Gå til innhold

Røyker dere småbarnsforeldre?

Spenol(1)

Anbefalte innlegg

Jeg har en kollega med en ni måneders gammel datter som stadig vekk tar seg røykepauser. Selv om hun røyker ute så lukter det alltid røyk av klær og munn.

Er dere opptatt av om det lukter røyk av dere når dere er sammen med småbarna? Har røyklukt noen betydning for samhandlingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

9

• Lillemus

4

• PieLill

4

• Sør

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes synd på babyer - ja alle barn egentlig - som vokser opp med røykstinkende foreldre. Ja, jeg var selv et slikt barn og nå i voksen alder innser jeg at jeg sannsynligvis stinket i hele min barndom. Heslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om røyking får konsekvenser for samhandlingen? Denne var noe voldsom synest jeg. Skulle røykende foreldre (som lukter røyk) ikke kunne ha den samme positive samhandlingen med barna sine??

Nå må vi ikke gjøre røykinga _så_ farlig da. Unger som vokser opp med røykende foreldre kjenner rett og slett ikke denne lukta, naturlig nok.

Vi er ingen som røyker her hjemme. Likevel så tror jeg at unger kan utsettes for langt farligere ting enn foreldre som stinker røyk.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monicaen

Om røyking får konsekvenser for samhandlingen? Denne var noe voldsom synest jeg. Skulle røykende foreldre (som lukter røyk) ikke kunne ha den samme positive samhandlingen med barna sine??

Nå må vi ikke gjøre røykinga _så_ farlig da. Unger som vokser opp med røykende foreldre kjenner rett og slett ikke denne lukta, naturlig nok.

Vi er ingen som røyker her hjemme. Likevel så tror jeg at unger kan utsettes for langt farligere ting enn foreldre som stinker røyk.-)

Det et godt mulig du har rett i at barn til røykende foreldre ikke selv merker st de stinker røyk. Men jeg skal hilse og si at vi andte gjør det!

Sønnen min har en slik kamerat. Hvis han har blitt med sønnen min hjem etter skolen, lukter jeg det med en gang jeg kommer hjem. For da stinker det sånn i gangen av jakka og skolesekkn hans at jeg må lufte. Det et rett og slett ubehagelig å ha ham på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Er dere opptatt av om det lukter røyk av dere når dere er sammen med småbarna? Har røyklukt noen betydning for samhandlingen?''

Jeg er en røyker, men jeg røyker aldri foran babyer eller småbarn! Jeg går ut og røyker, men synes at røyklukt i klær er svært overdrevet!

Noen jordmødre, er fanatiske, og det har jeg ikke sansen for.

Egentlig merkelig at jeg overlevde, med to røykende foreldre, uten luftemuligheter.

Hysteri, gjør ingen godt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Vi er ingen som røyker her hjemme. Likevel så tror jeg at unger kan utsettes for langt farligere ting enn foreldre som stinker røyk.-)''

Endelig et fornuftig menneske;)

Hva med tett trafikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Det et godt mulig du har rett i at barn til røykende foreldre ikke selv merker st de stinker røyk. Men jeg skal hilse og si at vi andte gjør det!

Sønnen min har en slik kamerat. Hvis han har blitt med sønnen min hjem etter skolen, lukter jeg det med en gang jeg kommer hjem. For da stinker det sånn i gangen av jakka og skolesekkn hans at jeg må lufte. Det et rett og slett ubehagelig å ha ham på besøk.

''Sønnen min har en slik kamerat. Hvis han har blitt med sønnen min hjem etter skolen, lukter jeg det med en gang jeg kommer hjem. For da stinker det sånn i gangen av jakka og skolesekkn hans at jeg må lufte. Det et rett og slett ubehagelig å ha ham på besøk.''

Du kunne kjenne verre lukt!

Jeg elsker å ha ungdommen på besøk her, om de røyker, så tåler jeg det! Hadde vært mye verre med hasj, da hadde jeg sagt _stopp_!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er dere opptatt av om det lukter røyk av dere når dere er sammen med småbarna? Har røyklukt noen betydning for samhandlingen?''

Jeg er en røyker, men jeg røyker aldri foran babyer eller småbarn! Jeg går ut og røyker, men synes at røyklukt i klær er svært overdrevet!

Egentlig merkelig at jeg overlevde, med to røykende foreldre, uten luftemuligheter.

Jeg syntes bare litt synd på ungen som må kjenne på røykeånden men jeg er vel lite herdet på det området. Jeg husker at jeg måtte legge alle klærne mine til vask etter å ha besøkt nabobarna. Jeg kunne ikke akkurat lyve om hvor jeg hadde vært.

Men det er sikkert anderledes for de som er vokst opp med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg syntes bare litt synd på ungen som må kjenne på røykeånden men jeg er vel lite herdet på det området. Jeg husker at jeg måtte legge alle klærne mine til vask etter å ha besøkt nabobarna. Jeg kunne ikke akkurat lyve om hvor jeg hadde vært.

Men det er sikkert anderledes for de som er vokst opp med det.

Jeg tror ikke at spedbarn, tar skade av røykluft! Hva med de som kjører barnevogn i Oslos gater...?

Nyere forskning viser at det er enda verre, enn en t-skjorte som lukter røyk.

Akkurat som nyere forskning, viser at barn som har vokst opp i "steriliserte" hjem, har større sjanse for å få astma.

Hva har hendt "med den gyldne middelvei"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fakta

Hysteri? ...

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1458&Itemid=81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg tror ikke at spedbarn, tar skade av røykluft! Hva med de som kjører barnevogn i Oslos gater...?

Nyere forskning viser at det er enda verre, enn en t-skjorte som lukter røyk.

Akkurat som nyere forskning, viser at barn som har vokst opp i "steriliserte" hjem, har større sjanse for å få astma.

Hva har hendt "med den gyldne middelvei"!

''Jeg tror ikke at spedbarn, tar skade av røykluft!''

Det er blir fullstendig idiotisk å komme med synsing på denne måten. Alle veit at passiv røyking er skadelig.

At forurensing og det å leve i et sterkt trafikkert område ikke er spesielt sunt, rettferdiggjør eller utjevner ikke det faktum at passiv røyking er skadelig for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det er klart at røyklukt i klær føles overdrevet hos de som selv røyker og ikke merker det ;)

Faren min ble ikkerøyker og fikk sjokk når han skjønte hvor mye røyklukt det ble av en røyker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Det er klart at røyklukt i klær føles overdrevet hos de som selv røyker og ikke merker det ;)

Faren min ble ikkerøyker og fikk sjokk når han skjønte hvor mye røyklukt det ble av en røyker;)

''Faren min ble ikkerøyker og fikk sjokk når han skjønte hvor mye røyklukt det ble av en røyker;)''

Tror jeg helt på!

Men jeg har ingen tro på at spebarn ikke tåler røyklukt!

Verden er blitt så renslig, at allergier,astma og andre allergiske reaksjoner, bunner i alt for renslighet.

Ikke jeg som sier, men det var en professor. Og jeg er totalt enig.

Vi sprayer, bruker antibakterier, og glemmer at mange bakterier er normale og holder balansen ved like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monicaen

''

Faren min ble ikkerøyker og fikk sjokk når han skjønte hvor mye røyklukt det ble av en røyker;)''

Akkurat det har jeg også hørt av mange forhenværende røykere. De som røyker vet ikke hvor svekket luktesansen deres er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Faren min ble ikkerøyker og fikk sjokk når han skjønte hvor mye røyklukt det ble av en røyker;)''

Tror jeg helt på!

Verden er blitt så renslig, at allergier,astma og andre allergiske reaksjoner, bunner i alt for renslighet.

Vi sprayer, bruker antibakterier, og glemmer at mange bakterier er normale og holder balansen ved like!

Bakterier er en ting, men passiv røyking noe annet.....

Røyklukt er neppe skadelig, bare ekkelt - så røyklukt tror jeg nok alle tåler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''

Faren min ble ikkerøyker og fikk sjokk når han skjønte hvor mye røyklukt det ble av en røyker;)''

Akkurat det har jeg også hørt av mange forhenværende røykere. De som røyker vet ikke hvor svekket luktesansen deres er.

Tror det er sant, ja...

Men det er jo også sånn at når man er i den lukta hele tiden, så merker man den jo ikke lenger... så trenger ikke nødvendigvis være svekket luktesans heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakterier er en ting, men passiv røyking noe annet.....

Røyklukt er neppe skadelig, bare ekkelt - så røyklukt tror jeg nok alle tåler :)

Det trodde jeg også, men det er faktisk :ekstremt: små mengder som skal til for å være detekterbart i barn. Inkl. den røyken som er igjen i lungene hvis man røyker utenfor, og så kommer inn.

Jeg har ikke referansen til undersøkelsen lengre, men jeg husker at jeg ble virkelig overrasket.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg helt på!

Det er meningsløst å blande diskusjoner om bakterier og røyk, samt hummer og kanari.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg synes synd på babyer - ja alle barn egentlig - som vokser opp med røykstinkende foreldre. Ja, jeg var selv et slikt barn og nå i voksen alder innser jeg at jeg sannsynligvis stinket i hele min barndom. Heslig.

Det verste er jo at disse barna kan risikere at venner ikke vil komme hjem til dem på besøk pga røyklukta... Min ene datter har en venninne som har foreldre som røyker inne, og datteren min greier ikke å være der på besøk fordi hun føler hun kveles av lukta i huset... Må legge til at jeg absolutt ikke har sagt noe negativt om foreldrenes røykevaner, men sagt at de jo kan leke på rommet osv istedet ("men det lukter av hele huset og av henne også!" får jeg da vite..).. Ikke lett å vite hva man skal gjøre med slikt... og trist siden denne jenta nesten aldri får med noen hjem :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...