Gjest alder 20 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Dama har fått et veldig kjedellig problem, hun har begynt å tisse i senga, vi aner ikke hvorfor det har blitt slik, kan hun være syk eller noe? Jeg vekker henne noen ganger på natten og foreslår en tur på do, men har tenkt at jeg kanskje ikke bør gjøre det, hun er jo ikke et barn, og hun blir veldig flau og liker ikke at jeg gjør det, eller skal jeg fortsette med det? Jeg vil jo bare hjelpe henne. Men hva annet er det vi kan gjøre, hvor kan vi be om hjelp? Vi er veldig bekymret, for dette kan vel ikke være normalt? Og hvordan skal jeg snakke med henne uten at hun blir veldig flau? Vi er omtrent like gamle. Håper det går an å bli kvitt problemet. Takknemlig for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmmmmmmmmmmmm Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Slappe blæremuskler? Går hun på noe medisiner? Det kan være hormonelt?? Snakk med henne om det på en naturlig måte så hun ikke blir flau. Hun kan prøve å unngå å drikke siste to timer før leggetid, gjøre knipeøvelser for å styrke muskulaturen der, passe på å gå på do før hun legger seg. For å sjekke om musklene der "funker" kan hun forsøke å avbryte strålen mens hun tisser med å knipe. Vedvarer problemet bør hun få seg en sjekk hos lege. Imens er det lurt å få seg et tisselaken og kanskje hun bør ha på seg Tena inkontinensbind. Veldig ungt å få inkontinensplager. Er hun gravid?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hun kan ha en urinveisinfeksjon. Det er ikke alltid UVI opptrer med "typiske" symptomer. Ta en morgenurinprøve og ta med til legen. Fastlegen kan også utrede/sjekke en del ting. Det finnes bl.a medisiner som kan roe ned blæren om natten. Se litt på evnt hva hun drikker, når. Det er hjelp å få, så start hos fastlegen. Det kan være vanskelig tema, men husk på at det er vanlige ting for en lege å hjelpe med, det er faktisk ganske mange som kan ha ulike problemer innefor dette. Jeg går utifra at hun ikke drikker mye vanndrivende rett før leggetid? Som kaffe, te eller brus? I såfall så prøv å kutt ut dette. Kan drikke og skal drikke, men vær obs på svært vanndrivende væske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Slappe blæremuskler? Går hun på noe medisiner? Det kan være hormonelt?? Snakk med henne om det på en naturlig måte så hun ikke blir flau. Hun kan prøve å unngå å drikke siste to timer før leggetid, gjøre knipeøvelser for å styrke muskulaturen der, passe på å gå på do før hun legger seg. For å sjekke om musklene der "funker" kan hun forsøke å avbryte strålen mens hun tisser med å knipe. Vedvarer problemet bør hun få seg en sjekk hos lege. Imens er det lurt å få seg et tisselaken og kanskje hun bør ha på seg Tena inkontinensbind. Veldig ungt å få inkontinensplager. Er hun gravid?? Hun er ikke gravid, hun drikker en del om kvelden, mer tørst for tiden, jeg kan prøve å snakke naturlig med henne om dette, det skal nok gå bra. Jeg prøver jo også å ikke blande meg altfor mye. Jeg skal prøve å snakke med henne om å redusere væskeinntaket om kvelden, og at det er lurt å hvertfall prøve å tisse før man legger seg osv... Men regner jo med at hun egentlig vet dette. Også kan vi prøve å ta en urinprøve allerede i morgen tidlig om jeg får henne til å gå med på det. Har mine tvil om at det går an å snakke med henne uten at hun blir flau, men skal forsøke, jeg vil bare hjelpe henne til å bli kvitt problemet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hun er ikke gravid, hun drikker en del om kvelden, mer tørst for tiden, jeg kan prøve å snakke naturlig med henne om dette, det skal nok gå bra. Jeg prøver jo også å ikke blande meg altfor mye. Jeg skal prøve å snakke med henne om å redusere væskeinntaket om kvelden, og at det er lurt å hvertfall prøve å tisse før man legger seg osv... Men regner jo med at hun egentlig vet dette. Også kan vi prøve å ta en urinprøve allerede i morgen tidlig om jeg får henne til å gå med på det. Har mine tvil om at det går an å snakke med henne uten at hun blir flau, men skal forsøke, jeg vil bare hjelpe henne til å bli kvitt problemet. ''mer tørst for tiden,'' Det kan være en årsak til, som hun absolutt bør nevne for legen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmmmmmmmmmmmm Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hun er ikke gravid, hun drikker en del om kvelden, mer tørst for tiden, jeg kan prøve å snakke naturlig med henne om dette, det skal nok gå bra. Jeg prøver jo også å ikke blande meg altfor mye. Jeg skal prøve å snakke med henne om å redusere væskeinntaket om kvelden, og at det er lurt å hvertfall prøve å tisse før man legger seg osv... Men regner jo med at hun egentlig vet dette. Også kan vi prøve å ta en urinprøve allerede i morgen tidlig om jeg får henne til å gå med på det. Har mine tvil om at det går an å snakke med henne uten at hun blir flau, men skal forsøke, jeg vil bare hjelpe henne til å bli kvitt problemet. Da begynner jeg å tenke litt på diabetes.... tørst hele tiden. Be henne få seg en time! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Om du skal fortsette å vekke henne eller ikke må du nesten spørre henne om. ) Hun bør ta seg en tur til legen i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.