne stunts igjen. Han fikk seg en støkk. La oss håpe det. Jeg har en liten villmann sjøl jeg som har brukker armen på snowboard bak huset her og står rett ned Tryvannskleiva og skater fra den ene enden av byen til den andre. Sikkerhetsutstyr i hue og ræva, men jeg har jo ikke kontroll på om han bruker det eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg tror ikke de kommer til å gjøre så mye mer enn å se på tanna hans i morgen, evt. ta bilde. Det tror jeg ikke du har rett i. Jeg blir overasket om de ikke setter på en plasttann som erstatter den gamle tanna. Det er ingen stor sak - tar max 20 min 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hva? Jeg synes det gjør grisevondt med sprøyter i munnen. Jeg pleier å la dem bore uten bedøvelse bare for å slippe det stikket:) Da tror jeg du skal skifte tannlege, hun jeg har nå kjenner jeg ikke stikker, hun forrige var bestandig "uheldig" å traff nerven og de gangene hun ikke traff den så var det dritvondt uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Det tror jeg ikke du har rett i. Jeg blir overasket om de ikke setter på en plasttann som erstatter den gamle tanna. Det er ingen stor sak - tar max 20 min De setter nok på en plastbit vil jeg tro også. De gjorde det hos meg for - øh - 33 år siden i alle fall... Den varte i noen år, men så ble den nedslitt og de begynte å fikse på den og da var det gjort. Og etter flere år da tanna var blitt ganske så bra presterte min lille datter på da 4 mnd å denge en "putteball" i trynet på meg så tanna knakk igjen. Måtte ha krone og ble 4000,- fattigere... *sukk* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Sånn vil vi at det skal gå her også! Måtte de ikke slipe ned bruddflaten eller noe før de satte på ny bit? Det er litt taggete her, så jeg ser for meg at de kanskje må gjøre et eller annet med det først. Uten å vite noe sikkert vil jeg tro at de ikke foreta seg noe drastisk med tannen før den er utvokst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-På Dol av og til Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 ''De fleste barn i dag er utsatt for vesentlig større risiko som følge av fysisk inaktivitet enn trampolinebruk. '' Dette tror jeg ikke du har faglig dekning for å si. Det er betydelig større pågang hos legevakten av folk som har skadet seg på trampoline enn ved inaktivitet. ''I løpet av de neste månedene regner legevakten ved St. Olavs Hospital i Trondheim med at mellom 4000 og 5000 personer vil skade seg så hardt på trampoline at de må på legevakten, skrev Dagbladet i går. '' http://www.aftenposten.no/forbruker/article1302434.ece Det tror jeg du har helt rett i. Da sønnen vår brakk armen for noen år siden(sparkesykkel) ,så ble det sagt at de hadde egen avdeling på Haukeland for sparkesykkel og trampolineulykker.Det sier en del. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.