Gå til innhold

Smarttelefon og barn, trenger råd

Skumring

Anbefalte innlegg

Hei!

Min datter ønsker seg så veldig en smarttelefon. Selv har jeg en iPhone og elsker den... :-) Det finnes mange smarttelefoner på markedet, og en del av dem er ikke så dyre. Så vi vurderer å gi henne en smarttelefon til bursdagen som er snart. Kriteriene hennes er at telefonen kan gå på internett via WiFi, og at det er touchskjerm.

VÅRT krav er at det går an å stenge av internett via mobilnettverket. Går det an? I såfall hvordan? Spesielle modeller som er å anbefale?

Jenta har selv sett på Samsung Galaxy mini S5570, Samsung i 5500 Galaxy, Sony Ericsson, Xperia x10 Mini, Samsung S5260 Star og HTC Legend. Noen som har erfaring med noen av disse telefonene og enten vil anbefale eller fraråde?

Og hvordan er det med å hindre at telefonen bruker mobilnettet og påfører oss store regninger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du stoler på henne er det jo bare å endre instillingen i telefonen. Ev. kan du få et abonnement uten data.

Det er dog ofte billigere å chatte med data enn å sende hundrevis av SMS, avhengig av abonnement.

Velg en med stor skjerm - HTC har mange gode.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døtrene våre på 10 og 11 fikk Sony Ericsson Xperia 10 mini i vår. Så langt er både de og vi fornøyde. Ungene vet de ikke skal gå på nettet når de ikke er hjemme (wifi her).

Så så langt kan jeg anbefale den telefonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Døtrene våre på 10 og 11 fikk Sony Ericsson Xperia 10 mini i vår. Så langt er både de og vi fornøyde. Ungene vet de ikke skal gå på nettet når de ikke er hjemme (wifi her).

Så så langt kan jeg anbefale den telefonen :)

Jeg var også svært fornøyd med denne telefonen (nettopp fått en annen med større skjerm) :)

Problemet med X-peria mini er at skjermen er liten å surfe på... hvis dette er viktig for brukeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også svært fornøyd med denne telefonen (nettopp fått en annen med større skjerm) :)

Problemet med X-peria mini er at skjermen er liten å surfe på... hvis dette er viktig for brukeren.

Det kan jeg forstå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...