Gjest Hvordan få kvelden tilbake? Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Som sagt sovnet treåringen min nærmere 11 i går kveld, og våknet litt før 8. Han har vært overtrøtt i hele dag. Klokka fem sovnet han på rommet sitt og nå (17.30) ligger han i den dypeste søvn fullt påkledd i senga. Er det noen som helst sjans i havet at han kan sove rundt til i 7-tiden i morgen? jeg klarte ikke å vekke ham i stad. Skal jeg prøve hardere å vekke ham nå og så legge han igjen i 8-tiden? Han har vært fullstendig overtrøtt siste uka. Dette ødela helt min faste bestemmelse om å være myndig i kveld, nå holder han det vel gående i timesvis uansett på grunn av denne power-nap'en. Sukk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Min 2-åring har aldri sovet natta gjennom etter å ha sovnet så tidlig som 17:30, men det er jo lov å håpe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Mine har vært greie med det der - uansett om de sovnet i bilen hjem fra barnehagen - så sov de den vanlige nattesøvnen likevel. Men, de er forskjellige, så ikke godt å vite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Power nap så sent er selvsagt ikke bra. Han har sovnet- og dere får krysse fingre for at han sover natta. Blås i å røre klærne hans. Forbered dere på at han våkner tidlig i morgen. Så forsøk gi han en lur midt på dagen i morgen. På kvelden legges han som normalt. Dvs dere må bestemme dere for en rutine og holde dere til den. 3 år.... det er også meget mulig at han er ferdig med dagslurer. Dvs legg han TIDLIG (18.30-19) og la han sove til morgenen. Overgangsperioden er tøffest (mens han skal venne seg til kun nattesøvn) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chips Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg tror heller ikke han sover natta gjennom nå,men det er ikke rart han er overtrøtt og kubbet så tidlig... Han er sikkert kommet inn i en vond sirkel,stakkers.Ville gitt ham en power-nap på bare 5 min ila dagen,ikke for sent..Gutten vår er på avvenning av daglur nå,og han har hatt en veeeeldig slitsom uke.Sovner sittende hver etterm, men vi passer på,vekker ham etter bare noen min.Da må vi nesten "riste" ham våken,dvs ta han opp,snakke til ham og sette ham igang med noe... Denne miniluren ødelegger ikke hans nattesøvn,og han sovner kjempe trøtt og fint rundt syv.. Tror for lite søvn bare fører til at barnet får større søvnprobl,og det er umulig å la din gutt holde seg våken en lang dag etter så få timer på puten om natten. Viktigst er at den lille nap'en ikke blir for sent,legg ham til samme tid hver kveld og ta ham opp til samme tid hver morgen.. I verste fall,og nå er det sikkert noen som ikke liker det jeg forslår,men snakk med legen og spør om du kan få noen allergi-piller.En pille på kvelden,i en begrenset periode,kan hjelpe ham inn i en sunn rytme..Man blir jo litt trøtt av de og vet det kan være et godt hjelpemiddel... Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest voksentid?? hva er det? Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Sikkert litt for sent med svar nå, men min datter sover rett som det er 14 timer. Ikke umulig at han ville sovet til i seks sju tida. Da min eldste var ca 11 år hadde vi hatt det fryktelig travelt med konfirmasjoner, konserter og lite søvn. Han sovnet på sofaen kl 16. 30 søndag ettermiddag og måtte vekkes kl 07.30 dagen etter.... Da følte han seg ordentlig uthvilt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.