Gå til innhold

Misforstått bruk av begrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har utrolig mange autistiske trekk og det er helt fint. Etter at min lille nevø fikk den diagnosen så vil jeg gjerne være i samme klasse. Han er det skjønneste barnet som finnes i verden, og definitivt tantes yndling;-)

Herlig. Det kan nok være fint for ham å ha en forståelsesfull tante med autistiske trekk. Jeg tror jeg har noen sånne selv. Jeg forsvinner i alle fall inn i drømmeland ganske ofte i løpet av en dag;)

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

9

• Bookworm

3

• nitty-gritty

2

• bibben

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg syns man skulle gått bort fra diagnosen schizofreni, siden det er et gammeldags navn.

Jeg syns også man skulle gått bort fra diagnosene personlighetsforstyrrelse, kalle det noe annet.

nitty-gritty
Skrevet

Herlig. Det kan nok være fint for ham å ha en forståelsesfull tante med autistiske trekk. Jeg tror jeg har noen sånne selv. Jeg forsvinner i alle fall inn i drømmeland ganske ofte i løpet av en dag;)

''Jeg forsvinner i alle fall inn i drømmeland ganske ofte i løpet av en dag;)''

Jeg presterte det -mens- jeg sto og kjøpte billett på bussen med kø bak meg. Bussjårføren måtte dulte borti meg for å få svar på om jeg ville ha retur. Det skjer for ofte til at jeg en gang gidder å bli flau ;)

Skrevet

''Jeg forsvinner i alle fall inn i drømmeland ganske ofte i løpet av en dag;)''

Jeg presterte det -mens- jeg sto og kjøpte billett på bussen med kø bak meg. Bussjårføren måtte dulte borti meg for å få svar på om jeg ville ha retur. Det skjer for ofte til at jeg en gang gidder å bli flau ;)

Her kjenner jeg meg godt igjen. Og på legekontoret må han i nabostolen dulte borti deg fordi du har blitt ropt opp tre ganger uten å reagere. Jaja, man er som man er...;)

nitty-gritty
Skrevet

Her kjenner jeg meg godt igjen. Og på legekontoret må han i nabostolen dulte borti deg fordi du har blitt ropt opp tre ganger uten å reagere. Jaja, man er som man er...;)

Ikke sant. Vi har bare så mye interessant å tenke på. Sånn i forhold til de normale ;)

Gjest segunda
Skrevet

Jeg dagdrømmer veldig mye og har alltid gjort. Trodde engang at det ville bli slutt på det når jeg ble voksen, men det ble det ikke og nå er jeg til og med godt voksen;-). Hva skal jeg dagdrømme om når jeg kommer på sykehjem....hmm

Gjest segunda
Skrevet

Ikke sant. Vi har bare så mye interessant å tenke på. Sånn i forhold til de normale ;)

Det var bra sagt;-), men jeg tror vi er ganske normale alle sammen. Unormale mennesker er slike som massemorderen Breivik.

Jeg husker for mange år siden da jeg jobbet med psykisk utviklingshemmet jente som var psykotisk. I de periodene hun var glad så bjeffet hun og lekte Bonnie bisk som var hunden til faren. Vi skulle ikke la henne få lov fordi dette var ikke normal atferd for mennesker. Jeg husker at jeg slo i bordet og sa at jeg syntes det var mye mer unromalt hvis hund snakket.

Tenk og nekte et menneske å bjeffe i sitt eget hjem. Det skadet ingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...