Gå til innhold

trygt å kjøpe datamaskiner gjennom finn.no?

Spenol(1)

Anbefalte innlegg

Hadde aldri kjøpt brukt PC på finn.no.

Kjøp heller en rimelig PC fra f.eks. komplett.no, kanskje en demovare.

En ny PC med beskjedne spesifikkasjoner kan være like god som en eldre modell som var dyrere når den var ny.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bærbare er nesten for ferskvare å regne, og jeg ville ikke kjøpt brukt, med mindre du har helt spesielle behov.

Du kan få en "grei" bærbar å Elkjøp for rundt 2500 kr, og da er det garanti på den, også.

Det er bedre å kjøpe en "normal" bærbar, fremfor en liten nettbok, for man betaler ekstra for den lille størrelsen.

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATC660D14E/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-c660d-14e

for eksempel.

Med vennlig hilsen

Enig i at PC er ferskvare, men Elkjøp er ikke stedet å handle dem.

Nettbutikker som f.eks. komplett.no gir ofte bedre priser for samme kvalitet og er i tillegg betydelig bedre på kundeservice og brukerstøtte.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om jeg vil ha windows så må jeg vel legge til 1000kroner ekstra? Eller kan jeg få det til rimeligere pris?

Open Office er gratis og lovlig og laste ned. Skal du ikke gjøre noe veldig avansert, holder det i massevis.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om jeg vil ha windows så må jeg vel legge til 1000kroner ekstra? Eller kan jeg få det til rimeligere pris?

Operativsystem som Windows følger med.

Flonke nye versjoner av Windows er som regel fulle av bugs og barnesykdommer og egentlig ikke noe å trakte etter. La andre træle med disse programmene i starten, så kan du bruke dem når de verste feilene er plukket bort.

Tekstbehandler, regneark mm. kan du laste ned gratis.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler mye på finn.no, både datautstyr og annet. Så lenge man bruker betalingsordningen deres, samt vet hva man skal ha og spørre om, så er ikke det noe problem.

Jeg er svært FOR å bruke ting til de ikke virker lenger, har ikke så mye til overs for bruk- og-kast-mentaliteten som råder.

''Jeg er svært FOR å bruke ting til de ikke virker lenger, har ikke så mye til overs for bruk- og-kast-mentaliteten som råder.''

Det er jeg også. Derfor gir vi bort fortsatt fungerende PC-er som vi selv har vokst fra.

Selv er jeg tilhenger av å få mest mulig for pengene, både i kvalitet og holdbarhet, når jeg handler. Spesielt om jeg har stramt budsjett. Derfor ville jeg aldri kjøpt en brukt PC av noen jeg ikke kjente.

Man har ikke alltid råd til å bruke penger på noe som kanskje ikke virker om en måned eller to.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri kjøpt brukt PC på finn.no.

Kjøp heller en rimelig PC fra f.eks. komplett.no, kanskje en demovare.

En ny PC med beskjedne spesifikkasjoner kan være like god som en eldre modell som var dyrere når den var ny.

mvh

Jeg har så utrolig dårlig råd for tiden at jeg helst ikke vil betale så mye over 2000, men da får jeg jo færre finesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så utrolig dårlig råd for tiden at jeg helst ikke vil betale så mye over 2000, men da får jeg jo færre finesser.

Med en billig maskin mister man først og fremst hastighet og kapasitet til å kjøre program med tung grafikk. Blir selvsagt ikke samme billed og lydkvalitet.

Noen demomodeller fra komplett.no:

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=640547&sku=640948&sku=623819&sku=641027

Tipper de fleste har bedre spesifikasjoner enn 2-3 år gamle modeller som kostet omkring 5000,- som nye.

Søker du på leverandørens varenummer på kompletts søkefunksjon finner du kanskje bedre produktbeskrivelse.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...