Gå til innhold

3-åring og leggeproblemser del 2 HASTER!

Gjest Hvordan få kvelden tilbake?

Anbefalte innlegg

Gjest Hvordan få kvelden tilbake?

Som sagt sovnet treåringen min nærmere 11 i går kveld, og våknet litt før 8. Han har vært overtrøtt i hele dag. Klokka fem sovnet han på rommet sitt og nå (17.30) ligger han i den dypeste søvn fullt påkledd i senga. Er det noen som helst sjans i havet at han kan sove rundt til i 7-tiden i morgen? jeg klarte ikke å vekke ham i stad. Skal jeg prøve hardere å vekke ham nå og så legge han igjen i 8-tiden? Han har vært fullstendig overtrøtt siste uka.

Dette ødela helt min faste bestemmelse om å være myndig i kveld, nå holder han det vel gående i timesvis uansett på grunn av denne power-nap'en. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine har vært greie med det der - uansett om de sovnet i bilen hjem fra barnehagen - så sov de den vanlige nattesøvnen likevel. Men, de er forskjellige, så ikke godt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Power nap så sent er selvsagt ikke bra. Han har sovnet- og dere får krysse fingre for at han sover natta. Blås i å røre klærne hans. Forbered dere på at han våkner tidlig i morgen.

Så forsøk gi han en lur midt på dagen i morgen.

På kvelden legges han som normalt. Dvs dere må bestemme dere for en rutine og holde dere til den.

3 år.... det er også meget mulig at han er ferdig med dagslurer. Dvs legg han TIDLIG (18.30-19) og la han sove til morgenen. Overgangsperioden er tøffest (mens han skal venne seg til kun nattesøvn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chips

Jeg tror heller ikke han sover natta gjennom nå,men

det er ikke rart han er overtrøtt og kubbet så tidlig...

Han er sikkert kommet inn i en vond sirkel,stakkers.Ville

gitt ham en power-nap på bare 5 min ila dagen,ikke for

sent..Gutten vår er på avvenning av daglur nå,og han har

hatt en veeeeldig slitsom uke.Sovner sittende hver etterm,

men vi passer på,vekker ham etter bare noen min.Da må

vi nesten "riste" ham våken,dvs ta han opp,snakke til ham

og sette ham igang med noe...

Denne miniluren ødelegger ikke hans nattesøvn,og han sovner

kjempe trøtt og fint rundt syv..

Tror for lite søvn bare fører til at barnet får større søvnprobl,og

det er umulig å la din gutt holde seg våken en lang dag etter

så få timer på puten om natten.

Viktigst er at den lille nap'en ikke blir for sent,legg ham til samme

tid hver kveld og ta ham opp til samme tid hver morgen..

I verste fall,og nå er det sikkert noen som ikke liker det jeg forslår,men snakk med legen og spør om du kan få noen

allergi-piller.En pille på kvelden,i en begrenset periode,kan hjelpe

ham inn i en sunn rytme..Man blir jo litt trøtt av de og vet det kan være et godt hjelpemiddel...

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksentid?? hva er det?

Sikkert litt for sent med svar nå, men min datter sover rett som det er 14 timer. Ikke umulig at han ville sovet til i seks sju tida. Da min eldste var ca 11 år hadde vi hatt det fryktelig travelt med konfirmasjoner, konserter og lite søvn. Han sovnet på sofaen kl 16. 30 søndag ettermiddag og måtte vekkes kl 07.30 dagen etter.... Da følte han seg ordentlig uthvilt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...