Gå til innhold

trygt å kjøpe datamaskiner gjennom finn.no?

Spenol(1)

Anbefalte innlegg

Jeg må ha en ny laptop, men har dårlig råd. Jeg vurderer å kjøpe en brukt, men er redd for å bli lurt.

Hvor trygt er det å gå via Finn? Har dere gode/dårlige erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bærbare er nesten for ferskvare å regne, og jeg ville ikke kjøpt brukt, med mindre du har helt spesielle behov.

Du kan få en "grei" bærbar å Elkjøp for rundt 2500 kr, og da er det garanti på den, også.

Det er bedre å kjøpe en "normal" bærbar, fremfor en liten nettbok, for man betaler ekstra for den lille størrelsen.

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATC660D14E/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-c660d-14e

for eksempel.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærbare er nesten for ferskvare å regne, og jeg ville ikke kjøpt brukt, med mindre du har helt spesielle behov.

Du kan få en "grei" bærbar å Elkjøp for rundt 2500 kr, og da er det garanti på den, også.

Det er bedre å kjøpe en "normal" bærbar, fremfor en liten nettbok, for man betaler ekstra for den lille størrelsen.

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATC660D14E/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-c660d-14e

for eksempel.

Med vennlig hilsen

Men om jeg vil ha windows så må jeg vel legge til 1000kroner ekstra? Eller kan jeg få det til rimeligere pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om jeg vil ha windows så må jeg vel legge til 1000kroner ekstra? Eller kan jeg få det til rimeligere pris?

Den kommer med Windows 7.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vennlig hilsen

Vet du om det gjelder alle? Da jeg var innom expert, så kostet det 1000kroner ekstra (håper selvfølg.elig at jeg misforsto)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om det gjelder alle? Da jeg var innom expert, så kostet det 1000kroner ekstra (håper selvfølg.elig at jeg misforsto)

Er du sikker på at det ikke var Office-pakken som kostet tusen kroner ekstra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på at det ikke var Office-pakken som kostet tusen kroner ekstra?

jo det var officepakken når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vennlig hilsen

Hvor mye koster det å oppgradere til nyere versjoner av windows?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes pc'en Sør fant frem ser bra ut. Jeg ville ikke kjøpt brukt, såfremt du har råd til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster det å oppgradere til nyere versjoner av windows?

Hvorfor vil du ha nyere versjon enn Windows 7?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swimduett

Hvorfor vil du ha nyere versjon enn Windows 7?

Windows 8 er ikke til salgs ennå, og kan kun lastes ned i det som jeg tror er en alpha-utgave. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows 8 er ikke til salgs ennå, og kan kun lastes ned i det som jeg tror er en alpha-utgave. :)

Nei, det eneste man kan oppgradere til foreløpig er jo de mest "eksklusive" versjonene av Windows 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan laste ned open office gratis. Men jeg ville ikke kjøpt en brukt laptop som de andre også har sagt, når det er så mange gode tilbud på nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Uten å skryte på meg erfaring ville jeg aldri kjøpt datautstyr brukt fra noen jeg ikke kjenner (og knapt fra kjente).

Nå får en jo ok bærbare for et par-tre tusen, tilsvarende ville sikkert kostet det dobbelte for et par år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ærntedese

for eksempel.

Med vennlig hilsen

Kunne vært praktisk å anbefale en maskin som var tilgjengelig på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært praktisk å anbefale en maskin som var tilgjengelig på lager.

Poenget er at man får helt kurrante PCer til 2500 kr, selv om internettbutikken til Elkjøp er utsolgt for den varen akkurat i dag.

Klikker du deg videre på samme side finner du lagerstatus for butikkene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler mye på finn.no, både datautstyr og annet. Så lenge man bruker betalingsordningen deres, samt vet hva man skal ha og spørre om, så er ikke det noe problem.

Jeg er svært FOR å bruke ting til de ikke virker lenger, har ikke så mye til overs for bruk- og-kast-mentaliteten som råder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Sånn i forhold til ikke å få varen du betaler for, er vel Finn ganske trygt, men det kan være vrient å vite hva du får av datamaskiner når du kjøper brukt. Du har lite beskyttelse hvis maskinen sier takk for seg om en måned, selv om selger visste om feilen.

Jeg ville fulgt Sør sitt råd om å kjøpe en ny, rimelig maskin. Du får bærbare for relativt hyggelige summer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler mye på finn.no, både datautstyr og annet. Så lenge man bruker betalingsordningen deres, samt vet hva man skal ha og spørre om, så er ikke det noe problem.

Jeg er svært FOR å bruke ting til de ikke virker lenger, har ikke så mye til overs for bruk- og-kast-mentaliteten som råder.

''Jeg er svært FOR å bruke ting til de ikke virker lenger, har ikke så mye til overs for bruk- og-kast-mentaliteten som råder.''

Joda, men for undertøy, tannbørster og personlige datamaskiner, så kan man ofte med fordel avvike fra det.

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er svært FOR å bruke ting til de ikke virker lenger, har ikke så mye til overs for bruk- og-kast-mentaliteten som råder.''

Joda, men for undertøy, tannbørster og personlige datamaskiner, så kan man ofte med fordel avvike fra det.

;-)

Med vennlig hilsen

Hehe, jeg har nok ikke samme forholdet til en PC som til tannkoster og undertøy. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...