Gå til innhold

Slått av bit av fortanna

tonie

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Tannlegen jeg har nå er veldig dyktig. Nylig skulle jeg fikse et hull i ei fortann, hun sa da at de nesten aldri bruker bedøvelse lenger når de borrer i fortenner. Dette fordi det ofte gjør mer vondt å sette sprøyta enn selve borringa...

Jøss.... min tannlege pleier alltid å spørre meg om jeg vil ha bedøvelse... han vet nok at jeg ikke kjenner noe da.. kanskje jeg har alle nervene plassert i tennene og ingen igjen i tannkjøttet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

14

• frosken

11

• cathlin

7

• Dorthe

6

Mest aktive i denne tråden

Dette går så fint. Gjorde akkurat det samme med min nye fortann, da jeg var 7 år. Fikk satt på en fylling med hvitt materiale. Denne delen falt av med jevne mellomrom, og selvfølgelig alltid i helgen. Derfor valgte jeg å sette på en krone som voksen.

Du kan berolige sønnen din med at det med stor sikkerhet ikke trengs noe bedøvelse. Tannlegen limer ganske enkelt på nytt plastmateriale på tannen. At kantene er ujevne, vil nok hjelpe til å feste materialet bedre. Det funket iallefall slik på meg.

Skulle det mot formodning være nødvendig med bedøvelse, skal du be tannlegen om å legge bedøvende gel på injeksjonstedet før hun stikker.

Lykke til:-)

Takk. Nå er det like før vi skal avgårde. Har lest utvalgte svar for ham, og han er mye roligere nå. Takket være dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Nå er det like før vi skal avgårde. Har lest utvalgte svar for ham, og han er mye roligere nå. Takket være dere:)

Lykke til :o) Dette går nok fint skal du se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle etterpå hvordan det gikk.

(Jeg har nemlig latt være å fortelle hva som var det verste da jeg slo tanna mi i 4. klasse...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet hele dag i åndeløs spenning og ventet på oppdatering fra dere.

Hvordan gikk det?

(Det er til og med en fylling i den ene tannen min som har løsnet i ren sympati......).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet hele dag i åndeløs spenning og ventet på oppdatering fra dere.

Hvordan gikk det?

(Det er til og med en fylling i den ene tannen min som har løsnet i ren sympati......).

Det ble fancy gebiss! Smurfeblått, etter ønske fra den unge herren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk over all forventning bra hos tannlegen! :) De fant heldigvis ingen skader i nerven, og alt så veldig ryddig og pent ut. Det tannlegen gjorde var å pusse litt på kantene og rense bruddflaten, og så satte han på plastfylling. Nå har gutten min fin og hel fortann igjen.

Da det gikk opp for ham at han hadde overlevd var ferdig, kom han på at nå kan han jo aldri noen gang få hull i akkurat den biten. Da trenger jeg vel ikke å pusse der mer, datt det ut av ham.

Takk for svar, alle sammen. Dere hadde rett. Ingen sprøyte, ikkeno vondt, og i grunnen ingen sak i det hele tatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk over all forventning bra hos tannlegen! :) De fant heldigvis ingen skader i nerven, og alt så veldig ryddig og pent ut. Det tannlegen gjorde var å pusse litt på kantene og rense bruddflaten, og så satte han på plastfylling. Nå har gutten min fin og hel fortann igjen.

Da det gikk opp for ham at han hadde overlevd var ferdig, kom han på at nå kan han jo aldri noen gang få hull i akkurat den biten. Da trenger jeg vel ikke å pusse der mer, datt det ut av ham.

Takk for svar, alle sammen. Dere hadde rett. Ingen sprøyte, ikkeno vondt, og i grunnen ingen sak i det hele tatt:)

Boooooring...!

Neida:-) Dette var gode nyheter. Da får jeg sove i natt. Phu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...