Gå til innhold

Mer spm om bankkort...

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Jeg må innrømme at jeg er litt paranoid når det gjelder å ha mange bankkort med meg når jeg er ute og reiser;-). Jeg drar aldri med kun to kort når jeg skal på lengere reiser. Jeg har alltid to kort i lommeboka, og det holder for meg på innelandsreiser i Norge, handleturer i Sverige og muligens på danskebåten;-).

Noen steder kan jeg ikke bruke bankkort i det hele tatt og da har jeg MYE kontanter;-)

Nå får jeg tre stk, og det satser jeg på holder :P

Min reisefeller har sikkert med seg noen kort også, så veldig greit å være to :)

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

8

• Sør

3

• Dorthe

2

• Holmes

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Nei, sønnen og en kamerat dro på ferie, visadebetkortet hans sluttet å fungere, kameraten forstrakk ham med penger fra sitt kort inntil kameraten mistet dette. Sønn hadde heldigvis et kredittkort, slik at de greidde seg med penger.

Altså to personer med tre kort i utgangspunktet og de sto igjen med ett kort som fungerte.

Usj, nå må du ikke skremme vannet av meg :P

Jeg har reist mange ganger i utlandet og aldri opplevd å miste kort/ødelegge kort osv, så jeg antar jeg har vært heldig. Satser på at hellet fortsetter ;)

Gjest segunda

Nå får jeg tre stk, og det satser jeg på holder :P

Min reisefeller har sikkert med seg noen kort også, så veldig greit å være to :)

Så lenge man reiser sammen med noen er det noe helt annet. Jeg betalte engang alt for en reisekamerat hvor kortet hans ikke virket, og jeg tror han hadde bare et kort med seg den gangen.

ShitDiddelyDo

Landkreditt beregner også renter på kontantuttak og bruk i Postens terminaler fra uttaksdato.

https://www.landkredittbank.no/Documents/LKB/Nettbank/Kredittkortavtale_2010.pdf

Det er kun i postens minibanker, og de er det vel ingen som bruker uansett. I hvert fall ikke i utlandet. :)

Gjest Høstløv

Landkreditt beregner også renter på kontantuttak og bruk i Postens terminaler fra uttaksdato.

https://www.landkredittbank.no/Documents/LKB/Nettbank/Kredittkortavtale_2010.pdf

Nei, det gjelder også ved betaling med kort ved Postens tjenester og ved uttak i minibanker.

Du må lese kredittkortavtalen en gang til, spesielt punkt 7, der står det.

ShitDiddelyDo

Nei, det gjelder også ved betaling med kort ved Postens tjenester og ved uttak i minibanker.

Du må lese kredittkortavtalen en gang til, spesielt punkt 7, der står det.

Nei, det gjelder ikke ved uttak i minibanker, bortsett fra postens, men postens minibanker bør du heller ikke benytte deg av med debettkort fra andre minibanker, da de tar gebyrer.

http://www.kredittkortguiden.com/kredittkort/sammenlign-kredittkort/landkreditt-visa

Dette fremheves hver gang en eller annen avis kjører VISA-tester.

Unntaket er hvis du ikke betaler regninga i tide. Da vil rentene begynne å løpe fra uttaksdatoen. Derfor er det viktig å betale i tide, men det er viktig uansett ved bruk av VISA. Renten er skyhøy hvis man ikke betaler i tide.

Annonse

Gjest Høstløv

Nei, det gjelder ikke ved uttak i minibanker, bortsett fra postens, men postens minibanker bør du heller ikke benytte deg av med debettkort fra andre minibanker, da de tar gebyrer.

http://www.kredittkortguiden.com/kredittkort/sammenlign-kredittkort/landkreditt-visa

Dette fremheves hver gang en eller annen avis kjører VISA-tester.

Unntaket er hvis du ikke betaler regninga i tide. Da vil rentene begynne å løpe fra uttaksdatoen. Derfor er det viktig å betale i tide, men det er viktig uansett ved bruk av VISA. Renten er skyhøy hvis man ikke betaler i tide.

Det står intet om renteberegningsreglene i dette reklameskriv. Les punkt 7 i denne linken:

Avtalevilkår for kredittkort Landkreditt Bank AS forbrukerforhold

ShitDiddelyDo

Det står intet om renteberegningsreglene i dette reklameskriv. Les punkt 7 i denne linken:

Søk på nettet på best i test"-kredittkort, og du vil se det nevnes hver gang.

Jeg har brukt kortet i 4-5 år nå, og bruker det ofte til å ta ut kontanter i utlandet. Jeg har ikke betalt så mye som en krone i renter, og det ville jeg sett på regninga.

Gjest LilleKyrre

Jeg har brukt kortet i 4-5 år nå, og bruker det ofte til å ta ut kontanter i utlandet. Jeg har ikke betalt så mye som en krone i renter, og det ville jeg sett på regninga.

Er 365-kortet som er best i test.

Gjest Høstløv

Allikevel står det slik i kredittkortavtalen

ShitDiddelyDo

Men nå ble jeg så i tvil at jeg skal ta ut cash en dag og sjekke. Mulig det er noe nytt, for de er jævla diffuse på det der når jeg leser betingelsene deres. Tidligere markedsførte de kortet med blant annet dette.

Gjest Høstløv

Men nå ble jeg så i tvil at jeg skal ta ut cash en dag og sjekke. Mulig det er noe nytt, for de er jævla diffuse på det der når jeg leser betingelsene deres. Tidligere markedsførte de kortet med blant annet dette.

Ja, det er samme betingelser som i Skandiabanken.

Når kredittkortene blir rangert som best i test, så blir den biten ikke tatt i betraktning, det er bare hva det koster når en bruker kreditten på kortet. Da kommer Skandiabanken og Landkreditt bra ut.

Annonse

Jeg er vant til å tilbringe mye tid alene i utlandet med norske bankkort;-). Gebyrfri Visa er gunstig pga at det er gebyrfritt, men de har høye renter hvis du ikke betaler neste måned. Å ha mastercard på bankregningen eller via fagforeningen er gunstig i forhold til renter.

Debetkortet (visa) mitt sluttet å virke engang da jeg var flere måneder i USA og da var det godt å ha flere kredittkort. Det er ikke mulig å få sendt nytt bankkort til utlandet.

Det er også forskjell på valutautregningene på forskjellige kort, men det har jeg aldri giddet å bry meg noe særlig om.

Det er også viktig å ha både visa og mastercard siden det ikke er selvfølge at begge er akseptert overalt. Dog har jeg aldri hatt problemer med det i USA, kun i Europa.

Jeg fikk ikke brukt debetkortet mitt med Visa i minibanken i USA, kun kredittkortet mitt. Men det var ikke noe problemer med å bruke det i butikkene bare jeg trykket at det var et kredittkort og ikke debetkort.

Gjest segunda

Jeg fikk ikke brukt debetkortet mitt med Visa i minibanken i USA, kun kredittkortet mitt. Men det var ikke noe problemer med å bruke det i butikkene bare jeg trykket at det var et kredittkort og ikke debetkort.

Det stemmer nok. Det husker jeg også, men det var ikke det som var problemet siden kortet sluttet helt å virke overalt og jeg måtte ha et nytt.

Det stemmer nok. Det husker jeg også, men det var ikke det som var problemet siden kortet sluttet helt å virke overalt og jeg måtte ha et nytt.

Jeg hadde med meg tre kort, to debet og ett kredittkort. Det ene debetkortet betaler jeg ikke gebyr på så jeg hadde litt penger der og overførte fra en annen konto når det gikk tomt.

Jeg tør heller ikke dra med ett kort, jeg har opplevd at kortet en gang ble slukt i minibanken i Tyrkia og det skremte livet av meg. Heldigvis fikk jeg det tilbake dagen etter med å vise passet mitt og bildet bak på kortet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...