Gå til innhold

Rapper rappet fra Lillebjørn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som er så vannvittig er at den mannen, en fyr som sjelden holder konserter og er relativt sær, var klar for å spille i operaen, men de klarte ikke å rydde plass til ham. De burde flyttet hvem det måtte være for å få den mannen til operaen eller hvor det nå var han ville spille, om det så var på Slottet og Sonja slo seg vrang.

Du får sagt det:-) Men helt enig med deg. Dette er fantastisk musikk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men teksten er da skrevet av Rudolf Nilsen, er den ikke?

Skrevet

Det går vel nesten ikke an og "ikke like" dette:-)

Er ikke mer enn et par dager siden jeg lenket til denne på Facebook. Nei, jeg skjønner ikke at det går an å ikke like Tom Waits. Men jeg kjenner mange som faktisk ikke syns særlig om han.

Skrevet

Det er alltid noen som bruker enormt med energi på å mislike musikere de ikke forstår. Waits og Dylan er nok veldig utsatt blant disse. I hvert fall om man skal tro f.eks. musikkforumet på VG Nett. :)

Greit nok at man ikke liker dem, men jeg fatter ikke hvordan de orker å bruke så mye energi på musikere de ikke liker. Jeg fatter ikke hva som har gjort U2 så genierklært, men da er det ikke verre enn at jeg ikke hører på dem, og så får de som hører på dem heller trives med noe jeg ikke skjønner. :)

Skjønner du deg ikke på U2 er det en like stor mangel på å skjønne god musikk som å ikke like Tom Waits. For meg er de det største som finnes. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skjønner du deg ikke på U2 er det en like stor mangel på å skjønne god musikk som å ikke like Tom Waits. For meg er de det største som finnes. :)

Jeg fatter det bare ikke. Noen gode enkeltlåter har de, spesielt på åttitallet, men sånn utover noen enkeltlåter synes jeg det er ganske ordinær pop.

Har det på samme måte med Queen. Noen gode album, da på syttitallet, men jeg fatter ikke hypen. :)

Skrevet

Men teksten er da skrevet av Rudolf Nilsen, er den ikke?

Det har du jaggu rett i! I så fall må det vel være melodien som er stjålet? Kan ikke skjønne at Lillebjørn Nilsen kan ha enerett på en tekst av Rudolf Nilsen.

Skrevet

Det har du jaggu rett i! I så fall må det vel være melodien som er stjålet? Kan ikke skjønne at Lillebjørn Nilsen kan ha enerett på en tekst av Rudolf Nilsen.

Fordi den er samplet. Det betyr at det er direkte opptak av Lillebjørns innspilling som de vrir litt på i etterkant. Lillebjørn har rettighetene sine i orden.

Skrevet

Jeg fatter det bare ikke. Noen gode enkeltlåter har de, spesielt på åttitallet, men sånn utover noen enkeltlåter synes jeg det er ganske ordinær pop.

Har det på samme måte med Queen. Noen gode album, da på syttitallet, men jeg fatter ikke hypen. :)

Vanskelig å forklare. Med U2 er det liksom hele pakken som appelerer til meg. Sound, stemmen til Bono som er langt fra perfekt, men som kler musikken til perfeksjon. Besnærende tekster osv.

Skrevet

Fordi den er samplet. Det betyr at det er direkte opptak av Lillebjørns innspilling som de vrir litt på i etterkant. Lillebjørn har rettighetene sine i orden.

Der ser du, jeg orka ikke høre såpass lenge på youtubelinken at jeg fikk det med meg. :D

Skrevet

Det er jo helt sprøtt. Det er jo mange som har gitt ut plater med tekster av Rudolf Nilsen, jeg tror ikke at det var i hans ånd at diktene hans skulle holdes skult. Men vi vet jo ikke hvem som har rettighetene til tekstene hans nå, før var det antagelig Ella Hval og de fikk jo aldri barn.

Gjest alvende
Skrevet

''Det er helt vanlig å sample fra andre artister i dag,''

Joda, når talentløse fjotter ikke klarer å komme opp med noe originalt selv er det enkelt å stjele fra andre. Sikkert en viktig grunn til at det meste av ny musikk suger.

Jada, alt var mye bedre før selvfølgelig.

Gjest oslobasse
Skrevet

Jada, alt var mye bedre før selvfølgelig.

Musikken var definitivt bedre før.

Skrevet

''Hvis disse talentløse kleptomane rapperne ikke klarer å skrive egen musikk får de finne seg noe annet å drive med. Heia Lillebjørn!''

Nå kjenenr ikke jeg til Jesse Jones, så fr oden del kan det hende at han er både talentløs og kleptoman.

Likevel... Å lage coverversjoner av sanger er da slett ikke uvanlig! Det betyr ikke at man er talentløs eller at man ikke kan skrive sin egen musikk. Men uansett må man selvfølgelig innhente tillatelse fra den som eier rettighetene.

Helt enig.

Det er viktig å respektere opphavsretten og ha alle tillatelser i orden, så Lillebjørn har min fulle støtte.

Men som deg mener jeg at coverversjoner og/eller sampling ikke er ensbetydende med talentløshet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...