Gå til innhold

Glassbord og barn

Gjest Interiørdilla

Anbefalte innlegg

Gjest Interiørdilla

Noen her som har erfaring med Strind glassbord fra Ikea? Dumt å kjøpe glassbord når en har små barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe jeg aldri vurderte en gang med små barn i huset.

''Det er noe jeg aldri vurderte en gang med små barn i huset.''

Enig. For det første hadde jeg vært livredd for at ungene skulle knalle holdet i bordkanten. For det andre hadde jeg vært redd for at det skulle knuses (ikke nødvendigs for at det skulle eksplodere, men det skjer jo også innimellom). For det tredje må det da være et pes å holde det rent med småbarn i huset!? Fingermerker og søl vises tross alt ikke så godt på et trebord som på et glassbord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Vi hadde glassbord da barna var små. Jeg kan ikke huske at jeg var spesielt redd for at det skulle eksplodere eller gå i stykker på noe vis slik at barna kunne skade seg. Bordet var sterkt og solid og tålte virkelig en tråkk.

Men, det var stadig støvete og hadde masse fingermerker nesten uansett hvor mye jeg vasket og tørket av det. Slik sett hadde jeg ikke full glede av et vakkert glassbord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Vi hadde glassbord da barna var små. Jeg kan ikke huske at jeg var spesielt redd for at det skulle eksplodere eller gå i stykker på noe vis slik at barna kunne skade seg. Bordet var sterkt og solid og tålte virkelig en tråkk.

Men, det var stadig støvete og hadde masse fingermerker nesten uansett hvor mye jeg vasket og tørket av det. Slik sett hadde jeg ikke full glede av et vakkert glassbord.

''Men, det var stadig støvete og hadde masse fingermerker nesten uansett hvor mye jeg vasket og tørket av det. Slik sett hadde jeg ikke full glede av et vakkert glassbord.''

Har ikke små barn, men uansett er glassbordene fulle av fingeravtrykk og støv!

Så jeg elsker mine glassbord, men anbefaler det ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest småbarnsmamma85

Min erfaring er at det er helt håpløst å holde glassbordet pent, det er fingermerker overalt, til og med under bordet. :P I begynnelsen tørka vi av bordet "hele tiden", men nå har vi resignert. Støv, striper og fingermerker syns nesten uansett. Så min konklusjon kommer sikkert som et sjokk: Nei, jeg anbefaler ikke glassbord til noen! (Selv om vårt er veldig stilig sånn i utgangspunktet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Man må like å vaske/tørke av bord for å velge glassbord ;)

Vi har glassbord på stua og det er meg en gåte hvordan det til og med blir fingermerker _under_ bordet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest småbarnsmamma85

Vi har glassbord på stua og det er meg en gåte hvordan det til og med blir fingermerker _under_ bordet :P

Du er ikke alene om å slite med fingermerker under bordet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Du er ikke alene om å slite med fingermerker under bordet. :D

Finner du løsningen på gåten, så får du si fra :P

(det er fingermerker _midt_ under bordet også... og ungene mine er ikke helt små, og selvsagt helt uskyldige :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Vi har glassbord på stua og det er meg en gåte hvordan det til og med blir fingermerker _under_ bordet :P''

Takk, og det overrasker deg? Min 18-åring, legger fra seg fingeravtrykk _under_ bordet! Alle glassflater i hele huset, er fullt av hennes fingeravtrykk...!

Jeg lurer ikke engang, jeg vet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Vi har glassbord på stua og det er meg en gåte hvordan det til og med blir fingermerker _under_ bordet :P''

Takk, og det overrasker deg? Min 18-åring, legger fra seg fingeravtrykk _under_ bordet! Alle glassflater i hele huset, er fullt av hennes fingeravtrykk...!

Jeg lurer ikke engang, jeg vet;)

Haha, 18 år??!! Jaja, greit å vite at jeg må regne med dette i mange år framover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Haha, 18 år??!! Jaja, greit å vite at jeg må regne med dette i mange år framover :P

Ikke sant!

Så kommer barnebarna....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Ja, og barnebarn får lov til alt egne barn ikke fikk lov til :-)

''Ja, og barnebarn får lov til alt egne barn ikke fikk lov til :-)''

Ikke sant! Mine eventuelle barnebarn, kan sette sine merker hvorsomhelst;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med glassbord, men jeg har erfaring med speil og vindusruter, og de er fulle av fingeravtrykk (og neseavtrykk, mv.) fra ungene. Jeg kan heller ikke anbefale svarte bord. De blir støvete og ser møkkete ut etter en halv dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...