Gjest vokseavseg? Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 11-åringen har hatt ett angstanfall og en begynnenede reaksjon (følte at han var i en drøm, urolig da han skulle legge seg) og begge gangene har det vært i forbindelse med stort sukkerinntak (lørdagsgodteri). Jeg lurer på om det er en forbindelse. Jeg lurer også på om det er noe vi foreldre kan gjøre for å dempe slik uro/angst evt forebygge. Når tar foreldre kontakt med BUP? Han sier selv at dette skjedde fordi det var ferie (kjedsomhet og få venner). Vi reiser ikke på ferie i år, og han føler at han har lite å glede seg til. Han har tidligere hatt tics, en uke med nattskrekk og noen ritualer, men dette har han vokst av seg. Broren har hatt en del av de samme tingene, men han har det bra som ungdom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg har ingen tro på dette med sukker som årsak til angstanfall. Tross dette finnes det ingen god grunn for noen til å drive med dette skadelige tullet med snop og godterier som "lørdagsgodt". Det kan dere like godt slutte med med en gang. Da får dere også svaret på om dette skyldes sukker eller ikke. Hvis klare angstanfall kommer tilbake, anbefaler jeg å konferere med en spesialist. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.