Gå til innhold

Ser frem til jobb igjen etter ferie med familien

Gjest Plapsar

Anbefalte innlegg

Gjest Plapsar

Alltid gleder man seg voldsomt til å få ferie etter å ha jobbet hele året gjennom. Endelig er ferien kommet, og man skal reise rundt å besøke familie ovs. Barna har skolefri i hele to mnd og jammen kjenner jeg intensiteten av å være med mitt store barn 4 uker i strekk. Å pengepungen svis til rota over alle utskeielsene. I tillegg har jeg sammenhengene disse 4 ukene sovet dårlig, spesielt siden man kommer til nye steder og ander senger, man må sove tett på hverandre ovs. Barn med store forventninger over alt man skal gjøre, og noen vil det og andre vil det. Må si jeg trives best hjemme og synes ferie og reiser er oppskrytt. Heller ønsker jeg gå i fjellet, oppleve naturen og få ro i sjela. Men alt dette styret man skal i gjennom i ferien tar nesten knekken på meg, nå er jeg utslitt og føler ikke jeg har slappet av i mine 4 uker. Noen som kjenner seg igjen?? Ser faktisk frem til å begynne på jobb og komme inn i rutiner og at barna begynner på skole igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, kjenner meg heldigvis ikke igjen;-) Jeg har lærerferie, og dermed 8 ukers ferie hver sommer. Og barna på 6 og 9 har også to mnd sommerferie. Tida går faktisk veldig fort, selv om både jeg og ungene kan ha dager som vi kjeder oss innimellom.

Tror at mange bygger opp under ungenes høye forventninger i alt for stor grad. Skal man ha fri i fire uker så sier det seg selv at det ikke kan skje noe hele tiden. Den aller største delen av ferien er vi bare hjemme og koser oss. Tar noen dagsturer/småturer på hytta. Lengre reiser og opplevelser som vi skal ha i ferien er jo gjennomdiskutert med ungene før vi tar ferie. Dermed vet de også utmerket godt hva som skal skje denne ferien. Alle de andre dagene/ukene har vi ikke noe program, og det går også helt fint når ungene bare er innstilte på det. Om de forbinder sommerferie med "happenings" på rekke og rad, så må vel de fleste bli skuffet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Nei, kjenner meg heldigvis ikke igjen;-) Jeg har lærerferie, og dermed 8 ukers ferie hver sommer. Og barna på 6 og 9 har også to mnd sommerferie. Tida går faktisk veldig fort, selv om både jeg og ungene kan ha dager som vi kjeder oss innimellom.

Tror at mange bygger opp under ungenes høye forventninger i alt for stor grad. Skal man ha fri i fire uker så sier det seg selv at det ikke kan skje noe hele tiden. Den aller største delen av ferien er vi bare hjemme og koser oss. Tar noen dagsturer/småturer på hytta. Lengre reiser og opplevelser som vi skal ha i ferien er jo gjennomdiskutert med ungene før vi tar ferie. Dermed vet de også utmerket godt hva som skal skje denne ferien. Alle de andre dagene/ukene har vi ikke noe program, og det går også helt fint når ungene bare er innstilte på det. Om de forbinder sommerferie med "happenings" på rekke og rad, så må vel de fleste bli skuffet..?

Vi gjør som dere. Ferieturen er på ca en uke hver sommer. Resten av tiden er vi for det meste hjemme, av og til noen helger på hytta. Og det er ungene innstilt på.

Vi stiller oss veldig åpne for besøk av andre barn, inkludert overnatting, så ungene er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei av ferie

..dette har jeg skrevet en del klagemedlinger om de siste ukene, så ja - jeg kjenner meg helt og fullstendig igjen. Det er ikke alltid ferie for slitne voksne å ture rundt meg krevende unger i ukevis. Noen av oss trenger ro for oss selv.

Reis bort en helg, det kommer jeg til å gjøre. Helt for meg selv. fantastisk, blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med deg. Det kommer litt an på alderen på barna, men ferie med små barn er ikke ferie, det er bare å ikke ha vært på jobben.... :-)

Jeg hadde ikke den helt store følelsen av å ha hatt ferie etter ferien med mine to, men var ikke utslitt heller.

Det som er deilig med at ungene har skolefri, er at jeg slipper å bistå dem med leksene i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar det med ro i ferien (skal på tur til London i høst da og ungene skal på tur utenlands med pappan til uka). Har vært en del på hytta og den siste uka har ungene og jeg vært hjemme hos kjæresten min mens han har vært på jobb på dagtid. :o)

Denne uka har vi slappet av, puslet hjemme, de har lekt på trampoline og i vannsprederen (bassenget viste seg å være ødelagt), vi har vært på fisketur, var hos to nesten jevnaldrende søskenbarn en dag, hadde besøk av et lite søskenbarn en ettermiddag - rett og slett bare roet helt ned. Og det har vært veldig godt for alle parter tror jeg. :o)

Men det skal bli litt godt å komme i normalt gjenge igjen over helgen også, må innrømme det. Klærne strammer i meste laget her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...