Mandolaika Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg klarer ikke å lese noe i innlegget ditt som skulle tilsi at det er nødvendig å kontakte barnevernet. Jada, røykingen og kranglingen er ikke bra, men noen barnevernssak kan det vel ikke være? ''Jeg klarer ikke å lese noe i innlegget ditt som skulle tilsi at det er nødvendig å kontakte barnevernet. Jada, røykingen og kranglingen er ikke bra, men noen barnevernssak kan det vel ikke være?'' Nei, jeg har kommet fram til at det er ikke det ennå. Jeg vil uansett komme til å gå ned og prate med dem først hvis jeg hører at dette fortsetter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg synes det er litt vel dramatisk å varsle barnevernet. Alle som har hatt småbarn vet hvor tøff den perioden er, og at slitne foreldre kan bikke over og bli kranglete er vel ikke helt uvanlig. Røyking og småbarn er jo ikke det ultimate, men han går jo tross alt ut på verandaen. Jeg tror jeg ville sett det litt an. Kanskje de trenger noen som kan passe barnet så de får seg litt søvn? Ja, BV nå er absolutt for drøyt. Jeg skal følge med litt framover. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg synes det er litt vel dramatisk å varsle barnevernet. Alle som har hatt småbarn vet hvor tøff den perioden er, og at slitne foreldre kan bikke over og bli kranglete er vel ikke helt uvanlig. Røyking og småbarn er jo ikke det ultimate, men han går jo tross alt ut på verandaen. Jeg tror jeg ville sett det litt an. Kanskje de trenger noen som kan passe barnet så de får seg litt søvn? Ja tenk hvis folk heller tilbød seg å hjelpe i første omgang. Ofte skal det ikke mer til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tilby heller å hjelpe de selv Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Det bør nok være mer alvorlig før en kontakter barnevernet. De har nok langt mere tunge saker som må prioriteres. Det er også litt viktig og ikke misbruke instanser for tid som er helt undøvenidig og heller la de få tid til det som virkelig er viktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Det bør nok være mer alvorlig før en kontakter barnevernet. De har nok langt mere tunge saker som må prioriteres. Det er også litt viktig og ikke misbruke instanser for tid som er helt undøvenidig og heller la de få tid til det som virkelig er viktig. Enig i det ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Det kan jo være noe galt. Men tenkte jeg skulle nevne at noen babyer gråter mer enn andre. Min første gråt og gråt uansett hva vi gjorde. Og vi røkte også på terrassen på den tiden. Men kranglet ikke høylytt hele tiden da.. Du kan jo følge med litt, men tror ikke jeg ville kontaktet barnevernet på bakgrunn av hva du forteller her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg synes det er bra. Hvis folk ikke har guts til å si navnet sitt så kan de la være å ringe. Hvis det var alvorlig nok så hadde de antagelig sagt det. Ja, jeg synes ikke det er noe problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest så slik er det Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Er glad for at da jeg bodde i blokk med min mann og vårt første, nyfødte barn, som hadde kolikk hadde bedre naboer enn det du er. Naboen min kom heller og banket på og spurte om hun skulle ta babyen litt så vi fikk slappe av. Det heter å bry seg OM og ikke MED. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Er glad for at da jeg bodde i blokk med min mann og vårt første, nyfødte barn, som hadde kolikk hadde bedre naboer enn det du er. Naboen min kom heller og banket på og spurte om hun skulle ta babyen litt så vi fikk slappe av. Det heter å bry seg OM og ikke MED. ''Er glad for at da jeg bodde i blokk med min mann og vårt første, nyfødte barn, som hadde kolikk hadde bedre naboer enn det du er.'' Bedre nabo enn jeg er? Er jeg en dårlig nabo som har lagt merke til hvordan de tydeligvis har det? ''Naboen min kom heller og banket på og spurte om hun skulle ta babyen litt så vi fikk slappe av. Det heter å bry seg OM og ikke MED.'' Ja, og så? Jeg har skrevet at jeg har tenkt å gå ned og prate med dem, men er redd de kommer til å mene at jeg ikke har noe med hvordan de har det. Jeg har også to barn selv, så jeg har ikke mulighet til å passe babyen deres, dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg synes det er bra. Hvis folk ikke har guts til å si navnet sitt så kan de la være å ringe. Hvis det var alvorlig nok så hadde de antagelig sagt det. Du må huske at dette ikke alltid har med "guts" å gjøre, ikke for egen del i hvert fall...! Selv har jeg en sak jeg har gått og tenkt på i flere år, og som jeg VEIT at jeg burde melde ifra til barnevernet om. Men jeg tør ikke, da jeg er redd for barna mine... Da jeg var barn, blei jeg seksuellt misbrukt av en mann i et par år. Da jeg fortalte min mor om dette, inrømmet han det overfor henne, og seinere også overfor sine egne foreldre. Så dette er ikke oppspinn. Men han blei aldri anmeldt. For noen år siden blei jeg helt tilfeldig klar over hvor han bodde, og at han bodde der sammen med ei dame og en gutt på ca 10 år. Om det er hans sønn, eller bare hennes veit jeg ikke, men denne mannen burde jo absolutt ikke få bo med et barn! Men så tør jeg altså ikke å melde ifra... Fordi jeg bor i samme by, kun et par min kjøring unna. Og fordi jeg har barn som skal vokse opp her og etterhvert bevege seg rundt på egenhånd. Jeg har ingen grunn til å tro at han ville hevne seg ved å gjøre dem noe, men igjen... Det VEIT jeg ikke! Så da tør jeg ikke da... Fordi han vil få vite/forstå at det er jeg som har meldt ifra. Rett eller galt valg av meg - det kan nok diskuteres, men det har ingenting med smålig "guts" som du snakker om her å gjøre! Bare for å gi deg en annen vinkling... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Du må huske at dette ikke alltid har med "guts" å gjøre, ikke for egen del i hvert fall...! Selv har jeg en sak jeg har gått og tenkt på i flere år, og som jeg VEIT at jeg burde melde ifra til barnevernet om. Men jeg tør ikke, da jeg er redd for barna mine... Da jeg var barn, blei jeg seksuellt misbrukt av en mann i et par år. Da jeg fortalte min mor om dette, inrømmet han det overfor henne, og seinere også overfor sine egne foreldre. Så dette er ikke oppspinn. Men han blei aldri anmeldt. For noen år siden blei jeg helt tilfeldig klar over hvor han bodde, og at han bodde der sammen med ei dame og en gutt på ca 10 år. Om det er hans sønn, eller bare hennes veit jeg ikke, men denne mannen burde jo absolutt ikke få bo med et barn! Men så tør jeg altså ikke å melde ifra... Fordi jeg bor i samme by, kun et par min kjøring unna. Og fordi jeg har barn som skal vokse opp her og etterhvert bevege seg rundt på egenhånd. Jeg har ingen grunn til å tro at han ville hevne seg ved å gjøre dem noe, men igjen... Det VEIT jeg ikke! Så da tør jeg ikke da... Fordi han vil få vite/forstå at det er jeg som har meldt ifra. Rett eller galt valg av meg - det kan nok diskuteres, men det har ingenting med smålig "guts" som du snakker om her å gjøre! Bare for å gi deg en annen vinkling... Jeg tror kanskje at i ditt tilfelle så hadde jeg vært reddere hvis jeg ikke så ifra, men jeg ser det nok fra en annen vinkel enn deg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Er glad for at da jeg bodde i blokk med min mann og vårt første, nyfødte barn, som hadde kolikk hadde bedre naboer enn det du er. Naboen min kom heller og banket på og spurte om hun skulle ta babyen litt så vi fikk slappe av. Det heter å bry seg OM og ikke MED. For en snill nabo! Kan tenke meg at det var kjærkomment å få litt tid uten skriking.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hei! Barnevernet bør varsles heller en gang for mye. Det som skjer er at de oppsøker familien og kanskje er det ingen grunner til bekymring (for røyking er jo tillatt om ikke anbefalt) Vi gjorde det en gang, men da var det vist grunn til bekymring så familien fikk da innsatt noen ekstra ressurser i form av en person som kom hjem og var litt avlastning for dem. Familien ble selvsagt ikke glad for den varslingen, men det hadde jeg ikke heller regnet med. Men så er barnets ve og vel det viktige ikke foreldrenes følelser rundt slikt. Det kan jo være de trenger hjelp og det har jeg lest at barnevernet ofte er behjelpelige med, altså ser på hvordan de evt. kan hjelpe familien feks med avlastning og sikkert andre ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Hei! Barnevernet bør varsles heller en gang for mye. Det som skjer er at de oppsøker familien og kanskje er det ingen grunner til bekymring (for røyking er jo tillatt om ikke anbefalt) Vi gjorde det en gang, men da var det vist grunn til bekymring så familien fikk da innsatt noen ekstra ressurser i form av en person som kom hjem og var litt avlastning for dem. Familien ble selvsagt ikke glad for den varslingen, men det hadde jeg ikke heller regnet med. Men så er barnets ve og vel det viktige ikke foreldrenes følelser rundt slikt. Det kan jo være de trenger hjelp og det har jeg lest at barnevernet ofte er behjelpelige med, altså ser på hvordan de evt. kan hjelpe familien feks med avlastning og sikkert andre ting. Takk for svar. :-) Jeg har ikke hørt noe mer bråk eller kjefting derfra og jeg vet de er hjemme. Skal derfor følge med litt framover og se det an. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Takk for svar. :-) Jeg har ikke hørt noe mer bråk eller kjefting derfra og jeg vet de er hjemme. Skal derfor følge med litt framover og se det an. Krangler dere aldri? Skriker ungene aldri hjemme hos dere? Hvor lenge har denne kranglingen pågått? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Krangler dere aldri? Skriker ungene aldri hjemme hos dere? Hvor lenge har denne kranglingen pågått? ''Krangler dere aldri? Skriker ungene aldri hjemme hos dere? Hvor lenge har denne kranglingen pågått?'' Joda, her krangles det også, men det er forskjellige grunner til at jeg reagerer. Kan nesten ikke gå i detalj om det her heller, du skjønner sikkert hvorfor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Takk for svar. :-) Jeg har ikke hørt noe mer bråk eller kjefting derfra og jeg vet de er hjemme. Skal derfor følge med litt framover og se det an. Hei! Det er fint du skal følge med, for mennesker varsler ofte barnevernet alt for sent. Jeg tror det er sånn fordi man tror at barnevernet tar barna, men det gjør de ikke i de fleste tilfeller. I de fleste tilfeller får familien hjelp som de trenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg tror kanskje at i ditt tilfelle så hadde jeg vært reddere hvis jeg ikke så ifra, men jeg ser det nok fra en annen vinkel enn deg Redd for denne gutten ja - det er jeg:-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.