Gå til innhold

Spedbarnsgulsot


inot

Anbefalte innlegg

Hvor lenge kan lysbehandling pågå?

Sønnen min er 7 dager gammel. 2.dag ble han lagt i kuvøse 1 døgn, verdiene gikk ned fra 229 til 189. Men verdiene steg betydelig igjen, og 6 dag ble han igjen lysbehandlet 1 døgn i "bili-bed".

Han er veldig slapp, vanskelig å vekke og drikker slapt. Det er et slit å få i han nok væske, men han er klart under grensen for lysbehandling – i dag.

Hvor ofte vil det være naturlig å legge til brystet- dagtid/nattid?

Det er svært frustrerende å få råd på barselavdelingen, for alle har sine "kjærringråd" og ingen enhetlig praksis og lite profesjonell holdning.

Hvor mange timer kan jeg tillate at det går uten at han vil ta brystet? Jeg har masse melk og suger godt når han er i form.

Hva med morsmelksgulsot, kan det taes prøve av morsmelken min? Er dette svært uvanlig? Hvordan kan de finne ut om dette kan være grunnen til at gutten min har gulsot?

Hva er svært høye verdier av gulsot etter f.eks. 7 dager?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Inot. Tror du har lagt dette sprøsmålet inn på feil forum her på dol.

Dette er et forum for dag og nattevæting, blir liksom ikke helt det samme. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Til inot. Jeg vil anbefale deg å stille spørsmålet til barnelegene. De som svarer der har jobbet mye med barn i kuvøse, og også gulsott.Der vil du nok få svar på det du lurer på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...